Kodok schreef:Ik heb nergens gelezen in de regels,dat ik mij moet verantwoorden hoe ik met een boot van A naar B wil varen,en/of ik daar een toeristische route voor wil gebruiken.Dus ik snap niet,dat je je daar zo druk over maakt waarom ik een andere route neemt,dan dat je zelf noodzakelijk,danwel verplicht acht.
Niemand hoeft zich hier te verantwoorden hoe die van A naar B vaart, maar de topicstarter vraagt advies over een geschikte route van Lith naar Zwolle. Volgens mij is dat een route waar je zo weinig mogelijk risico loopt met een onbekende boot en motor. Volgens mij is dan jou tocht van Amsterdam naar Winsum, met een uitstapje over het Lauwersmeer (waardoor het mis gaat en je planning niet meer klopt) geen goed voorbeeld.
Jou stellingname is af en toe stevig. (zeilboot/motorboot) Niks mis mee, maar daar kun je reacties op verwachten, vooral als het niet klopt.
Van Lauwersmeer naar Winsum is nog geen 50 km. Dat is voor mij 7 uurtjes varen met mijn 13 pk Vetusje waar ik op Gronings binnenwater meestal minder dan 8 km/u mee vaar. Zeven uur per dag varen kun je te veel vinden, maar om een schip van aankoophaven naar de thuishaven te brengen lijkt me dat acceptabel.
Kodok schreef:Inderdaad.Maar dan wordt het schijnbaar verkeerd begrepen,of wil men het bewust niet begrijpen.
Wanneer jij niet duidelijk bent moet je dat een ander niet in de schoenen schuiven. (Zeilboot/motorboot)
Kodok schreef:Daarom schreef ik ook,waar een duwbak vaart,heeft een zeilboot niks te zoeken.
Jij schreef; "waar een zeilboot vaart heeft een duwbak niks te zoeken."
Op - bijvoorbeeld - het Zwarte Water, Zwarte Meer, Ketelmeer, IJsselmeer wordt gezeild, en volgens mij ook met duwbakken gevaren.
Groet, Jack.