Ik ben op zoek naar watersporters

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor Ronaldmuzie » 30 Jun 2015, 21:29

Done
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor Michelle » 02 Jul 2015, 10:58

Hartelijk dank!
Het gaat de betere kant op met mijn respons.
Michelle
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Jun 2015, 12:12
Woonplaats: Breda
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor iJack » 03 Jul 2015, 10:58

Ingevuld en link naar m'n vrouw gestuurd en ook die heeft hem ingevuld!
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor Michelle » 11 Jul 2015, 12:05

Bedankt Rob!

En wie hem nog niet heeft ingevuld, zou u mijn nog alsjeblieft willen helpen? Ik zit nog net niet aan het nodige respons om mijn scriptie betrouwbaar te krijgen! Dus alle beetjes helpen nog. Bedankt!
Michelle
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Jun 2015, 12:12
Woonplaats: Breda
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor quichot » 11 Jul 2015, 12:58

Michelle, ik heb het geprobeerd, maar loop stuk op de lifestilevraag. Ik zit daar gewoon niet tussen, not even close, en zomaar wat invullen leidt tot vervuilde data, dus: of meer opties, of een optie 'anders, nl:'
Succes,
Guido
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor Michelle » 18 Jul 2015, 17:25

quichot schreef:Michelle, ik heb het geprobeerd, maar loop stuk op de lifestilevraag. Ik zit daar gewoon niet tussen, not even close, en zomaar wat invullen leidt tot vervuilde data, dus: of meer opties, of een optie 'anders, nl:'
Succes,
Guido


Hoi Guido, Jammer om te horen. Is er ook niet één die het meeste aanspreekt? Het is namelijk zo dat dit gebaseerd is op een model die ik moet gebruiken voor mijn onderzoek. Dat model is ook weer gebaseerd op een onderzoek en daar komen deze lifestylen uit. Vandaar dat er geen optie anders bij zit.
Michelle
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Jun 2015, 12:12
Woonplaats: Breda
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor quichot » 19 Jul 2015, 09:55

Ik zal het toelichten:

Ik ben erg sportief en actief nee
Ik richt mij voornamelijk op mijn eigen gezin/familie en vrienden/kennissen uit mijn dorp of buurt nee
Ik heb veel interesse in cultuur en musea, maar blijf liever in mijn eigen omgeving op vakantie veel interesse in cultuur en musea, zeker, maar dan wel wereldwijd. Bovendien slaat dat 'maar' nergens op. (ik ben 1,87 mtr, maar ik kijk graag naar documentaires)
Ik ben rustig, ruimdenkend en erg geïnteresseerd in anderen. Ik waardeer sportieve en culturele mogelijkheden. zo ijdel en ruimdenkend ben ik niet om dat van mezelf te durven beweren! En ook hier weer doe je aan koppelverkoop van in wezen twee totaal verschillende aspecten van iemands persoonlijkheid
Ik streef naar zelfontplooiing en luxe en exclusiviteit wel naar zelfontplooiing, maar luxe en exclusiviteit interesseren mij geen bal

Dus zeg mij maar wat je wilt dat ik invul. Dan doe ik dat voor je. Maar wat heb je eraan qua onderzoeksresultaat?
Voeg eraan toe de optie:
Ik vaar graag, daarom vul ik de enquete in, maar herken me niet in een der bovenstaande opties.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor gast » 19 Jul 2015, 11:49

Michelle heeft een stortvloed van kritiek over zich heen gekregen op een ander forum vanwege deze enquétevraag.
Heb haar proberen uit te leggen dat deze vraag telkens weer opduikt en dat er naderhand nooit enig respons op komt en dat er daarom negatief tegenaan gekeken wordt.
Omdat Michelle actief reageerde dacht ik dat ze wat serieuzer was dan de andere studenten die met een thesistool enquéte kwamen.
Heb haar de tip gegeven om op dit forum te vragen naar respons omdat het hier wat serieuzer is, ook heb ik haar de tip gegeven om niet direct met de enquéte te komen maar zich eerst een beetje te verdiepen in de watersportleden, wie ben je en wat doe je en wat wil je weten.
Dan laat je namelijk zien dat je je echt verdiept in hetgeen waarvoor je studeert, toen Michelle zich met hetzelfde verhaaltje hier kwam aanmelden als op het andere forum met direct de Thesistoolenquéte liet ze eigenlijk al zien dat ze niet echt luistert naar wat er geschreven word in haar doelgroep.
Nu geeft Quichot duidelijk aan dat de enquete niet aansluit bij zijn persoon, iets wat ik herken want liep tegen hetzelfde aan, en dan komt er een reactie over modellen die op elkaar moeten aansluiten en of er toch maar voor een optie gekozen wil worden.

Waar gaat het nu om Michelle???
Je hebt geschreven op het andere forum dat je had verwacht dat watersporters elkaar helpen maar dat dit je tegenviel, maar het ligt niet aan je doelgroep maar het ligt aan jezelf. Je vertikt het om te luisteren naar doorgewinterde watersporters en denkt alleen (nog steeds) in het belang van je eigen bachelor.

Het vergaren van informatie dmv communiceren via een forum had je een schat aan informatie kunnen opleveren, je had zelf aan de hand van die informatie een prachtig verslag kunnen maken die je had kunnen bijvoegen aan je project, informatie direct bij de doelgroep weg. Daar had je na afloop een goed passende enquete van kunnen maken die naadloos aansloot op hetgeen wat je wil bereiken, en de bereidheid om je hiermee te helpen was groot geweest.

Erg jammer..
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor Michelle » 19 Jul 2015, 12:20

Sorry chaea, ik vroeg alleen om een toelichting omdat ik het niet helemaal snapte. Dan kan ik vervolgens kijken of ik er iets aan kan veranderen. Mijn enquête is ontwikkeld door middel van de ondernemers/watersporters en de gesprekken die ik daarmee heb gevoerd. Na goedkeuring van meerdere partijen o.a. watersporters leek hij dus aan te sluiten. Ik sta altijd open voor feedback en vroeg daarom om toelichting waarom er niet gekozen kon worden. Dat ik thesistool gebruik betekent niet dat ik zomaar wat heb gedaan. Dit was het programma dat ik al kende en via school wordt aangegeven.

Dat ik misschien jou tip niet heb opgepakt met het opnieuw beginnen op een ander forum, betekent niet dat ik niet luister etc. Ik heb de tekst aangepast maar ik had verder niet het idee dat ik het anders zou moeten aanpakken. Tuurlijk is een gesprek beginnen eerst beter maar had echt eerlijk gezegd geen idee. Ook omdat mijn enquête al was getest onder watersporters. Verder heb ik de beheerders om toestemming gevraagd wat al aangeeft dat ik het serieus neem en niet zomaar even snel wat plaats zoals misschien bij het eerste forum is fout gegaan. Maar ik ben ook een mens, maak fouten en leer van mijn fouten. Ik heb enorm veel (positieve) reacties gehad op mijn bericht, ook op ander forums en de respons is flink gestegen. Veel mensen die mij wilde helpen. Ik heb privé berichtjes gehad van mensen met tips en feedback en heb dat allemaal meegenomen/aangepast in mijn enquête. Het is jammer dat je op een berichtje dat misschien niet helemaal positief was over mijn enquête gelijk alles naar het negatieve trekt. Er gebeurt meer achter de schermen dan voor en daar heb je geen weet van. Het spijt me dat ik niet je advies heb opgepakt zoals je misschien had gewild maar ik wil jou graag het advies geven om niet gelijk conclusies te trekken. Ik doe namelijk mijn best.
Michelle
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Jun 2015, 12:12
Woonplaats: Breda
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Ik ben op zoek naar watersporters

Berichtdoor gast » 19 Jul 2015, 13:16

Beste Michelle, ik trek nergens gelijk een conclusie want ik volg je nu immers al een tijdje.
Wat je achter de schermen allemaal doet is uiteraard onbekend, anders was het niet achter de schermen.

Dat je een tip of een advies niet opvolgt is een eigen keuze en die hoeft niet perse een verkeerde te zijn, maar je kan het wel meenemen in je vervolg.
En dat is nu hetgeen wat ik mis in dit verhaal en ook gelijk mijn kritische noot naar jou.
Dat het achter de schermen wel helemaal goed gaat en dat je het daar wel oppakt vind ik fijn voor je maar zolang je daar geen feedback over geeft dan ontgaat dit een ieder die jou wil helpen.

Terugkomend op Quichot die je echt wel een diepdoorgewinterde watersporter mag noemen, die geeft aan dat hij zich niet kan vinden in het model. (en ja dat had ik dus ook)
Is het model dan heilig of is dit juist een punt waar je kan verbeteren aan de hand van wat je doelgroep zegt.

Ooit konden we polls en enquetes maken op het forum, dit was een mooie optie voor dit soort gevallen, transparant en juist gericht.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten