RoelofL schreef:Een gereviseerde keerkoppeling kost zo'n €1000,- heb ik begrepen. Een hoop geld voor zo'n oude motor.
Het alternatief is eventueel een volledig gereviseerde motor in laten bouwen. Het liefst met nog wat meer vermogen. Maar ik heb geen idee wat zoiets gaat kosten.
Graag jullie advies.
Als de motor verder nog goed is ,is een nieuwe Hürth of gereviseerde te overwegen.
Of een gereviseerde KK.
Is de motor ook defect ,dan wordt het een ander verhaal.
1000 euro is een bak geld ,maar een complete hermotorisatie kost het veelvuldige ,want je bent sowieso een andere KK nodig.
Voor zover mijn kennis reikt,is de motor origineel een Hatz met het embleem van BMW erop ,en de keerkoppeling is van Hürth .Hürth is nu ZF.
Als de motor nog wel goed is ,zou ik de kk reviseren laten. Dat is het goedkoopste al kost dat dan 1000 euro.
De prijs van de spitsgatter zal er ook wel op aangepast wezen zeker?
Desnoods koopprijs proberen te drukken .