Kaart met vuilwater stations

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor aadbloem » 24 Sep 2017, 22:22

De wetgever heeft samen met het lozingsverbod inderdaad bepaald dat het innamestation kosteloos beschikbaar gesteld moet worden.
Sindsdien zijn de stations zeer regelmatig defect en bij navraag wordt er op de monteur gewacht.......
In Belgie en Frankrijk zijn innamestations zeldzaam of helemaal niet te vinden.
Zo nu en dan kom je in Belgie en Frankrijk in een haven waar het schoon moet zijn, net zoiets als onze blauwe vlag.
Bij navraag is het dan: pas na vertrek "verderop" in het kanaal lozen aub.

Onze jachthaven herbergt 700 schepen en heeft slechts één innamestation.
Als er tijdens een mooi weekend 15 tot 20% boten op pad is en zondagavond terugkeert lig je theoretisch in de inname-file tot ongeveer dinsdagavond.......
Maar doorgaans zie je slechts twee a drie boten gebruik maken van het innamepunt. :o
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor Marie Christina » 24 Sep 2017, 22:29

De rest heeft allemaal netjes hun behoefte op een toilet in een Jachthaven gedaan. :roll:
Doe ik ook altijd. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor Amersfow » 25 Sep 2017, 07:22

Ik denk dat veel mensen spijt hebben een vuilwatertank aan boord gehaald te hebben. Worden ook zelden gebruikt lijkt me. Verhoogd ook niet de verkoopwaarde.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor Roelof » 25 Sep 2017, 10:03

Ik vraag me af, wie probeer serieus de inhoud van de vuilwatertank aan de wal af te geven en lukt dit redelijk?
Om heel eerlijk te zijn, ik probeer het niet eens :roll: .
Het toilet kan alleen naar de vuilwatertank afgepompt worden maar als we varen pomp ik de tank zsm leeg zodra we op de grotere vaarwegen zijn.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor peter jansen » 25 Sep 2017, 12:12

Welke vuilwatertank???? :D :D :D
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor Klaver vier » 25 Sep 2017, 13:03

Beter iedere keer een beetje dan een tank in één keer.
In mijn ogen moet het verkeerde in de tank,afwaswater is veel erger dan stront.
Bij ons in de haven stikt het van de vis en de water planten dus zo erg zou het allemaal niet zijn.
Gr René (klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor Roelof » 25 Sep 2017, 22:58

Klaver vier schreef:Beter iedere keer een beetje dan een tank in één keer.
In mijn ogen moet het verkeerde in de tank,afwaswater is veel erger dan stront.
Bij ons in de haven stikt het van de vis en de water planten dus zo erg zou het allemaal niet zijn.
Gr René (klaver vier)


Ik denk dat je gelijk hebt, daarom wacht ik na vertrek tot we op een redelijk groot kanaal oid zijn. Het zou natuurlijk niet fris zijn als ik 's avonds de tank leegpomp en de buren nog even willen zwemmen :shock: .
Idd is het vreemd dat "biologische massa" niet mag worden geloosd maar afwasmiddelen, chloor, en alles wat er in het keukenkastje staat mag wel zo overboord.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor henkvd » 25 Sep 2017, 23:15

Ik wacht nog even met het maken van een kaart, zijn we trouwens al werkende innamepunten gespot ?

Dan nog even een prangende vraag hoeveel zou er nu op jaarbasis niet de weg van zwartwater tank naar inname punt halen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor Klaver vier » 26 Sep 2017, 08:50

Ik denk dat 80% nooit bij een afpomp installatie komt,ook van de mensen met een vuilwatertank gaat het meeste overboord
Ik ben best voor een schoner milieu maar deze wet raakt kant nog wal.
Zolang de vuiwatertanks zo makkelijk overboord kunnen lozen wordt deze wet niets
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Kaart met vuilwater stations

Berichtdoor aadbloem » 26 Sep 2017, 09:26

Tevens helpt de vrijstelling voor de beroepsvaart en alle schepen ouder dan 50 jaar ook niet echt mee.
Met name de beroepsvaart, het gehele jaar door minimaal 2 personen per schip, loost daarmee ook nogal wat.....
De pleziervaart grofweg slechts drie maanden per jaar en dan nog niet eens drie maanden continue. Slechts weekeinden en vakanties.

Het enige voordeel dat momenteel wel makkelijk behaald kan worden is wachten met het leegpompen van je tank wanneer je bij een druk zwemgebiedje ligt, een strandje etc.

Aanpassen van de wettelijke regeling, overboord installatie verbieden, is niet haalbaar omdat je 20 mijl buitengaats zowiezo mag lozen en daarvoor dus de mogelijkheid moet hebben.
Voordat ik de boot in de box vaar ga ik even 20 mijl buitengaats om de tank te legen ;)
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast