vuuren1 schreef:jpsystem schreef:Ik krijg de yogurt niet afgetapt olie is te dik, ik heb het handpompje gedemonteerd om te kijken of daar het probleem zat maar deze werkt.
Olie is natuurlijk erg koud, morgen verder, na een kwartier pompen heb ik een laagje van ca 1 cm in een blik gekregen.
Oja die brand was in Wessem, niets van gehoord bij jullie.?
Dat wist ik al.. Dat pompje doet erg weinig als olie koud is en vooral als het een dikkere emulsie is.
In de carterpan zit een stop met een inwendig vierkant, daar zoek je een imbussleutel oid bij die je vierkant slijpt, dan die stop er uit en de mayo is er zo uit.
Je hoeft je niet te schamen als je daarmee aan het tobben bent geweest want zelfs een heuse Volvo Penta monteur van destijds 100 gulden per uur was daar op dezelfde manier mee aan het knoeien op een bedrijfsvaartuigje van mijn toenmalige werkgever.
Tevens wilde hij de motor een keer of 4 gaan spoelen met originele olie van Volvo Penta.
Die man heb ik maar weggestuurd en zelf weer een overall opgezocht..
Motor een aantal malen gespoeld met bouwmarkt olie, de laatste keer filter vervangen, steeds warmdraaien, later langzaamaan belasten en helemaal uit laten dampen (olievuldop er af).
We hadden geluk want de motor draaide weer helemaal prima.
Echter na een week of 2 spuugde hij er koelvloeistof uit, koppakking toch doorgeslagen.
Dat was nog in een tijd dat die Peugeot motoren nog niet zo oud waren en het nog waard waren om aan te sleutelen (lees: geld aan uit te geven).
Mits ik die 'echte dealermonteur' door had laten knoeien, dan was het erg kostbaar geworden.