Snelvaren met een tendersloep

Re: Snelvaren met een tendersloep

Berichtdoor Popeye » 13 Jul 2020, 19:02

Net nog. Lig op het Veendiep. Max 6 km. Komen een speedboot en rubberboot met hoge snelheid aan. De een houdt in. De ander een beetje. Viel mee gelukkig. Gisteren lag ik op het kanaaltje dat door het Veenpark loopt. Ook 6 km denk ik. Komt een speedboot met grote snelheid aan. Mindert bij mij snelheid, en daarna gaat het gas er weer op. Wanneer je daar woont heeft het geen zin om een speedboot te kopen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Snelvaren met een tendersloep

Berichtdoor Popeye » 13 Jul 2020, 20:48

En net komt er een grote speedboot langs. Mindert vaart, maar trekt toch nog hoge golven, en daarna gaat het gas er weer op! :evil:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Snelvaren met een tendersloep

Berichtdoor Kwokko » 14 Jul 2020, 10:49

Popeye schreef:En net komt er een grote speedboot langs. Mindert vaart, maar trekt toch nog hoge golven, en daarna gaat het gas er weer op! :evil:
Groet, Jack.

Dat is het resultaat van een politie apparaat dat liever de corona regels volgt,en zo nodig een boete uitdeelde van 390 euro ,want dan rinkelt de kassa beter,dan dan dat ze fysiek gaan controleren op dergelijke misstanden.
Ons justitie apparaat weet zeer snel een blik met BOA' s uit de hoed te toveren inzake de corona regels ,maar om dezen in te gaan zetten als BOA op het water heeft niet hun prioriteit en/of hebben ze niet over nagedacht.
Daar kleden ze de diensten liever nog meer uit.
En er is niemand op een politie bureau die het benul en besef heeft ,dat er op het water wel degelijk controle moet zijn.
De Rambo's zetten liever hun personeel in ,in een een busje bij de weg,want dan scoort het CJIB beter.
Tegenwoordig is het het motto "rendement" ,en dat wil even niet op het water.
En de meeste boten hebben geen kenteken ,dus met een mobiele snelheids controle apparaat langs of op het water aanwezig zijn ,heeft geen nut.
De pakkans is praktisch nul.
Oorzaak: het huidige beleid van justitie en controle apparaat en regelgeving.
Ga elke boot maar registreren,en zet er maar een kenteken op.
Auto 's ,zelfs een brommobiel is voorzien van een kenteken.
Waarom een motorboot dan niet?
Dat is toch ook een door een motor voortbewogen vervoermiddel?
Kwokko
 

Re: Snelvaren met een tendersloep

Berichtdoor kajoe » 14 Jul 2020, 11:18

ja het snelvaren door bootjes zonder kenteken met figuren die ook nog jonger zijn dan 14/16 jaar met tussen de 9 en 40 pk is heel normaal bij ons voor de deur ligt een boot van de klpd en hier voor huis jakkeren ze met hoge snelheden voor bij (max 12 kmpu) maar goed van die boot trekken ze zich geen jotum aan en dat zie je ook van grote kruisers die altijd haast schijnen te hebben die 12 km is dus 12 mijl en iets harder de borden die overalstaan met golfslag beperking en snelheid aanduiding kunnen ze dus niet lezen en van andere kleinere bootjes trekken ze zich al helemaal niets aan laat staan van afgemeerde watersporters .
maar goed het zal er niet beter op worden dat heet geloof ik verharding van de maatschappij .
daarom er zijn dit jaar al wat bootjes afgezonken door hoge hekgolven zal het mij benieuwen hoe het dit jaar eindigt met scheeps ongevallen .
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten