Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Davidos » 30 Jul 2018, 12:14

Wij zijn op onze 1e vakantie dag van Loosdrecht via de Vecht en het ARK en het Lekkanaal gevaren.

Vervolgens de Lek op, en in Culemborg overnacht.

Daarna een kort stukje naar het eiland v. Maurik, waar we enige dagen zijn blijven hangen.

Vervolgens Wageningen (1 nacht). Dus ook weer een korte vaartocht.

Van Wageningen zijn we naar Rhederlaag gegaan. Leuk op de Ijssel 18km/u gehaald (tov land) omdat het in het begin nogal fors stroomt.

Van Rhederlaag hebben we bijna de rest van de IJssel af gevaren (in 1 dag). Door de lage water stand konden we een boel havens niet in.

1 haven probeerden we, maar dat was bij de ingang al mis (ondiep) en toen er een enorm gevaarte voorbij kwam trok die zo veel water weg dat wij even op de bodem lagen :)

Daags erop naar Giethoorn en in die hoek wat verbleven.

Van Giethoorn naar het Tjeukermeer en daar ook een flinke tijd doorgebracht. Heerlijk was dat, behalve dan de 35 graden. En de bloedmaan was pas laat te zien wegens bewolking :(

Van het Tjeukermeer naar Kampen (ook best een flinke tocht) wsv t Koggeschip. Erg leuke plek.

Van daar naar JH Riviera Beach (bij Elburg en Walibi).

De Kids hebben dikke pret.

De nieuwe motor is erg fijn. Met de oude zouden we nooit zulke lange stukken hebben gevaren op 1 dag, vanwege het getril en het lawaai.

In standje stevig door varen is het verbruik iets lager dan van de oude motor, maar veel scheelt het niet. Op veel plaatsen mag je 9km/u en dan is de nieuwe motor aanzienlijk zuiniger dan de oude. Het scheelt denk ik wel de helft.

Tot nu in totaal 417km gevaren deze vakantie. Tikt best aan zo. En er komt nog bij voor de thuisreis.

Mijn gps zelfbouw ding logt ook elke minuut de gps locatie, ik zal tzt de data wel delen hier.

Dit is de tocht tot nu toe: https://we.tl/s-Zvf5T0eKiL
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Hooveld960 » 30 Jul 2018, 14:55

Hoi Davidos,

Afgelopen dagen hebben wij ook op onze boot vertoeft, in Friesland, maar wat een hitte. We kunnen er gewoon niet goed tegen.
Men vindt het in het algemeen niet prettig dat als je nu ook klaagt dat het te warm is, maar echt, ik was blij gisteren weer thuis te zijn.
Komende week even niet naar de boot.

Maar dat is een beetje off-topic, wat ik wilde vragen, als ik op de link klik van jou kom ik op een of andere site van we transfer, maar ik krijg geen kaartje of zoiets te zien.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Davidos » 30 Jul 2018, 15:31

Het is een bestand dat je moet downloaden uit wetransfer, en dat je kunt openen in google maps.

Zou het als attachment willen posten hier maar dat staat uit.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Jul 2018, 16:03

Davidos schreef:Dit is de tocht tot nu toe: https://we.tl/s-Zvf5T0eKiL

Ik krijg het niet in Google Maps, en in Google Earth opent het bestand zich niet.
Daarom maar geprobeerd in Tyre to Travel.
Is een routeplanner voor motorrijders.

Maar ik krijg alleen een stukje route te zien op de Loosdrechtse plassen,vermoedelijk vanaf een jachhaven naar een woonadres of een genummerde aanlegsteiger.
Klopt dit?
Noordvaarder
 

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Boekanier » 30 Jul 2018, 16:13

Wij zijn net terug van drie weken varen van Dordrecht via de IJssel stukje door Friesland en terug via de Vecht. Op de Vinkeveense Plassen en het ARK :lol: na hebben we overal Blauwalg gezien.. ben bang dat je er nergens aan ontkomt met deze temperaturen.. toch een fijne vakantie gewenst! 8-) ;)
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Davidos » 30 Jul 2018, 17:00

Noordvaarder schreef:Ik krijg het niet in Google Maps, en in Google Earth opent het bestand zich niet.
Daarom maar geprobeerd in Tyre to Travel.
Is een routeplanner voor motorrijders.

Maar ik krijg alleen een stukje route te zien op de Loosdrechtse plassen,vermoedelijk vanaf een jachhaven naar een woonadres of een genummerde aanlegsteiger.
Klopt dit?


Er zit een eerdere Loosdrecht vaar-dag voor, dat klopt. Op mijn telefoon, in de Google Earth app, opent het prima - bij mij.

Zal vanavond de pc uit de kluis trekken en het daar eens op proberen.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Davidos » 30 Jul 2018, 17:03

Dank je, Natasja/Boekanier,

Er is veel blauwalg idd. In Friesland viel het mee, en waar we nu zijn ook maar dat komt denk ik door de chloor in het zwembad :)
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Davidos » 30 Jul 2018, 22:10

Op de PC geprobeerd; we transfer sloopt het bestand, zo blijkt.

Met een beetje geluk werkt dit wel:

https://www.dropbox.com/s/thal4x2b2dwqb ... p.kml?dl=0

In deze KML file is ook de snelheid gevisualiseerd, te zien is ook dat we ons (behoorlijk) netjes aan de maximum snelheden houden.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Advies gevraagd ivm bevaarbaarheid Rijn en IJssel

Berichtdoor Davidos » 05 Aug 2018, 12:10

Inmiddels zit de vakantie er weer op.

De nieuwe motor (Sole MINI44) bevalt prima. De tafel in de kuip trilt niet meer leeg als we stationair draaien, en ook de watergekoelde uitlaat bevalt me heel goed (voorheen een droge uitlaat). De herrie tijdens het varen is ook stukken minder en het verbruik is ook wat afgenomen, terwijl we - dankzij het stiller lopen van de motor - in de regel wel sneller varen dan vroeger, op stukken waar dat mag.

Wel nog pech gehad; er is iets gevallen op het dashboardje, en nu is het glas van de toerenteller/urenteller stuk. Zal wel weer flink duur zijn om te vervangen, argh.

De log heeft netjes gewerkt en de hele trip, middels GPS coordinaten, vastgelegd. Hier een plaatje daarvan:

Afbeelding

Op enkele 'kindvriendelijke' plekken zijn we een aantal dagen verbleven, terwijl we probeerden aan de directe zon te ontkomen. Wat een warme zomer!
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten