Vaarroute Loosdrecht-Amsterdam

Vaarroute Loosdrecht-Amsterdam

Berichtdoor Jellebr » 30 Jun 2021, 11:54

Goedemorgen forumleden!

Ik ben een beetje aan het uit vogelen hoe ik vanuit Loosdrecht naar Amsterdam moet varen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een crescent allure 21 met een 9.9 pk werkmotor en ik denk niet dat het slim is om over het rijnkanaal te varen.
Ik ben vorig jaar wel een keer het rijnkanaal overgestoken en dat ging prima.

Ik denk zelf aan de route langs abcoude en ik was benieuwd of iemand een idee heeft van de reisduur?

Alvast dank!
Jellebr
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 Sep 2020, 15:53
ligplaats: Loosdrecht
info: Crescent Allure 21

Re: Vaarroute Loosdrecht-Amsterdam

Berichtdoor heuvels » 30 Jun 2021, 12:25

AR kanaal kan op zondag redelijk rustig zijn maar ik zou er toch niet voor kiezen, met motorpech wil je daar niet langs de kant liggen.
Zekerste route is de Vecht op, bij Driemond oversteken en de Trekvaart op naar A'dam.
Binnendoor over de Angstel misschien wat onzeker qua bruggen en stremmingen maar misschien weet iemand anders dat beter...
Moet allemaal in een dag te doen zijn, wel op tijd vertrekken...
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Vaarroute Loosdrecht-Amsterdam

Berichtdoor kajoe » 30 Jun 2021, 12:59

het is even makkelijk gezegd maar Amsterdam??? en dat is erg groot met meerdere in en uitgangen dus ??.gewoon even de anwb kaart er bij en heel eenvoudig de weg zoeken .
kajoe
 
Berichten: 1376
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Vaarroute Loosdrecht-Amsterdam

Berichtdoor Jellebr » 30 Jun 2021, 13:00

heuvels schreef:AR kanaal kan op zondag redelijk rustig zijn maar ik zou er toch niet voor kiezen, met motorpech wil je daar niet langs de kant liggen.
Zekerste route is de Vecht op, bij Driemond oversteken en de Trekvaart op naar A'dam.
Binnendoor over de Angstel misschien wat onzeker qua bruggen en stremmingen maar misschien weet iemand anders dat beter...
Moet allemaal in een dag te doen zijn, wel op tijd vertrekken...



Thanks, ik ga met een sloep en verwacht dat ik vrijwel onder alle bruggen door kan? Volgens mij is de enige sluis de mijndense en het bruggetje van de vecht richting overstreek van het Rijnkanaal waar ik qua tijden rekening mee moet houden?
Jellebr
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 Sep 2020, 15:53
ligplaats: Loosdrecht
info: Crescent Allure 21

Re: Vaarroute Loosdrecht-Amsterdam

Berichtdoor Jellebr » 30 Jun 2021, 13:08

kajoe schreef:het is even makkelijk gezegd maar Amsterdam??? en dat is erg groot met meerdere in en uitgangen dus ??.gewoon even de anwb kaart er bij en heel eenvoudig de weg zoeken .


Klopt, heb ik ook gecheckt. Ik moet naar zuid-oost waar we overnachten. Ik schat zelf in zo'n 5 uurtjes varen als het een beetje meezit met de mijndense sluis:)
Was meer benieuwd of er iemand is die dezelfde route een keer gevaren heeft met een sloep en of er naast de mijndense sluis en de weteringbrug nog meer sluizen en bruggen waar ik rekening mee moet houden ( doorvaarhoogte 1meter)
Jellebr
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 Sep 2020, 15:53
ligplaats: Loosdrecht
info: Crescent Allure 21


Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten