Motor geen diesel meer.... :-(

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor Roelof » 22 Mrt 2019, 10:38

Succes, hopelijk valt het uiteindelijk mee.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor MarcelP » 23 Mrt 2019, 00:04

Zo, en weer thuis, het is gelukt, de motor draait weer en klinkt in ieder geval normaal. Verder de vloer eruit gehaald en de inspectie luiken van de tanks los gemaakt, so far so good. Nu ff een pomp organiseren, want hevelen gaat moeizaam vanwege de geringe verschillen. Verder geconstateerd dat de watertank sowieso wel wat onderhoud kan gebruiken...dus wat dat betreft een geluk bij een ongeluk. Later volgende week gaan ik pompen, en maandag weet ik meer over de reinigingsmiddelen. Laat het hier weten, misschien kan een ander z'n voordeel er ook mee doen. Voor nu een fijn weekend.
MarcelP
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 10:14
ligplaats:
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor MarcelP » 02 Apr 2019, 20:37

Nou de watertank is helemaal leeg en schoon en heeft dringend een nieuwe laag coating nodig....de oppervlakkige roest is éénvoudig te verwijderen, maar er zitten ook een paar dikke "puisten" roest. Kan ik deze zomaar verwijderen, ze zitten namelijk tegen de wand van de dieseltank en ik weet niet of ik zo een lekkage ga veroorzaken...heeft er iemand ervaring mee?
Afbeelding

Afbeelding
MarcelP
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 10:14
ligplaats:
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor Rene » 02 Apr 2019, 20:57

Eruit gooien, en een kunststof tank plaatsen.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor MarcelP » 02 Apr 2019, 21:23

Dat zal niet gaan, is een 1000 liter tank in het midden tussen de brandstof tanks...
MarcelP
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 10:14
ligplaats:
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor peter jansen » 02 Apr 2019, 22:01

Zo te zien kun je er in kijken. Gat groter maken en kunststof tank in de oude tank plaatsen?
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor MarcelP » 02 Apr 2019, 22:22

Maar waarom zou ik 500 euro uitgeven aan het plaatsen van een kunststof tank (inclusief alle toebehoren en kosten voor plaatsen) i.p.v. de tank opnieuw coaten voor 150 euro????
MarcelP
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 10:14
ligplaats:
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor Noordvaarder » 02 Apr 2019, 22:57

MarcelP schreef:Maar waarom zou ik 500 euro uitgeven aan het plaatsen van een kunststof tank (inclusief alle toebehoren en kosten voor plaatsen) i.p.v. de tank opnieuw coaten voor 150 euro????

Dan moet je wel een oplosmiddel bestendige coating hebben,want anders is de coating zo weer weg. Diesel lost namelijk een coating op. Ik weet niet of een coating is die daar tegen kan.Geeft diegene die je tank kan coaten jou de garantie dat de coating brandstof bestendig is?
Noordvaarder
 

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor Yep » 02 Apr 2019, 23:13

Gaat toch over de watertank?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Motor geen diesel meer.... :-(

Berichtdoor Roelof » 03 Apr 2019, 04:39

Ik zou de roest eruit halen met een tercoo als je erbij kunt komen. Als de tank zo slecht is dat je er doorheen gaat kun je het beter nu weten dan later een verrassing krijgen door lekkage tussen de tanken onderling.
Als alle roest eruit is, de tanken afpersen om zeker te zijn dat er geen lekkages zijn.

Het idee van een kunststof tank vindt ik op zich niet zo verkeerd, behalve dat het natuurlijk duurder is dan coaten.
Indien de voorbereiding niet goed is zal op termijn de coating weer loslaten. Welke coating heb je in gedachten?

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten