ICP buitenland

Re: ICP buitenland

Berichtdoor pascall » 30 Okt 2020, 19:21

Kijk deze, De link tussen luxe jachten drugs en ons ministerie, even op you tube, het hele verhaal, krijg de link niet gekopieerd.


[youtube]rpzVwRk72kY&t=603s[/youtube]



Mvg,

Pascal.
Laatst gewijzigd door pascall op 30 Okt 2020, 19:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor Kwokko » 30 Okt 2020, 19:46

pascall schreef:Kijk daar wordt ik weer vrolijk van, volgend jaar een partij bakkenbier vastsjorren op het achterdek, paar stoute sigaretten, wat bloembakken aan de reling met van die lieve plantjes, laat ze maar komen :D :D :D

Het ligt er een beetje aan ,wat land dat je aan doet voor Zweden ,maar als de een EU land is ,kun je een beste sloot drank meenemen naar dat land ,en ook 800 sigaretten per persoon.
https://www.anwb.nl/vakantie/zweden/informatie/douane
Alleen dat "floragedoe" ,daar zijn ze niet zo happig op.
Als je er voor zorgd ,dat je kort voor kerstdagen daar aankomt,en ze snaaien je daar met een paar plantjes ,weet ik zeker dat je na de kerstdagen vloeiend Zweeds spreekt. :mrgreen: :mrgreen:
Het is een mooi land ,vriendelijke mensen.
Tip. Als je een paar centen wil verdienen ,moet je sterkedrank meenemen.
Geen bier,dat hebben ze zelf wel.(al is niet te zuipen) .
En naar Denemarken hoef je helemaal geen bier mee te nemen,Carlsberg of een Tuborg hebben ze zelf wel.

God tur.
Laatst gewijzigd door Kwokko op 30 Okt 2020, 19:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Kwokko
 

Re: ICP buitenland

Berichtdoor bas » 30 Okt 2020, 19:50

M.i. is dit een onderdeel van een politiek steekspelletje. We staan voorop om met geheven vingertje te schreeuwen dat ze daar in het zuiden de begroting op orde moeten hebben, we staan voorop op ze te vertellen hoe ze de toestanden met migranten en drugssmokkel aan moeten pakken, enz, enz en dit is dan een koekje van eigen deeg , dan worden we geconfronteerd met iets wat bij ons nogal amateuristisch is geregeld, en eigenlijk hebben ze nog gelijk ook.
Ik snap ook de aversie niet tegen een fatsoenlijk registratie systeem, zijn we dan echt zo bang voor botenbelasting?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor Yep » 30 Okt 2020, 20:06

Nou ja, registratie betekent bijna impliciet dat een links georienteerde regering een dergelijk (jalouzie)belasting gaat invoeren.
En misschien dat een meer rechts georienteerde dit ook gaat doen.

En na corona moeten toch de extra uitgegeven centjes links- of rechtsom weer binnenkomen.
Wat mij betreft: Registratie betekent straks belasting op bijna elk bootje.
En de argumentatie wordt: 'Meebetalen aan de instandhouding van de infrastructuur.'
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor bas » 30 Okt 2020, 20:35

Ja zonder meer, begrijp me ook niet verkeerd, ik ben ook echt geen fan van het al maar vast leggen van van alles en nog wat.
Anderzijds is het bijzonder dat het meer papierwerk kost om voor 75 euro een spartamet op marktplaats te kopen dan een jacht van duizenden euros. En dan koop je het nog, als je wat wil jatten of helen dan is botenland een walhalla omdat er vrijwel niks op papier staat.
Ook ben ik van mening dat een gebrek aan registratie je qua belasting/ milieuwetgeving op een gegeven moment alleen maar tegen gaat werken. Vroeg of laat worden er mensen wakker , is er niks geregeld/geregistreerd , wordt alles op een hoop geveegd en bestaat heel de watersport uit in het water schijtende bejaarden met een stinkdiesel. Het is op dat vlak nog redelijk rustig op bootjes gebied maar heb het met auto's nou 2 x gehad dat er in het kader van "milieu" kakken te kort wat wordt verzonnen wat van vandaag op morgen wordt ingevoerd. Je kan er op wachten dat 1 of andere pipo wakker wordt , zich realiseerd dat er allemaal vieze diesels in liggen en wat verzint voor/tegen bootjes. ( maar goed, nu verdagen we wel in een andere discussie)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor aadbloem » 30 Okt 2020, 22:52

Toch ook nog even de reactie van de andere partij, kwam via email. De email die mij al jaren meldt dat mijn ICP verlopen is en dezelfde oude ICP die ze jaarlijks in Frankrijk zonder problemen overtypen....
(jaarlijks bied ik mijn Vignet van het vorige jaar aan en de oude ICP, kunnen ze kiezen wat ze overtypen. Ze kiezen steeds de oude ICP. :o )

Afgifte ICP wordt herzien, 29 oktober 2020:
Het Koninklijk Nederlands Watersportverbond (KNWV) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) werken sinds mei aan een aanscherping van de regels voor de afgifte van het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen (ICP). Aanleiding zijn ontvangen signalen van oneigenlijk gebruik. De exacte uitwerking wordt dit najaar bekend. Begin volgend jaar moeten de nieuwe regels ingaan.

en verder: https://www.watersportverbond.nl/nieuws ... dt-herzien
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor R.C.Grootveld » 30 Okt 2020, 23:40

Oeverloos schreef:@R.C.Grootveld
Het zal wel aan mij liggen, Rob.
Ben ook nog steeds bezig de uitslag van de voetbalfinale van 1974 te verwerken.

Mvrg.

Oeverloos

Ben je daar nog niet overheen? Misschien toch eens naar een medicijnman, misschien kan die een regendans voor je doen :D
In elk geval beterschap gewenst
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor R.C.Grootveld » 30 Okt 2020, 23:46

bas schreef:Ik snap ook de aversie niet tegen een fatsoenlijk registratie systeem, zijn we dan echt zo bang voor botenbelasting?

Ik denk dat er nog veel meer zijn die bang zijn dat ze vragen moeten gaan beantwoorden mbt hoe ze die boot met een bijstandsuitkering of minimumloon (hebben) kunnen betalen ?

Overigens gebeuren er in Nederland vergelijkbare praktijken. Zo leggen veel Duitsers hun schip permanent in NL om onder de Duitse regelgeving zoals registratie en vaarbewijsplicht uit te komen.
En dat laat NL ook gewoon toe.

Verder kent NL voor particulieren geen regels mbt vlagvoering en mag je elke lap achterop hangen. Als je in Duitsland een Friesevlag of de EU vlag achtop hebt, kun je een fikse prent krijgen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor bas » 31 Okt 2020, 00:47

Ik denk dat er nog veel meer zijn die bang zijn dat ze vragen moeten gaan beantwoorden mbt hoe ze die boot met een bijstandsuitkering of minimumloon (hebben) kunnen betalen ?

Ja tuurlijk, dat is het hele eieren eten rondom dit gezanik. We houden onszelf lekker het beeld voor dat de watersporter Wim en Jannie heten (of hoe noemde een politieke partij de doorsnee Nederlander ook alweer?) die van het pensioen 3 weekjes per jaar door Friesland heen tuffen in de Doerak. Gekscherend zijn dat ook de (echte)watersporters die hier zitten maar het probleem zit elders een segmentje hoger. Kan me ook nog een invalletje van de FIOD heugen in Ijmuiden, dat hele luxere segment is 1 groot witwascircus, legaal en min of meer gefaciliteerd door de overheid.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor R.C.Grootveld » 01 Nov 2020, 00:47

bas schreef:maar het probleem zit elders een segmentje hoger. Kan me ook nog een invalletje van de FIOD heugen in Ijmuiden, dat hele luxere segment is 1 groot witwascircus, legaal en min of meer gefaciliteerd door de overheid.

Gaan we generaliseren ? :x
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten