Nu ook op Facebook! Als aanvulling

Re: Van Forum naar Facebook groep?

Berichtdoor gast » 06 Feb 2016, 14:46

[/quote]

Maar nu even serieus, heb je nu ook alles gelezen wat er nu geschreven is of is het zomaar de complete aversie die je bij voorbaat al hebt?

"wat de boer niet kent dat vreet hij niet"[/quote]
Het laatste; ik heb op voorbaat een aversie tegen Facebook, Twitter etc. etc.
En dat heeft niets met "wat de boer niet kent .. " te maken.[/quote]


Dus je reageert alleen even met duivelskopjes omdat je er persoonlijk aversie tegen hebt, weinig meerwaarde lijkt mij.
Laten we nu even met elkaar afspreken dat degenen die het wel leuk lijkt vrij staat om de pagina te bezoeken als die klaar is en dat degenen die niks met Facebook hebben er dan ook niks over te melden hebben.

Ik heb nu al een paar keer geschreven wat de voordelen kunnen zijn maar ik zal ze nog eens op een rijtje zetten.
1. het sociale contact tussen members. (chatfunctie aanwezig)
2.direct contact, foto/filmpje staat binnen 5 seconden op de pagina (handig als je ter plaatse bent)
3.nieuwsfeitjes en gerelateerde filmpjes snel kunnen delen met een simpele klik
4.Idd zoals Henk aangeeft, de rubriek "waar ben ik" kan ook hier gespeeld worden en ook dan up to date (waar ben ik op dit moment)
5.En welke ik wel een belangrijke vind, meerdere mensen zullen de weg naar het forum vinden.
Ik zit op meerdere forums en ik bezoek ook met regelmaat Facebookpagina's mbt tot watersport en ik kom daar vaak genoeg mensen tegen die zich geen raad weten met hun probleem, dezen wil ik naar het forum leiden.

Ik wil benadrukken (nogmaals) dat het geen vervanging is van het forum.
Degenen die niks ermee hebben zullen er ook niks van merken.
Ik zal bewaken dat de technische vragen verstoken blijven van het forum, forum is hoofdmoot en wat openbaar besproken word zal teruggekoppeld worden in een normale forumrubriek.

De header van dit topic is verwarrend, wellicht kan deze aangepast worden?

Voor de geinteresseerden onder ons, de layout van de pagina is klaar (zat best nog wel werk in)
https://www.facebook.com/Watersportforu ... 235008602/
Of je klikt op de duim in het portaal
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Van Forum naar Facebook groep?

Berichtdoor henkvd » 06 Feb 2016, 14:59

chaea schreef:De header van dit topic is verwarrend, wellicht kan deze aangepast worden?


Als het goed is kan de starter van het Topic de titel wijzigen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Van Forum naar Facebook groep?

Berichtdoor Zwerver » 06 Feb 2016, 17:01

Ik vind facebook nogal chaotisch, lastig wat terug te vinden. juist het fijne van een forum , alles heeft zijn eigen plekje.
Met vriendelijke groet,

René

Brekkenkruiser 9,5 x3,2 GSAK
Gebruikers-avatar
Zwerver
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 16 Jan 2016, 11:19
Woonplaats: Alkmaar
ligplaats: Heeg
info:

Re: Van Forum naar Facebook groep?

Berichtdoor Wilfried » 06 Feb 2016, 17:09

Ik gebruik FB wel en veel en dit zowel prive als zakelijk. Maar naar mijn idee heeft het niet de waarde noch het gemak van een forum. En zoals reeds vermeld hier komt er een versnippering met alle negatieve gevolgen van dien. Mijn advies: Niet doen
Wilfried
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:48
ligplaats:
info:

Re: Nu ook op Facebook! Als aanvulling

Berichtdoor Basher » 07 Feb 2016, 02:28

En toch wil iemand z'n zin hebben :!:

En......het verleden bewijst: Carthago moet vallen ..... :lol: :lol:
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: Nu ook op Facebook! Als aanvulling

Berichtdoor iJack » 07 Feb 2016, 14:56

Het plaatsen van een foto is voor iedereen wel eenvoudiger op Facebook dat weet ik zeker. ;)

Verder voor het technische verhaal is de database super in het forum. Mij lijkt dat Facebook nooit aan de overzichtelijkheid kan komen die we nu op het Forum hebben. Het verloop van een tijdlijn op Facebook gaat veel te snel om overzicht te behouden als je paar dagen niet ingelogd zou hebben.

Gelukkig zitten we niet aan elkaar vast en kan een ieder zelf aanmelden waar hij wil, maar hopelijk gaat het niet ten koste van leden maar dat verwacht ik niet eigenlijk.

Jack...
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Re: Nu ook op Facebook! Als aanvulling

Berichtdoor gast » 07 Feb 2016, 15:56

Het gaat niet ten koste van leden, ik wil er juist meer leden mee naar het forum halen.
Een technisch vraagstuk is alleen interessant als je ter plaatse met het probleem zit en snel met elkaar wil communiceren, deze staan binnen 5 seconden online.

Voorbeeld;
Je zit met een zwaar rokende motor en je stelt de vraag op het forum.
Dan gaat men vragen om foto's, de foto's die gemaakt zijn zijn altijd net verkeerd want iets staat er net niet op.
Dan ga je nieuwe foto's maken op de boot en weer naar huis en je zet ze op het forum, in veel gevallen duurt het dan weer een paar uur voor er een (bruikbare) reactie is.
In 9 van de 10 gevallen ontbreekt er weer info of detail, en gaat er weer een poosje overheen.

In dit soort gevallen kan je afspreken dat je bijv zaterdag om 15:00 uur naar de boot gaat en dat je de motor en zijn probleem gaat filmen en ze direct op de Facebookpagina zet.
Degenen waarmee je afspreekt kijken via de Facebookpagina mee en kunnen direct reageren, mee denken en om de juiste info vragen wat van belang kan zijn.
Deze info is niet bedoeld om op de Facebookpagina te houden maar gewoon in te passen in het lopende topic op het forum.Zodra de info door ts of moi is ingepast verwijder ik het van Facebook


Het is dus absoluut niet de bedoeling om hele vraagstukken daar op te lossen zoals op het forum gebeurt, wel is het de bedoeling om mensen die actief zijn op Facebook en niet actief zijn op forums binnen te hengelen.

Opmerking tbt je identiteit;
Ik zit er ook niet op te w88 om mijn prive te delen met onbekenden, daarom zit de pagina gekoppeld aan een nieuw aangemaakt profiel (Chaea Onboard).
Op deze manier hou ik 2 werelden van elkaar gescheiden en blijft het mijn nickname.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Nu ook op Facebook! Als aanvulling

Berichtdoor henkvd » 07 Feb 2016, 17:17

Foto's plaatsen zou op het forum ook eenvoudiger kunnen, maar er is een maar, foto's slurpen veel ruimte in de database, dat zou betekenen dat ik regelmatig foto's zou moeten verwijderen om ruimte te maken, ook niet echt gewenst lijkt me, het grote voordeel van bv tinypic waar een ad blocker dan wel weer gewenst is om de reclames te killen is dat de foto's er echt jaren blijven staan en niet als wat nog weleens regelmatig gebeurd op andere fora's deze afbeelding is niet meer beschikbaar verschijnt.
Ik zie toch regelmatig foto's verschijnen na een hulp kreet dus het lukt de meeste wel.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Nu ook op Facebook! Als aanvulling

Berichtdoor gast » 07 Feb 2016, 17:35

Dat begrijp ik volledig Henk, dat is een probleem waar forums mee kampen.
Een forum is ook niet bedoeld voor een smartphone, is echt een desktop ding ontstaan samen met het consumenten internet.
Forum is ook prima zo, niks aan veranderen lijkt mij.

Mocht er ooit gebruik gemaakt van worden van Facebook mbt hulp op locatie dan zal dit gewoon op het forum gezet worden dmv Tinypic (wat ik overigens perfect vind werken)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Nu ook op Facebook! Als aanvulling

Berichtdoor Zwerver » 07 Feb 2016, 18:24

chaea schreef:Mocht er ooit gebruik gemaakt van worden van Facebook mbt hulp op locatie dan zal dit gewoon op het forum gezet worden dmv Tinypic (wat ik overigens perfect vind werken)


Als dat feestboek dan echt gaat lopen heb jij een dagtaak aan het overzetten. Zal in het begin wel gebeuren maar voortdurend ? Zet ik vraagtekens bij.
Met vriendelijke groet,

René

Brekkenkruiser 9,5 x3,2 GSAK
Gebruikers-avatar
Zwerver
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 16 Jan 2016, 11:19
Woonplaats: Alkmaar
ligplaats: Heeg
info:

VorigeVolgende

Terug naar Optimaal gebruik maken van het forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten