Raad route Dinteloord- Antwerpen

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor jkb » 09 Feb 2022, 20:42

Is die taal naar goedwillende leden nou nodig? Wolf? Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor Yep » 09 Feb 2022, 21:38

Wolf1 schreef:Tjonge tjonge wat een geouwehoer bij Dintelsas stuurboord uit op naar de Krikkrak Bij de haakse bocht je FD nummer even doorgeven en door naar het Willemsdok, Hoe moeilijk kan het allemaal zijn !
Snap trouwens niet wat je daar te zoeken hebt, duur en een hoop kouwe kak en de Rooiersluis is in restauratie en de Kattendijk is een tij sluis en altijd kapot naar de Schelde gaat dus niet, je kan alleen terug of naar het Albert-kanaal !

Gr. Wolf1


Grumpie.
Laat ik nou afgelopen seizoen daar een prachtige week hebben gehad.
De vibe is ongekend goed.
Mooie ligging, vlak bij de Westerschelde en de oude binnenstad.
Geweldig voer, wat je maar wilt.
Tja, een paar Euro's meer per nacht maar daar krijg je dan wat voor.
Ieder z'n ding.
In the middle of nowhere spreekt me overigens ook aan, maar de afwisseling maakt beide zo leuk.
Iets minder brommen Wolf.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor aadbloem » 10 Feb 2022, 10:33

Wolf1 schreef:Snap trouwens niet wat je daar te zoeken hebt
Gr. Wolf1

Leuke stad, lekker eten en wandelen. Prachtige haven, mooi verblijf. Een keertje toeristen in Antwerpen is leuk, Willemdok kost nog niet één derde van een B&B in de stad. Je bent met je eigen woning, walstroom en water is inclusief. De Jachthaven is redelijk beveiligd afgesloten. Museum aan de stroom is leuk, wil je alleen helemaal bovenin op dak rondom kijken en foto's, helemaal gratis. Waarom geouwehoer zeggen en Willemdok zo afbranden? Leuke tocht en zin in meer? Volgende halte Parijs, Seine en Port Arsenal. Weliswaar nog duurder :D
Lig je liever gratis? Koop een Marekritenvlaggetje en zoek een Marekritensteiger :D Kortom, voor elk wat wils.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor quichot » 10 Feb 2022, 12:06

aadbloem schreef:
Siriusbrug draait op verzoek en als het verkeer het toelaat.
De Londonbrug draait maar 1x per uur.


Siberiabrug en Londonbrug worden min of meer gekoppeld bediend. Vroeger een stuk chagrijn, nu een vriendelijke brugwachter die tussen beide bruggen heen en weer pendelt.
Vanuit Willemdok is het simpel, de bedientijden staan op het clubhuis, en je kunt op de minuut losmaken. Buiten de Siberiabrug moet je wel eens een tijdje lummelen, en kun je in het gedrang komen met sluisverkeer Royer.

@Wolf, ieder z'n lol. Na jaren in het Kattendijkdok te hebben gelegen bij Beliart, nu het Flandriahoekje, was ik aanvankelijk huiverig voor de komst van een jachthaven, maar nu ben ik er blij mee.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. En bedenk dat In het liggeld ook het havengeld Antwerpen is verrekend, waar ik vroeger een acceptgiro voor thuis kreeg.
Ik heb ook wel op stroom gelegen, maar nu we de 70 hebben aangetikt willen we niet meer 5 meter omhoog of omlaag over een glibberig drenkelingtrapje met twee trossen over je schouder (Al was het leuk dat na een bezoek aan de stad het gangboord soms op kadehoogte was gekomen).
En o ja, ik zou bij Dintelsas bakboord uitgaan. ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor Wolf1 » 10 Feb 2022, 17:58

quichot schreef:En o ja, ik zou bij Dintelsas bakboord uitgaan. ;)

Te laat had ik zelf al gezien !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor Daxiepaks » 10 Feb 2022, 19:46

Wolf1 schreef:Tjonge tjonge wat een geouwehoer bij Dintelsas bakboord uit op naar de Krikkrak Bij de haakse bocht je FD nummer even doorgeven en door naar het Willemsdok, Hoe moeilijk kan het allemaal zijn !
Snap trouwens niet wat je daar te zoeken hebt, duur en een hoop kouwe kak en de Rooiersluis is in restauratie en de Kattendijk is een tij sluis en altijd kapot naar de Schelde gaat dus niet, je kan alleen terug of naar het Albert-kanaal !

Gr. Wolf1

zielig figuur.
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor redmiller » 10 Feb 2022, 20:12

Grappig dat mensen gelijk happen :lol:

Tis inderdaad wel een makkelijke vaartocht. Al zou je ook de Dintel, Wilhelminakanaal, zuid Willemsvaart en dan via Ternaaien het Albertkanaal. Veel mooier!
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor quichot » 11 Feb 2022, 12:37

Via Berlijn, ook heel mooi! :lol:

Wolf, Willemdok is een fuik waarin vrijwel alle recreanten terecht komen. Grote zeilschepen doorgaans in filiaal linkeroever.
En ja, daar is kouwe kak bij, lieden die ons geen blik waardig gunnen, maar wel hun poehaboot met boeg- en hekschroef én twaalf ballen buitenboord, na 10 minuten nóg niet tegen de kant hebben, wat met een Duveltje aan dek altijd een leuk schouwspel is. Zeker als de havenmeester ze dan komt vertellen dat het niet plek was die hij aanwees!
Maar veruit de meeste bezoekers en vaste liggers zijn doodgewone lui zoals jij en ik.
Ik heb een keer een Engelsman gesproken die daar met een vooroorlogse houten motorkruiser lag. Daarop een bronzen plaquette die vaartuigen kregen die mee hebben gedaan aan operatie Dynamo: het van het strand plukken van 250.000 soldaten die bij Duinkerken waren ingesloten door Duitse troepen. Dat zijn echt leuke ontmoetingen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor R.C.Grootveld » 20 Feb 2022, 01:24

Yep schreef:Nope, hier Navionics en papier.

Of OpenCPN en ENC kaarten
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Raad route Dinteloord- Antwerpen

Berichtdoor SimondeDanser » 10 Apr 2022, 18:49

En tegenwoordig ook niet vergeten om ook je vaarbewijs mee te nemen en te zorgen dat je een AIS aan boord hebt.

Mvg Felix
SimondeDanser
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten