Droge uitlaat vervangen

Re: Droge uitlaat vervangen

Berichtdoor Noordvaarder » 01 Feb 2017, 20:52

Dark side schreef:....kunstof PP buis die kan ook 100 graden hebben.....

Hierop verdiend het enige aanvulling,omdat je uitspraak niet volledig is.
Het ligt iets genuanceerder namelijk.
100 graden is de maximum temperatuur,maar niet langdurig,alleen voor een korte periode, bv een ketel met heet water leeg gooien,dat door de buis moet.
Voor een uitlaat van een motor is het niet geschikt,omdat daar voor langere tijd heet,cq warm water doorgaat.
En dan mag dat water niet warmer zijn dan 90 graden.
Dus niet geschikt voor het doel waarvoor jij het wilt gebruiken.
Med venlig hilsen,
Wiebren

Doerak 850AK
Gebruikers-avatar
Noordvaarder
 
Berichten: 1286
Geregistreerd: 06 Jun 2015, 18:50
ligplaats: Marenland - Winsum (Gn)
info: Doerak 850AK

Re: Droge uitlaat vervangen

Berichtdoor iJack » 01 Feb 2017, 21:09

Beste Wiebren,

Als je "heimelijk" wat beter opgelet had zou je weten wat een natte uitlaat is :oops: Misschien kom je dan met een wat intelligentere opmerking met betrekking tot een natte uitlaat :idea: We praten over een uitlaat en geen stoompijp. Temperaturen van 90 graden zal een goede natte uitlaat echt niet halen hoor :)

Jack...
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Re: Droge uitlaat vervangen

Berichtdoor Noordvaarder » 01 Feb 2017, 21:42

iJack schreef:Beste Wiebren,

Als je "heimelijk" wat beter opgelet had zou je weten wat een natte uitlaat is :oops: Misschien kom je dan met een wat intelligentere opmerking met betrekking tot een natte uitlaat :idea: We praten over een uitlaat en geen stoompijp. Temperaturen van 90 graden zal een goede natte uitlaat echt niet halen hoor :)

Jack...


:o :o
Med venlig hilsen,
Wiebren

Doerak 850AK
Gebruikers-avatar
Noordvaarder
 
Berichten: 1286
Geregistreerd: 06 Jun 2015, 18:50
ligplaats: Marenland - Winsum (Gn)
info: Doerak 850AK

Re: Droge uitlaat vervangen

Berichtdoor vuuren1 » 03 Feb 2017, 01:45

Alarmering voor een natte uitlaat is standaard op 70 graden celcius ingesteld, ofwel de water + uitlaatgassen temperatuur moet daar zeer ruim onder blijven.
PVC is geen probleem.

Ik ga er vanuit dat je met aan stuk slang aan de motor (mixing elbow) begint voor de flexibiliteit en dan over gaat op PVC.
Dan is de temperatuur zeker voldoende laag.
Groet, Hans van Vuuren

http://www.vvmt.nl
vuuren1
 
Berichten: 4598
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Optimaal gebruik maken van het forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast