Rondje Drenthe

Re: Rondje Drenthe

Berichtdoor Popeye » 14 Mei 2016, 12:04

Gisteren teruggekomen van een rondje Drenthe/Groningen. Nu toch maar een keer over het Stadskanaal. Moest bij de eerste brug in Ter Apel eerst wel een half uur op de brugwachter wachten, maar verder liep de bediening daar gesmeerd. Brugwachters wilden wel eens sneller dan ik. Ik voer 's morgens alleen, maar vanaf Stadskanaal wilden ze me verder begeleiden, samen met een schip dat daar lag. Ik werd na twaalf uur nog door de laatste bruggen geholpen om daar te komen. Ik lag net en toen kwam de volgende brugwachter al vragen wanneer ik verder kon. Ik wilde niet over Veendam, maar via Eextervenschekanaal en Annerveenschekanaal naar het Zuidlaardermeer. Een van de meerijdende brugwachters melde me al aan voor die route, en vertelde dat er om 15.30 gestart zou worden vanuit Bareveld. Er wordt op vaste tijden gestart vanaf Bareveld, en vanaf het Zuidlaardermeer. Daar kwam ik om 14.30 aan, tijd voor een kopje koffie, maar Ik lag nog niet vast en toen zag ik de brug al open gaan, en ben ik maar samen met een bootje wat daar al lag te wachten verder gegaan. Bij Annerveenschekanaal ben ik blijven liggen om te overnachten. Een van de brugwachters (allemaal mensen van de sociale werkvoorziening) kwam vragen wanneer ik verder wilde. Negen uur werd afgesproken. Zoals ik al verwachte waren ze er ruim voor de afgesproken tijd, en met z'n drieën(!) begeleiden ze me verder naar het Zuidlaardermeer. Ik voer met een snelheid van 7 km/u en hoefde de gashandel niet weer aan te raken, omdat steeds op tijd de vele voornamelijk authentieke draaibruggetjes op tijd geopend werden.
Afbeelding
Ik heb inmiddels al heel wat sluizen gezien, maar in het Stadskanaal werd ik toch verrast door een paar "grote", bijzondere dubbele sluizen in min of meer originele staat.
Afbeelding

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rondje Drenthe

Berichtdoor Popeye » 24 Jun 2019, 11:14

Voor mensen die het Ruiten Aa-kanaal graag een keer willen doen (Boertange!) en opzien tegen de zelfbediening. Ik ben bij Ter Apel door de eerste brug heen en terug gegaan voor een mooie overnachtingsplaats een 500 meter na de brug, en zag daar een klein plakkaat waarop stond dat je begeleiding aan kunt vragen.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rondje Drenthe

Berichtdoor broekie » 24 Jun 2019, 17:27

Als platte fender hebben wij tapijt tegels.
Kun je voor weinig wel ergens kopen onderweg.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Rondje Drenthe

Berichtdoor Martine » 30 Jun 2019, 14:47

Jack, ik heb tot 2 maanden geleden in Mussel(Stads-)kanaal gewoond aan de sluis van je foto's. :D
Gebruikers-avatar
Martine
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 10 Jun 2018, 16:08
ligplaats: Bed en bank
info: Boer'n mestpraam

Re: Rondje Drenthe

Berichtdoor Popeye » 30 Jun 2019, 15:35

Martine schreef:Jack, ik heb tot 2 maanden geleden in Mussel(Stads-)kanaal gewoond aan de sluis van je foto's. :D

En daar kom je nu mee! Was ik even op de koffie gekomen. ;)
Ben er een week terug weer langs gekomen.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten