Waterinlaad

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Waterinlaad

Berichtdoor Wolf1 » 29 Jun 2022, 09:02

R.C.Grootveld schreef:Moet het ook maar net mogelijk zijn om eea in lijn aan te brengen, anders werkt die bezemsteel ook niet.

En waarom, zou dat dan niet gaan ? Of is dit alleen een uiting van uw negatieve instelling ?
Dat een bezemsteel niet door een bocht gaat begrijpen wij allemaal !
Zou hij er wel door gaan, veegt het erg lastig.
Maak je punt eens duidelijk met een paar voorbeelden.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Waterinlaad

Berichtdoor aadbloem » 29 Jun 2022, 14:01

Amersfow schreef:Ik heb 4 boten waarvan 3 met zo'n korfje en 1 met alleen een opening. De laatste geeft de meeste problemen. Vaar je door een kroosveld zit de wierpot met 1 km stampvol. Ik hou dus lekker de korfjes.

Ach in Nederland werken deze korfjes prima, al jaren. Wij varen doorgaans drie zomermaanden in Frankrijk en daar groeien veel fijne waterplantjes die korfjes verstoppen. Ik zie schippers met zo'n korfje 1x per 5km onder de boot duiken om het eruit te trekken, schippers met een compressor knoeien om het weg te blazen van binnen uit, schippers met krachtige dekwaspompen idem dito, een al ellende onlangs ging een schipper voorafgaand aan het schutten in de sluis nog even onder de boot. De wierfilters van deze schippers zijn altijd leeg. Ik heb na 1 seizoen met dezelfde problemen nu een 2-duims messing doorvoer en een wierfilter dat ik soms moet legen, soms vaak, soms 1x per dag maar nooit onder de boot en mocht er een plastic zak aangezogen worden dan helpt de bezemsteel van Wolf :D :D
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Waterinlaad

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Jun 2022, 16:55

Wolf1 schreef:Of is dit alleen een uiting van uw negatieve instelling?

Altijd weer frappant om te zien hoe een "kritische noot", een "andere mening" of "niet mee resoneren" gelijk als "negatieve instelling" wordt bestempeld :twisted:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Waterinlaad

Berichtdoor Yep » 29 Jun 2022, 17:38

aadbloem schreef: Ach in Nederland werken deze korfjes prima, al jaren. Wij varen doorgaans drie zomermaanden in Frankrijk en daar groeien veel fijne waterplantjes die korfjes verstoppen. Ik zie schippers met zo'n korfje 1x per 5km onder de boot duiken om het eruit te trekken, schippers met een compressor knoeien om het weg te blazen van binnen uit, schippers met krachtige dekwaspompen idem dito, een al ellende onlangs ging een schipper voorafgaand aan het schutten in de sluis nog even onder de boot. De wierfilters van deze schippers zijn altijd leeg. Ik heb na 1 seizoen met dezelfde problemen nu een 2-duims messing doorvoer en een wierfilter dat ik soms moet legen, soms vaak, soms 1x per dag maar nooit onder de boot en mocht er een plastic zak aangezogen worden dan helpt de bezemsteel van Wolf :D :D


Eensch.
Het moge duidelijk zijn dat dit de enige simpele en werkzame oplossing is.
De rest van de oplossingen is in plantjesrijk water uiteindelijk bagger.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Waterinlaad

Berichtdoor Wolf1 » 30 Jun 2022, 09:24

R.C.Grootveld schreef:Altijd weer frappant om te zien hoe een "kritische noot", een "andere mening" of "niet mee resoneren" gelijk als "negatieve instelling" wordt bestempeld

Ah, een niet negatief bedoelde kritische noot, die ons moet behoeden de bezem steel te beschadigen als we die in een kromme pijp duwen !
Rob, fijn dat je mee denkt.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten