Marktonderzoek elektrisch varen

Re: Marktonderzoek elektrisch varen

Berichtdoor Tjeerd » 06 Apr 2024, 15:43

Beste forumleden,

Hierbij de link naar de resultaten van de survey.
https://www.dropbox.com/scl/fo/g4cntsxyeezjkieks6eda/h?rlkey=76udxbnbtux94msbx5suwgd9n&dl=0

Ter aanvulling heb ik nog 2 open vragen. Deze vragen zijn voor degenen die elektrisch/hybride varen overwegen (nu of in de toekomst).

1. Welke financieringsoptie spreekt u het meest aan als u zou overwegen over te stappen op elektrische/hybride voortstuwing en waarom? Hieronder enkele voorbeelden:
• Het hele systeem in één keer betalen bij aanschaf.
• Een betalingsplan waarbij u in termijnen kunt betalen na het bereiken van bepaalde checkpoints in het elektrificatieproces (bijvoorbeeld: aanbetaling 20%, begin van installatie 40%, afronding van het project 40%).
• Een financial lease optie, waarbij u de kosten van het systeem uitspreidt over een langere termijn.
• Anders, namelijk…

2. Zou een inruilprogramma waarbij u uw oude voortstuwingssysteem kunt inruilen voor een korting op een nieuw elektrisch/hybride systeem interessant voor u zijn?

Ik waardeer uw feedback enorm en kijk uit naar uw reactie. Deze mag openbaar worden geplaatst hieronder. Als u liever uw reactie privé houdt, kunt u mij altijd een privébericht sturen.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Tjeerd
Tjeerd
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Jan 2024, 13:17
ligplaats:
info:

Re: Marktonderzoek elektrisch varen

Berichtdoor Amersfow » 06 Apr 2024, 18:57

Ongelooflijk dat er blijkbaar een markt is voor mensen die zulke spullen willen kopen zonder dat ze er geld voor hebben. Ik zou nooit luxe goederen financieren met een lening. Zou de kriebels krijgen van een schuld. :D
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1869
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Marktonderzoek elektrisch varen

Berichtdoor bas » 06 Apr 2024, 21:37

Ongelooflijk dat er blijkbaar een markt is voor mensen die zulke spullen willen kopen zonder dat ze er geld voor hebben. Ik zou nooit luxe goederen financieren met een lening. Zou de kriebels krijgen van een schuld.


Helemaal mijn idee, maar krijg op een botenbeurs toch het idee dat dat een afwijkend idee is. Daar zie je ook enkel nog maar maandbedragen voorbij komen i.p.v. de aanschafprijs.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Marktonderzoek elektrisch varen

Berichtdoor chaea » 07 Apr 2024, 09:17

Amersfow schreef:Ongelooflijk dat er blijkbaar een markt is voor mensen die zulke spullen willen kopen zonder dat ze er geld voor hebben. Ik zou nooit luxe goederen financieren met een lening. Zou de kriebels krijgen van een schuld. :D


Je gaat direct uit van de gedachte dat mensen geen geld hebben en dat dit degene zijn die lenen of leasen.
Maar er zijn er genoeg die het geld wel hebben maar niet in 1 klap een grote hap uit hun financien willen, dan is een maandbedrag verspreid over enkele jaren een optie.
Voordeel is dat je een mooi saldo op je spaarrekening blijft houden, nadeel is het extra rentepercentage wat je moet betalen al zal dat meegenomen worden in de overweging.

Uiteraard zijn er doemscenario's te bedenken, maar dan zal je ook geen hypotheek moeten nemen.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Marktonderzoek elektrisch varen

Berichtdoor Amersfow » 07 Apr 2024, 11:16

Heb geen hypotheek :D
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1869
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Marktonderzoek elektrisch varen

Berichtdoor chaea » 07 Apr 2024, 15:07

Amersfow schreef:Heb geen hypotheek :D


Maar het overgrote deel van de Nederlanders wel, en dat is normaal terwijl het woord lening een negatieve klank heeft.
Maar het is maar net hoe mensen een lennig gebruiken., doordacht of ondoordacht.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek elektro/hybride

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten