Pagina 2 van 2

Re: Droge uitlaat vervangen

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2017, 20:52
door Noordvaarder
Dark side schreef:....kunstof PP buis die kan ook 100 graden hebben.....

Hierop verdiend het enige aanvulling,omdat je uitspraak niet volledig is.
Het ligt iets genuanceerder namelijk.
100 graden is de maximum temperatuur,maar niet langdurig,alleen voor een korte periode, bv een ketel met heet water leeg gooien,dat door de buis moet.
Voor een uitlaat van een motor is het niet geschikt,omdat daar voor langere tijd heet,cq warm water doorgaat.
En dan mag dat water niet warmer zijn dan 90 graden.
Dus niet geschikt voor het doel waarvoor jij het wilt gebruiken.

Re: Droge uitlaat vervangen

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2017, 21:09
door iJack
Beste Wiebren,

Als je "heimelijk" wat beter opgelet had zou je weten wat een natte uitlaat is :oops: Misschien kom je dan met een wat intelligentere opmerking met betrekking tot een natte uitlaat :idea: We praten over een uitlaat en geen stoompijp. Temperaturen van 90 graden zal een goede natte uitlaat echt niet halen hoor :)

Jack...

Re: Droge uitlaat vervangen

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2017, 21:42
door Noordvaarder
iJack schreef:Beste Wiebren,

Als je "heimelijk" wat beter opgelet had zou je weten wat een natte uitlaat is :oops: Misschien kom je dan met een wat intelligentere opmerking met betrekking tot een natte uitlaat :idea: We praten over een uitlaat en geen stoompijp. Temperaturen van 90 graden zal een goede natte uitlaat echt niet halen hoor :)

Jack...


:o :o

Re: Droge uitlaat vervangen

BerichtGeplaatst: 03 Feb 2017, 01:45
door vuuren1
Alarmering voor een natte uitlaat is standaard op 70 graden celcius ingesteld, ofwel de water + uitlaatgassen temperatuur moet daar zeer ruim onder blijven.
PVC is geen probleem.

Ik ga er vanuit dat je met aan stuk slang aan de motor (mixing elbow) begint voor de flexibiliteit en dan over gaat op PVC.
Dan is de temperatuur zeker voldoende laag.