Brugbediening

Re: Brugbediening

Berichtdoor quichot » 15 Okt 2014, 10:53

broekie schreef: behalve in Haarlem dit jaar. Een vrouw deed onaardig en ik zou moeten wachten.

Bij die draaibrug zeker? Die is superkwetsbaar als hij niet gefixeerd is. Schamp je hem per ongeluk (je wilt daar nog wel eens door een windvlaag gepakt worden) dan krijgt het draaiwerk een enorme opdonder.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Brugbediening

Berichtdoor broekie » 15 Okt 2014, 11:38

Nee de eerste lage klapbrug vanaf het Noordzeekannal aan het begin van de stad, de Waarderbrug geloof ik.
Ik kon er ook makkelijk onderdoor toen hij half open was.

Begon al met wachten en zag toen een bord links tegen de brug.
De lettertjes waren zo klein dat ik er heen moest varen om te kunnen lezen.
Ze had me natuurlijk allang gezien vanuit haar positie in het huisje en toen ik me meldde moest ik uit de doorvaart.
Daar was ik mee bezig, maar moest even steken naar de brug om recht achteruit te gaan.
Daar had ze ook een opmerking over: "ik zei toch dat u achteruit moet".
Ja mevrouw, maar ik moet eerst even recht liggen voordat dat kan.
Toen had ze wat over het rood/groene licht.
Maar dit komt zelden voor.

Brug in de Kromme Mijdrecht bij de Hoef is heel vriendelijk.
Ik hoef meestal geen vaart te minderen om erdoorheen te gaan.
Hij ziet je aankomen enbegint gelijk te draaien.
In de Amstel bij Vrouwenakker laat je altijd wachten.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Brugbediening

Berichtdoor MBBoten » 15 Okt 2014, 22:41

quichot schreef:Ah! Tolhuissluis! Dan denk ik dat ik wel eens een praatje met je heb staan maken, want daar kom ik geregeld door. Omdat daar zo goed als niks met de waterhoogte gebeurt, loop ik tijdens het schutten meestal even naar het sluishuisje voor een praatje.


Ja dat zou best kunnen, wel meer mensen deden dat of ik liep zelf naar buiten om even een praatje te maken, leuk en gezellig was dat altijd. Ga er heel af en toe wel eens even kijken, alleen afgelopen seizoen niet zo veel, ik woon aan het Braassemermeer dus zie daar ook genoeg voorbij komen. Maar volgend jaar hoop ik toch weer vaker te gaan kijken, ben dr zo, dus dat is het probleem niet. Wij mochten ook absoluut geen fooien aanpakken ..... maar wat moet je dan als er opeens iemand in de deuropening staat en vraagt "sluiswachter heeft u trek in een pannekoek? ze zijn nog heet, we zijn nog aan het bakken", als je dan kijkt staat er iemand met een mega glimlach en een bord pannekoeken ........ zeg dan maar nee hahahahahaha Hij was erg lekker. Of die jongens met de feestboot die volop aan het bbqen zijn en je een stokje kipsate aanbieden? ik vind dat leuk en zeg dan geen nee. ze kunnen me wat op dat kantoor.

Vrouwenakker "spaart" inderdaad soms (scheelt wie er zit) als hij/zij weet dat er een aantal aankomen dan wordt er vaak even gewacht met draaien tot de club er is en dan allemaal gelijk er door.
Ik had ook vaak telefonisch contact met vrouwenakker, om door te geven wat en hoeveel er aan kwamen, zo werd ik ook vaak door vrouwenakker gebeld, dan weet je dat even moet wachten met schutten. dus niet gelijk gaan draaien als je dce eerste binnenhebt in dat geval, anders schutte ik wel voor een boot. Zag ik hem aankomen, direkt aktie.
MBBoten
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 14 Okt 2014, 13:01
ligplaats: Oude Wetering
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten