frankrijk

frankrijk

Berichtdoor pleysant » 16 Mrt 2014, 21:21

Voor de zoveelste keer gaan we france kanalen bevaren.
wie heeft er zin om dit ook te doen met zijn boot,en dan samen met 2 boten gezellig op te varen.

Vrg.Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: frankrijk

Berichtdoor Wolf1 » 16 Mrt 2014, 23:28

Wat denk je te gaan varen en in welk tijd bestek ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: frankrijk

Berichtdoor pleysant » 17 Mrt 2014, 20:27

Ik denk canal des Ardennis-Reims-Vitry-pontellier-en hierna via Corre Toul-terug,
ik denk eind Mei los in Rotterdam,tijdsduur weet ik nog niet,

Vrg.Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: frankrijk

Berichtdoor Wolf1 » 18 Mrt 2014, 18:58

Ja, mooi tochtje, in Verdun even in de bus stappen, niet iets om vrolijk van te worden je heb het vroeger op school als droge stof best wel mee gekregen, maar als je het dan in het echt allemaal ziet is het toch wel even anders en zijn er echt moffen geweest.
Begrijp je ook ineens waarom ze vandaag de dag, daar nog steeds niet blij met oosterburen toeristen zijn.
Bij Pompey op de moezel even stuurboord uit sluisje onder de spoorbrug door 10m naar beneden Nancy, het zijn niet alleen de gouden poorten en de lichtshow, het is een geweldige stad.
Terug naar Metz met zijn lichtorgel, richting Trier, voor weer even SB uit voor een terrasje aan de waterval van Saarburg, als je tijd hebt vaar je nog een stukje door de Saar op het eerste stuk is het mooiste.
Verder de moezel naar beneden alle dorpen en stadjes zijn een bezoek waard, Maar Cochem mag niet ontbreken, ben benieuwd of Heinz de havenmeester er nog is.
Na Koblenz ben je eigenlijk weer tuis wel oppassen dat je, je niet door de afvaart laat insluiten terwijl deze met de opvaart SB-SB afgesproken heeft, ze houden echt geen rekening met pleziervaart !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: frankrijk

Berichtdoor pleysant » 18 Mrt 2014, 21:21

Best Wolf,mijn vrouw en ik varen voor ons plezier en daarom doen we geen Maas Moesel Rijn,
we doen waarschijnlijk na Toul wel Nanci aan,bedankt voor de tips.
Vrg.Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: frankrijk

Berichtdoor Wolf1 » 18 Mrt 2014, 22:22

pleysant schreef:mijn vrouw en ik varen voor ons plezier en daarom doen we geen Maas Moesel Rijn,
we doen waarschijnlijk na Toul wel Nanci aan,bedankt voor de tips.
Vrg.Ed

Geen Maas Moesel Rijn, wat dan wel ? de Linge ? Is de Moezel dan geen plezier ? Geloof niet dat ik je antwoord begrijp !
De Rijn is inderdaad oppassen, maar of je nu wilt of niet, in 2 dagen zit je in Nederland.
Je zegt voor je plezier te varen, waarom dacht je dat ik vaar?
Heb in juli nog een toertocht te doen en moet in september in Nederland zijn, ben er genoeg op dit rondje tegen gekomen die het in minder dan 6 weken voeren, omdat ik zoals ik al zij voor me plezier vaar ga ik niet met je mee !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: frankrijk

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Mrt 2014, 23:02

Wolf, ik dacht dat jij alleen maar een boot had om je uit te kunnen leven op de techniek... En ook om het water dun te houden dan door een beetje door europa te varen.... 8-)
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: frankrijk

Berichtdoor Wolf1 » 18 Mrt 2014, 23:35

Jullie hebben wel vreemde ideeën over mij !
Heb veel plezier in mijn boot en op meer manieren dan alleen varen.
Geniet inderdaad ook van de techniek, maar ook van het er mee omgaan en beheersen, ook in moeilijke omstandigheden.
Een nieuw leeg geschilderd cascotje wegbrengen in verband met tij gedeeltelijk 's nachts varen, mijn vrouw in een bijboot in de sluis om af te stoppen.
Koffie 's morgens 9.30 sleep ligt schade vrij in de gracht van Amsterdam.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:


Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten