Fiat Ivego 804 AM

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Fiat Ivego 804 AM

Berichtdoor HarrieVeen » 15 Aug 2018, 13:12

Dag. Ik ben nieuw op dit forum en heb wat vragen over mijn motor Fiat Ivego 804 Am.
Ik heb een brabant kruiser uit 1973 en er is nogal wat ik geknutseld in de loop van de tijd.
Ook werkt de alarm unit niet goed meer en ik heb ook twijfels over de spanning regelaar.
Gezien de problemen ben ik van plan om de electrische installatie komende winter te vervangen.
Vraag: Wie heeft ervaring met dit type motor. En wat is de juiste manier om deze problemen goed aan te pakken.
Afbeelding
Harrie van der Veen
HarrieVeen
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 Aug 2018, 18:44
ligplaats: Westereinde
info: Branbant kruizer van 1973.
Met dubbele besturing en een fiat motor type 804AM

Re: Fiat Ivego 804 AM

Berichtdoor jkos » 17 Aug 2018, 09:31

Harrie,

Ten eerste welkom op dit forum
Wat betreft je probleem: zorg dat je een werkplaatshandboek (wph) van je motor te pakken krijgt. Of in ieder geval een gebruiksaanwijzing met daarin de meest elementaire gegevens.
Wat de problemen met je electrische installatie betreft; kijk (of laat kijken) hoe de toestand van de accu’s is.
De meeste spanningsregelaar zijn stomme dingen die alleeen maar laadstroom naar een accu sturen, is deze kapot dan valt er niets te regelen en zal hij alleen maar laden. Vergelijk het maar met het vullen van een lek vat met water, je kunt er water in blijven gooien maar het zal nooit vol raken.
Kijk voor je alarmering eens naar de verbindingen op de verschillende sensoren, zitten ze goed vast, is alles schoon.
Het zelfde geldt voor je dashboard, zitten alle draden goed vast, geen kabeltjes welke te ver zijn gestript en vervolgens ergens een ongewenst contact maken, doorvoeringen idem dito.
En als je er echt niet uitkomt gewoon een elektricien bellen welke verstand heeft van electrische boordinstallaties.
Een vakkundig elektricien heeft (meestal) snel gevonden wat de oorzaak is en hoeft geen vermogen te kosten.

Succes.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Fiat Ivego 804 AM

Berichtdoor HarrieVeen » 17 Aug 2018, 11:44

Hartelijk dank voor je antwoord jkos
Accu,s zijn nieuw daar zal het probleem niet liggen. Wat ik mij afvraag is de alarmunit alleen voor het alarm. Daar lijkt het wel op. Dus zou er in principe uit kunnen. Heb de documentatie van de motor. Compleet maar daar wordt weinig informatie gegeven over de alarm unit.
HarrieVeen
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 Aug 2018, 18:44
ligplaats: Westereinde
info: Branbant kruizer van 1973.
Met dubbele besturing en een fiat motor type 804AM

Re: Fiat Ivego 804 AM

Berichtdoor bas » 17 Aug 2018, 12:22

Randapparatuur als alarmunits, dashboards etc word vaak niet geleverd door de motorenfabrikant maar door een dealer aftermarket geplaatst. Daarom kom je er vaak niks over tegen in de motordocumentatie. Wellicht heb je meer succes als je het merk/type van de alarmunit zelf weet uit te vinden en op te zoeken op Google.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten