Klopt helemaal Hans, ik kreeg alleen het idee dat Rebel misschien dacht dat ik eigenwjs zou zijn wat zeker niet het geval is.
Echter kan ik dat ook verkeerd begrepen hebben, je eigen reactie goed uitdrukken op internet kan soms best wel eens lastig zijn, heb ik zelf ook weleens.
En ik vind het zelf ook spannend, en erg leerzaam.
Ik heb ook niet heel veel keus, het is of niet varen, of dit een kans geven.
Nieuwe motor is nu even geen optie.
Ik heb er goede hoop op, ik heb mij uren lang ingelezen en heb het goed voorbereid, ben nu inclusief speciaal gereedschap en pakkingen rond de 150 euro kwijt.
Mocht de motor naar tevredenheid draaien wil ik wel een dieselmonteur laten kijken naar de instelling van inspuitpomp, dat gaat mij boven mijn pet.
En daarnaast laat de verstuivers testen en reviseren.
Dan gewoon goed het onderhoud bijhouden en om de 2 jaar nieuwe KVS, volgens mij heb ik dan best een betrouwbare motor terug.
Brandstofsyteem heb ik in 2014 helemaal vernieuwd inclusief schone tank en filters en de elektra heb ik ook helemaal opnieuw gedaan.
Ik heb voor het laatste gekozen en dan wil er wel vol voor gaan, maar ik wil het ook niet te gek maken.
Zo laat ik de krukas zitten, ik maak wel de lagers los om te kijken naar eventuele hele grove schade.
Het beste is natuurlijk om voor nieuwe lagers te gaan, maar dan moet ik voor overmaat lagers gaan en zal ook de krukas geslepen en gepolijst moeten worden.
Geldt ook voor de cilinderbussen en zuigers + veren.
Heb wel wat extra gereedschap gekocht waaronder een zuigerveerklem.
Ik ga de zuigers eruit halen, dan wordt het ook wat makkelijker om de cilinderbussen te demonteren.
Zuigerveren gaan er af en ik kan dan ook alles goed schoonmaken.
Heb nooit startproblemen door lage compressie gehad en ook geen olieverbruik dus in hele slechte staat kan het niet zijn zou je zeggen.
Vandaag heb ik de pakkingset binnengekregen, echt alles zit er bij (niet alles staat op de foto)
Ga waarschijnlijk een deel overhouden wat normaal voor de automotor wordt gebruikt, vacuumpomp e.d.
Zitten ook klepseals bij, morgen ga ik de kleppen trekken en opnieuw inslijpen en wordt alles weer terugg emonteerd met nieuwe klepseals.
De grote zwarte 4 ringen zijn de cilinderbuspakkingen, zijn niet heel breed dus ik snap nu ook goed dat het hierdoor kan gaan lekken als er
maar iets niet goed zit.
Had er nog geen goed beeld van, nu wel.