Route voor de volgende vakantie

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor elrenegado » 21 Aug 2016, 08:46

Bedoel je dan wsv gelre of wsv de mars ?
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor quichot » 21 Aug 2016, 11:04

Geen idee welke vereniging daar zit, maar het heet de Vispoorthaven. Dichterbij het centrum kom je niet.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor elrenegado » 22 Aug 2016, 10:50

Ja dat is wv Gelre.

Maar ik haal vanavond ook even een vouwfietsje op, wel zo handig.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor elrenegado » 04 Sep 2016, 10:52

En we zijn weer terug,
Route is zeker mooi, en we hebben hem nog wat uitgebreid.

Dag 1 zijn we naar Maurik gevaren, wv maurik,
dag 2 wilde we ergens voor arnhem overnachten, niks leuks gevonden dus doorgevaren naar rhederlaag, wsv giesbeek....
dag 3 naar zutphen,
dag 4 naar hattem,
dag 5 naar een openbaren plek nabij giethoorn,
dag 6 via blokzijl naar een openbaren plek in het ganzendiep (tussen zwarte meer en kampen)
dag 7 naar een openbare plek nabij de oostvaardersplassen,
dag 8 naar muiden, wv muiden
dag 9 loosdrecht,
dag 10 ook loosdrecht,
dag 11 vianen....

Kort gezegd dus via de lek, nederrijn, pannerdesch kanaal, geldersche ijsel, zwarte water, weerribben, blokzijl, zwater meer, ganzediep, gelderse ijssel, ketelmeer, lage vaart, markermeer, ijmeer, vecht, merwede kanaal en lek weer terug naar huis.
ik verbaasde me wel over de golven op de ijssel, vooral het eerte stuk komen de golven die tegen de stroom in rollen best hoger uit dan verwacht,
Tevens stond er een flinke wind op de plassen nabij giethoorn (ben ff de naam kwijt) de 2de die ik schuin over moest had ik de wind schuin van voor, ondank het overhangende gangboord en opstaande rand sloeg het water toch over de boot... en dan nog mensen in een huur puntertje die denk dat ook wel te kunnen.... die maakte er een onderzeeér van... :lol:
het stuk via de flevo polder vaar ik nooooooooit meer, wat een smerig water, enorm veel waterplanten, walkanten bestaan alleen maar uit onkruid en reuze berenklauw, en het is lang, recht en saai.... dus volgende x lekker de randmeren.

En op een mooie zaterdag dwars door utrecht is ook een uitdaging..... zeker als je een hersenloze tegen komt die in zijn opblaasbootje met een aangeknoopt electrisch motortje door de grachten vaart, voor de stadshuisbrug netjes 2 sloepjes voor laat, maar bij het zien van 2 grote stalen jachten denk..... nu neem ik voorrang, en dan ook nog roept dat we terug moeten terwijl ik al halverwege was...... nou... hij koos eieren voor z'n geld toen mijn anker boven z'n hoofd zat en hij doorhad dat ik echt niet ging stoppen daar :lol: :lol:

Volgend jaar ga ik weer die kant op, ik wil die regio van blokzijl wel eens beter verkennen, maar wel buiten het vakantie periode ivm de drukte.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor quichot » 04 Sep 2016, 12:36

elrenegado schreef: het stuk via de flevo polder vaar ik nooooooooit meer, wat een smerig water, enorm veel waterplanten, walkanten bestaan alleen maar uit onkruid en reuze berenklauw, en het is lang, recht en saai....

Wat jammer dat het je tegenviel. Ik herken het door jou geschetste beeld helemaal niet. Ben je wel door dezelfde Flevopolder gekomen? :D
Afbeelding
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor elrenegado » 04 Sep 2016, 13:01

lijkt me wel, of is er stiekem een 2de ?

Het begon al bij de 2de sluis net na de ketelsluis.... deur ging open en er lag een dikke drap van kroos..
Dus volgas eruit, snel in z'n vrij en motor uit... en erdoor heen laten drijven, anders kon ik direct m'n wierpot legen.
tussen dronten en lelystad heel veel wier in het water waar je wel omheen kon varen, leek soms wel een dronken aarbei zo.
en die walkanten stonden vol dode reuze berenklauwen.... zo hoog dat je niks nergens zag.
De aanlegplaatsen waren wel onderhouden overigens, al mocht er wel weer gemaaid worden.
We hebben overnacht net na die keersluis tussen lelystad en almere, helaas stikte het er van de wespen.
en de lange rechten stukken, op zich vind ik dat niet erg, als er wat te zien is.... maar dat was er niet :(
Maar ey, je moet alles eens gezien hebben dus ook dit... al hoeft en 2de keer dus niet van mij.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor quichot » 04 Sep 2016, 14:18

Die waterplanten waren er twee jaar geleden niet. Weinig onderhoud?
Mij bevalt de landelijke rust. Zeker in dat zuidelijke stuk langs de Oostvaardersplassen. Veel vaarders denken dat ik bovenstaande foto in de Zuidelijke Nederlanden of België heb gemaakt.
De Randmeren zijn me in het hoogseizoen te druk. Nou kan ik op zich best tegen drukte, maar het percentage aso's ligt er 's zomers boven het landelijk gemiddelde, zal ik maar zeggen. Die Roggebotsluis vind ik dan een verschrikking.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor elrenegado » 09 Sep 2016, 11:56

rustig was het er zeker inderdaad ...

En die waterplanten e.d. komt gewoon door gebrek aan onderhoud,
ook de walkanten zie je duidelijk dat er niks onderhouden word, behalve bij de aanlegplekken.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor Mopolcamper » 15 Sep 2016, 18:09

‘K zie nu pas dat je thuishaven WSV De Peiler in Vianen is. Daar heb ik ooit eens in mijn toenmalige hoedanigheid als lid van de College van deskundigen van het Watersportverbond advies uitgebracht inzake de inhoud en redactie van een koop-aannemingsovereenkomst voor een nieuw te bouwen clubschip (ark). Ik meen dat de aannemer uit Urk kwam. Nooit meer iets van gehoord. Is dat clubschip er nog gekomen? Dit moet ongeveer 12 jaar geleden zijn.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Route voor de volgende vakantie

Berichtdoor elrenegado » 16 Sep 2016, 09:05

Ik heb geen idee of het huidige clubschip die ark is die jij bedoelt.
We hebben inderdaad een woonark als clubschip in 2006 in gebruik genomen, deels 2 verdiepingen waar dan boven de toiletten en douches zijn en beneden een klusruimte.
Andere kant is dan clubhuis/kantine en keuken etc... met ook daaronder nog ruimte.
Afbeelding
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

VorigeVolgende

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten