Brugbediening friesland

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor Hooveld960 » 19 Apr 2020, 09:22

Er geldt een winterregime. Dat betekent dat de bruggen op afroep geopend worden. Een brugopening dien je minimaal 2 uur van te voren aan te vragen. Aanvragen kan alleen op werkdagen. Dus wil je op zaterdag om 13.00 uur door een bepaalde brug zul je dat op de vrijdag daarvoor moeten aanvragen.
In Sneek zat de brugwachter gewoon op zijn post. Waarschijnlijk omdat er zoveel aanvragen waren dat hij maar beter net zo goed kon blijven zitten.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor Mopolcamper » 19 Apr 2020, 11:01

[quote="redmiller"/quote]

Ja Kwokko, daar ben ik ook benieuwd naar. De toon is niet prettig. Een reactie daarop is wel gepast. Je bent vanmorgen ook op het forum geweest. Kan me niet voorstellen dat je de vraag hebt gemist...[/quote]

Ach, dit zal normaal Gronings taalgebruik zijn. Wat wij ons nog wel herrinneren van Kodok/Noordvaarder. Je zou zo vlak na Pasen haast gaan geloven in wederopstanding uit de dood!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor redmiller » 19 Apr 2020, 12:00

:( nog ingetuind ook....
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor Kwokko » 19 Apr 2020, 12:44

Mopolcamper schreef:Ach, dit zal normaal Gronings taalgebruik zijn.

Nee hoor,dat is de mening van iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt,en anderen probeert vrij te waren , door zich aan de huidige adviezen te houden en zaken die anderen zelf ook zouden willen voorkomen, niet te laten gebeuren.
En ook heb ik een verantwoordelijkheid naar mijn naasten,mocht ik na een incubatietijd i.h.g van deze rottige ziekte, ook op een IC belanden.
Voorkomen is beter dan moeten genezen en dan voorlopig het eerste jaar mijn hobby helemaal kunnen gaan vergeten,of in erger geval eraan doodgaan.
(We weten nu wat er kan gebeuren,als je het treft.)
Want dan is een brug wel of niet, geen issue meer.
Kwokko
 

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor Marie Christina » 19 Apr 2020, 16:44

Mopolcamper schreef:
Ach, dit zal normaal Gronings taalgebruik zijn. Wat wij ons nog wel herrinneren van Kodok/Noordvaarder. Je zou zo vlak na Pasen haast gaan geloven in wederopstanding uit de dood!


Nee hoor, als het goed is is het geen normaal Gronings taalgebruik.
Maar zoals het Grunnens Laid al zegt: "Doar vuilt t haart, wat tonge sprekt, in richt- en slichte toal."En dat wordt niet altijd helemaal begrepen door "Het Westen".

En Noordvaarder valt ook best mee. (Ervaringsdeskundige)
EN terugkomen doet hij niet. Dat heeft hij ook al gezegd toen.
En wat een Groninger "in de kop het, het 'r nait in kont".
Zoals ik destijds al zei: mensen zijn zelden zo verrot als ze overkomen.
Hoe sommige uitspraken overkomen is iets heel anders.

Zolang van beide kanten er ook eens van de andere kant gekeken wordt komt alles wel goed.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor broekie » 19 Apr 2020, 19:23

Een forum is geen bedrijf of winkel. Als iemand hier iets zegt moeten andere forummers daar de waarheid uit halen voor zichzelf.
Het forum is niet verantwoordelijk voor de reacties van leden.
Als je reageert op iemand, denk dan bij jezelf dat je persoonlijk voor die persoon staat.
Dat tempert de toon vaak. We komen hier voor onze lol, niet als werk toch!

Kwokko, Noordvaarder is wat mij betreft welkom. Als de reacties niet kunnen wordt hij vanzelf verbannen.
Dus Kwokko, denk maar eens goed na als je reageert. Dan kun je ook een biertje drinken met mede forummers als het uitkomt.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor Blacktoppie » 19 Apr 2020, 21:23

Donders..had hem al eens na gezocht maar heb het toch gemist.


Welkom terug dan maar... :lol:
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor Kwokko » 20 Apr 2020, 00:31

broekie schreef:Kwokko, Noordvaarder is wat mij betreft welkom.
Dan kun je ook een biertje drinken met mede forummers als het uitkomt.

Het feit alleen al,dat anderen je een identificatie geven en je daarmee koppelen aan anderen,en daarbij een andere zijn of haar mening niet willen of kunnen respecteren,toont voor mij aan,dat het hier voor mij in principe over en uit is.
Ik mag dan een andere mening hebben,maar ik sta er wel voor.
Rechlijnig,en een eerlijk mening.
Schijnbaar wordt dat niet geaccepteerd,en moet je meelopen met wat de meute zegt of wil.
Helaas, op basis van deze uitlatingen,zal ik mij enkel nog laten zien, waarin ik nuttig kan zijn.
En wat betreft dat biertje samen drinken,laat ik persoonlijk liever achterwege ,mede op basis dat de cultuur en opvatting van Groningers t.o.v. de rest van het land dermate verschillen, en om in ieder geval niet in een verhitte discussie aan tafel verzeilt te geraken,waar de rest van Nederland dan op de een of andere manier mee van kan genieten,of het storend vinden.
Ik heb er geen behoefte aan,om zittend op een terras of bij een restaurant,met leden van dit forum ,op dezelfde manier bejegent te worden als wat hier gebeurd,omdat je een andere mening bent toegdaan.
Daar pas ik heimelijk voor.
En dit draadje heeft mij de ogen werkelijk doen openen, hoe men je hier op een voor mij onaanvaardbare manier met de grond gelijk probeert te maken.
Jammer,maar het is voor mij niet anders.
Hopelijk is de Corona crisis gauw voorbij,zodat iedereen weer gebruik kan maken van zijn of haar hobby,en men een andere in waarde kan laten.
Ik groet U allen,
Okko.
Kwokko
 

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor broekie » 20 Apr 2020, 07:28

Ik snap werkelijk niet wat iemand op een watersportforum zoekt als zo bezig ben.
Voortdurend de confrontatie zoeken met allerlei hoogdravende argumenten.
Zijn daar geen andere forums voor te vinden? Iets met ologen of agogen of misschien wel alleen Groningers :D
Schei toch uit man.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Brugbediening friesland

Berichtdoor Marie Christina » 20 Apr 2020, 08:54

Pfff, toen ik het onderwijs in ging werd ik gewaarschuwd hoe moeilijk het zou zijn om met pubers te werken.
Maar daar heb ik af en toe toch echt minder moeite mee dan met "weldenkende" volwassenen.

Nou ja, ik heb het geprobeerd.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten