Brugbediening

Re: Brugbediening

Berichtdoor R0N » 26 Aug 2014, 21:38

Aquanaut,

Eens dat het hier niet altijd even vrolijk gaat, de sluis weet ik niet hoe die er nu bij ligt..
Zelf probeer ik zo min mogelijk door Haarlem te gaan, een zooi bruggen waarvoor ik allemaal moet wachten en er zijn maar 2 wachters. Ze gaan wel netjes op tijd door de konvooivaart, dat dan weer wel..

Haarlem is sowieso vreselijk duur met havengeld, het beste kun je buiten de bruggen gaan liggen (randje stad) daar heb je gratis water en walstroom en moet je wel betalen voor de nacht (maar alleen wanneer de havenmeester op z'n scooter langskomt)..
R0N
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 08 Aug 2014, 12:53
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Haarlem
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor Blacktoppie » 26 Aug 2014, 22:21

Amersfow schreef:Ik betaal ~1,5 x een modaal salaris aan belasting. Medunkt dat dat wel genoeg is, right?



uiteraard maar we hebben het hier wel over een luxe he, wat hebben we het toch slecht dat we soms even moeten wachten in onze vrije tijd :wink:
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Brugbediening

Berichtdoor Amersfow » 26 Aug 2014, 22:48

Oef, sluizen zijn in het seizoen helemaal tenenkrommend. Maar dat is meer door het gestuntel. Als je op 3 schuttingen moet wachten zou je ze wel omhoog of omlaag willen kijken. Zeker lagerwal liggend. Maar voordat het allemaal eens ligt, naar voren verhaald, weer gestuntel, vastmaken en weer in beweging komt... arrrggh. Het woord vlot is niet van toepassing. Ik moest in de Roggebotsluis hard achteruit omdat een sloep van 2 meter ofzo met een stuur van anderhalve meter en 300 pk ofzo keurig haaks op de kade (tot 3 maal toe!) ging liggen. Geef toe, met 2 man zonder wind zo'n laag mini bootje ... moeilijk te varen hoor. :evil:
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor R0N » 27 Aug 2014, 06:59

Sluizen, leuk om naar te kijken..
tot je er voor ligt..
Filmpje!
R0N
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 08 Aug 2014, 12:53
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Haarlem
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor JerryR » 27 Aug 2014, 09:12

mijn ervaring over dat stuk is ook prima alle bruggen spoedig 1 brug betalen. Wij hadden toevallig pech bij de fietsbrug maar ook die gaat redelijk snel weer omlaag.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor JerryR » 27 Aug 2014, 09:18

R0N schreef:Sluizen, leuk om naar te kijken..
tot je er voor ligt..
Filmpje!



Dat komt omdat elke ramdebiel zo op een boot mag stappen. Wij zijn ook begonnen maar wel in het na seizoen gaan oefenen. Van muiden tot utrecht wordt je ook doos gegooid met huurboten Sie halen ook dingen uit waar je je handen maar voor je ogen moet doen.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor R0N » 27 Aug 2014, 12:43

Tuurlijk, iedereen heeft het moeten leren maar op een drukke dag maar gewoon op een bootje te stappen is misschien niet de slimste maner om het te leren..
Hoeveel van de mensen in het filmpje zouden het bestaan van een Almanak deel 1 kennen?
R0N
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 08 Aug 2014, 12:53
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Haarlem
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor Marcel010 » 27 Aug 2014, 18:00

Tsja dat filmpje, stelletje popie jopies met een zonnebril op en staand sturen in hun of haar veels te grote sloep.
Ze gunnen je geen cm vaarwater en iedereen en alles gaat maar kris kras door elkaar.

Sommige mensen vergeten dat varen net als autorijden is, elkaar wat gunnen en ruimte geven.
Die mensen denken dat het op het water allemaal niet zo nauw komt.
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor JerryR » 30 Aug 2014, 12:21

Hier nog zo 1 huur een boot en vaar weg zonder ervaring. Alleen jammer dat je andermans spullen om zeep helpt Huurboot deel 3: http://youtu.be/p8SAcyAonys
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Brugbediening

Berichtdoor Marcel010 » 30 Aug 2014, 13:31

Ja die ken ik ook, ongelooflijk.
Dat huur je toch niet als je niet kan varen?
Dat is een boot van een meter of 10 als ik zo kijk?

De eerste keer dat ik een boot huurde was het met een staal kajuitbootje van 4 meter met een 2 pk erachter in de Biesbosch bij Drimmelen volgens mij (bij die centrale)
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

VorigeVolgende

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten