ICP buitenland

Re: ICP buitenland

Berichtdoor bas » 01 Nov 2020, 04:05

Gaan we generaliseren ? :x

Das inderdaad niet zo netjes idd van me. Niet iedere echte watersporter gaat 3 weken naar Friesland op vakantie.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor Amersfow » 01 Nov 2020, 13:31

Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor redmiller » 01 Nov 2020, 13:39

ik liet in Ternaaien mijn ICP zien deze zomer. Mocht niet eens omhoog komen, vanwege het virus. Toen in Namen, MET? Uh, nee dat heb ik niet gehad in Ternaaien. De sluiswachter riep me omhoog met ICP. Begon hij vrolijk de sluis te schutten, stond mijn vrouw er plotseling alleen voor, ik denk zo'n 6 meter omhoog, met 4 kindertjes en één lijntje!!

Goed, de sluiswachter heeft een formulier met een MET nummer aangemaakt. Mijn bootje was plotseling gedegradeerd tot een badkuip van 4 meter lang en 3 meter doorvaarthoogte. Nouja, ik had in ieder geval mijn nummertje te pakken en mijn ICP had ik net zo goed niet kunnen meenemen.
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor aadbloem » 02 Nov 2020, 12:46

redmiller schreef:Begon hij vrolijk de sluis te schutten, stond mijn vrouw er plotseling alleen voor, ik denk zo'n 6 meter omhoog, met 4 kindertjes en één lijntje!!
Goed, de sluiswachter heeft een formulier met een MET nummer aangemaakt.

Nooit maar dan ook nooit je schip verlaten voordat er geschut is. Jij bent de schipper en jij beslist dat. Als de sluiswachter dan dreigt niet te schutten, gewoon volhouden en kijken wat er gebeurt. Eventueel per marifoon uitleggen wat er ooit eerder gebeurt is. Maar nu met een MET nummer hoef je nooit meer naar boven, sluiswachter in Ternaaien aanspreken per marifoon MET-nummer en bestemming doorgeven en klaar. Leuk altijd in Ternaaien wanneer de andere jachtschippers staan te roepen: Jij moet nog naar boven :D :D dus niet...
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor heuvels » 18 Dec 2020, 20:24

Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: ICP buitenland

Berichtdoor aadbloem » 18 Dec 2020, 21:16


Mooi, wellicht einde misbruik en misschien ook einde gebruik. Belgie, Frankrijk en Duitsland vragen er niet om en dat zijn toch de landen om ons heen die het meest bevaren worden. Misbruik als goedkope vlaggebrief door zeegaande jachten/zeilers en zeilvloten op de middellandse zee misschien afgelopen. Bureautjes die daar hun zakken mee vullen kunnen naar de bijstand :o
Misschien gewoon helemaal opheffen @KNWV ??
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor kajoe » 19 Dec 2020, 14:18

allemaal prachtig
maar straks krijg je het dat net als vaarbewijzen en patenten enz gewoon te koop zijn in de Oostblok en Donau landen .
dus gestolen bootjes hebben in record tijd nieuwe eigenaren ,alleen registratie van motor nummers ed kunnen dan nuttig zijn ,en natuurlijk de via het kadaster geregistreerde schepen waar het nummer opeen zichtbare en niet zichtbare plek zijn ingebijteld
tja en tubberware bootje een chip ergens plaatsen in boot en ev motor .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor pascall » 19 Dec 2020, 17:09

kajoe schreef:allemaal prachtig
maar straks krijg je het dat net als vaarbewijzen en patenten enz gewoon te koop zijn in de Oostblok en Donau landen .
dus gestolen bootjes hebben in record tijd nieuwe eigenaren ,alleen registratie van motor nummers ed kunnen dan nuttig zijn ,en natuurlijk de via het kadaster geregistreerde schepen waar het nummer opeen zichtbare en niet zichtbare plek zijn ingebijteld
tja en tubberware bootje een chip ergens plaatsen in boot en ev motor .


Had je gedacht dat dat vodje van een ICP dat had voorkomen??? :lol: :lol: :lol:
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor ErikH » 24 Dec 2020, 00:59

kajoe schreef:maar straks krijg je het dat net als vaarbewijzen en patenten enz gewoon te koop zijn in de Oostblok en Donau landen .


Dat gebeurd al;

https://youtu.be/rpzVwRk72kY

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor broekie » 24 Dec 2020, 09:08

Zo te horen kun je er beter geen een hebben. Ben je in ieder geval niet verdacht. :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

VorigeVolgende

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten