Project Pilot meevaren met beroepsvaart

Re: Project Pilot meevaren met beroepsvaart

Berichtdoor Marcel010 » 20 Jul 2014, 19:56

Is er overigens nog wat bekend betreffende deze pilot?
Ik ga me denk sowieso wel aanmelden, reuze leerzaam lijkt me dit.
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Project Pilot meevaren met beroepsvaart

Berichtdoor elrenegado » 21 Jul 2014, 08:49

Ik had me aangemeld hiervoor.
Kreeg ik voor het weekend bericht dat ze vanwege het overweldigende succes met aanmeldingen nu eerst een proefpilot gaan doen met maximaal 6 personen.
Opstappen in vianen dacht ik, en afstappen ergens richting of voorbij amsterdam (weet het niet meer)
Koste wel 50 euro.

Dus ik heb mij verder niet aangemeld voor de proefpilot,
6 man hebben ze zo, en die 50 vind ik het ook niet waard.

Ik ben me goed bewust van wat een binnenschip wel of niet kan en ziet.
Ik had het alleen wel eens vanaf hun kant willen bekijken, maar dat is me de 50 euro weer niet waard.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Project Pilot meevaren met beroepsvaart

Berichtdoor quichot » 21 Jul 2014, 10:55

50 euro om met eigen ogen te kunnen zien dat die gasten een dooie hoek hebben? Geloof ik zo ook wel. Doodsteek voor een op zichzelf aardig initiatief?
Begrijp me niet verkeerd: het gaat mij niet om het oerhollandse principe dat het niets mag kosten, maar hier gaat het om wederzijds belang, en niet om een gunst van de sector aan recreanten.
Het stomste wat je dan kunt doen is het opwerpen van een forse financiële drempel.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Project Pilot meevaren met beroepsvaart

Berichtdoor elrenegado » 21 Jul 2014, 15:52

Heb het mailtje er even bij gezocht,
De 50 euro is o.a. voor de dieselkosten van de schipper....
vreemd op zich, want ik neem aan dat die schipper daar toch al heen moest voor een lading...

===================================================
Beste geïnteresseerde in de Praktijkdag Varen doe je samen!: meevaren met de beroepsvaart,

Hartelijk dank voor uw interesse en aanmelding te willen deelnemen aan de pilot Praktijkdag Varen doe je samen!: meevaren met de beroepsvaart.

Wegens overweldigende belangstelling en voor ons nog onervarenheid met de praktische invulling voor deze pilot (met name de logistiek), starten we deze zomer met een test-pilot. Deze start in Gorinchem op de autosteiger en eindigt in de Volkeraksluizen. Als deze test slaagt, kunnen we dit ook op andere locaties toepassen.

Voor deze test geldt een maximum van 6 personen, de tocht duurt 3,5 à 4 uur. De datum van afvaart zal zijn in de week van 28 juli bekend worden gemaakt. Dit is afhankelijk van de reisplanning van het schip. De definitieve datum en tijdstip is pas 2 dagen tevoren definitief bekend en zal waarschijnlijk liggen tussen 4 en 9 augustus. Dit vergt dus enige flexibiliteit in de agenda.

De kosten van de Praktijkdag: Meevaren met de beroepsvaart bedragen € 50,-. Hiervan worden o.a. de dieselkosten van de schipper betaald.
Aanmelden kan via een reply-email of naar Varen doe je samen! info@varendoejesamen.nl Graag onder vermelding van TEST Pilot: Meevaren met beroepsvaart, naam , contactgegevens (in ieder geval telefoonnummer waaronder u kort tevoren bereikbaar bent). De aanmeldingen verlopen op volgorde van binnenkomst. Detailinformatie zal dan later volgen.
Voor de goede orde: uw eerdere aanmelding blijft staan. Afhankelijk hoe deze test Pilot loopt zullen we u voor uw voorkeurlocatie benaderen.

Hopelijk hebben we u op deze manier voldoende geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn, bel of mail gerust.

Met vriendelijke groet,

Rowena van der Maat
Projectleider Varen doe je samen!

Stichting Recreatietoervaart Nederland (SRN)
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Project Pilot meevaren met beroepsvaart

Berichtdoor Lucter » 21 Jul 2014, 16:51

quichot schreef:50 euro om met eigen ogen te kunnen zien dat die gasten een dooie hoek hebben? Geloof ik zo ook wel. Doodsteek voor een op zichzelf aardig initiatief?
Begrijp me niet verkeerd: het gaat mij niet om het oerhollandse principe dat het niets mag kosten, maar hier gaat het om wederzijds belang, en niet om een gunst van de sector aan recreanten.
Het stomste wat je dan kunt doen is het opwerpen van een forse financiële drempel.


Helemaal mee eens, overigens is die dooie hoek wel HUN probleem, wij kunnen hooguit anticiperen.

Voor 50 euro de man, vertrek ik morgen met 15 binnenschippers aan boord, kunnen ze leren hoe wij anticiperen :D
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ErikHa en 9 gasten