ICP buitenland

Re: ICP buitenland

Berichtdoor kajoe » 24 Dec 2020, 09:56

tja ik en dan een beetje blij dat ik de lange weg heb gehad .
praktijk van af mijn 10 de jaar ,dan de binnenvaart diloma,s en later dat omlaten zetten naar groot vaarbewijs en alle bijkomende papieren halen hoste een hele boel .
alles bij elkaar heeft het nu geen waarde meer ,omdat je alle 2 jaren gekeurd moet worden wat een hoop centjes kost .
en als je met een jachtje vaart heeft dat geen nut dus heb je een map met papieren van geen waarde .en kan je overal terecht met het groot jacht vaar bewijs waar nooit iemand naar vraagt alleen misschien als je brokken maakt en een heel klein kansje op de rivier in Duitsland maar tot nu toe alleen vriendelijk gezwaai van de gasten die we vroeger wel kapot konden schieten .
maar des on danks vind ik dat men wel in et bezit van een vaarbewijs moet zijn ,,maar ook dan bij houden hoe de regelementen in elkaar steken wand daar rammelt het vaak ,soms sta je verbaast van de kennis die jacht mensen hebben
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor pascall » 24 Dec 2020, 11:24

Keuring groot vaarbewijs is vanaf 55 om de 5 jaar.
Iedere 2 jaar is mogelijk verplicht vanaf een hogere leeftijd maar dat weet ik niet, zover ben ik nog niet.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor bas » 24 Dec 2020, 11:46

Keuring groot vaarbewijs is vanaf 55 om de 5 jaar.
Iedere 2 jaar is mogelijk verplicht vanaf een hogere leeftijd maar dat weet ik niet, zover ben ik nog niet.


Dat is weer eens veranderd. GVB is nu geldig tot je 50ste, daarna voor 5 jaar tot je 65ste en vanaf je 65ste jaarlijks keuren/verlengen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor kajoe » 24 Dec 2020, 11:50

tja op het water weten ze het wel .heb je het op de weg iets makkelijker .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor bas » 24 Dec 2020, 12:14

Op de weg makkelijker? Smaken verschillen maar ik ben anders van mening, laten we het daar op houden :lol:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor R.C.Grootveld » 24 Dec 2020, 15:59

pascall schreef:Had je gedacht dat dat vodje van een ICP dat had voorkomen??? :lol: :lol: :lol:

ICP is altijd gepropageerd als 'officieus registratie/eigendomsbewijs' wat "in de meeste landen wordt geaccepteerd".
Is dus niets wettigs/juridisch aan.

Dit itt kadasterregistratie, het enige échte en erkende eigendomsbewijs.

Maar ja, kost geld en 'je staat geregistreerd' en daar vinden velen wat van . . .
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: ICP buitenland

Berichtdoor quichot » 24 Dec 2020, 16:07

aadbloem schreef: Maar nu met een MET nummer hoef je nooit meer naar boven, sluiswachter in Ternaaien aanspreken per marifoon MET-nummer en bestemming doorgeven en klaar. Leuk altijd in Ternaaien wanneer de andere jachtschippers staan te roepen: Jij moet nog naar boven :D :D dus niet...


Ik heb zo'n MET-nummer wel, van vroeger nog, maar de laatste vier jaar heb ik helemaal niks gemeld in Ternaaijen. Hoeft niet meer. Op- en afgeschut zonder verdere plichtplegingen. Wel bij nadering me gemeld uiteraard, met scheepsnaam en op- of afvarig.
Vroeger moest je naar boven met je hele papierwinkel voor zo'n doorvaartbriefje. Ik stond ooit weer eens in dat bureau en hoorde hoe een schip zich per marifoon meldde. Kristalhelder, alsof de schipper naast me stond. De ambtenaar van dienst antwoordde: probeer het later nog eens, ik kan u niet verstaan, teveel interferentie!

Ja, kadasterregistratie is waterdicht.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: ICP buitenland

Berichtdoor kajoe » 24 Dec 2020, 18:34

Ternaaien is het Waalse gedeelte en ja daar zeuren ze niet zo als die geld wolven in Vlaanderen .
n het verre veleden als je de bocht om ging bij de eerste sluis moest je betalen tja netjes naar boven en die 60 cent betalen met het giro pasje nooit afgeschreven maar een paar jaar later er weer netjes er heen tja europa nummer en toen ja meneer de laatste keer dat u hier was niet betaald een hoop gezeur wand toen kwam je de sluis niet uit als je niet betaald had no ja dus van beide keren nog betalen ,enne meneer u moet de blokvlag er nog in het geusje hangen tja ze konden er wat van trouwens ok bij de douane naar frankrijk .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten