Hooveld,
De Peugeot blokken kwamen uit de Indenor fabriek in Frankrijk.
DTP waren de originele Franse marinisaties (Brandweer rood gespoten Bowman koeler en drie van die zwarte trommeltjes als luchtfilter en de uitlaat aan vliegwielzijde)
DTN was een Indenor blok wat door Diesel Techniek Nederland werd gemariniseerd.
DTR was hetzelfde onder de naam Diesel Techniek Ridderkerk.
Meestal ook rood gespoten , maar ook wel metallic groen vierkante koeler met rare pijp aan de onderzijde die dient als inlaat en ook de uitlaat, welke aan de distributiezijde zit.
De DTN 62 is een motor op basis van de Indenor XDP 4.90 wat staat voor 4 cilinders en een boring van 90mm.
Zo heeft de 4.88 ook 4 cilinders meer een kleinere boring van 88mm en was de voorloper van de 90.
Ook heeft Indenor ook nog een 6 cilinder gebouwd welke de naam XDP 6.90 droeg.
Heul oud is de 4.85 wat weer de voorloper was van de 4.88.
Volvo Penta heeft de XDP 4.90 en 6.90 als basis gebruikt voor de MD21 en MD32
Beide motoren hebben een grote expansietank op de koelwaterpomp zitten.
(Je kwam veel VP groen gespoten DRN (DTR) motoren tegen die als Volvo Penta werden verkocht, dat lag voornamelijk in het feit dat de producent later voor de Volvo groep is gaan werken.
De Vetus P motoren P 4.17 / P 4.19 / P4.21 / P4.25 zijn op basis van het Indenor XD blok, dit model heeft vaste voeringen en dus niet het probleem van voering lekkage als de XDP
Aquanaut