Vaartips rondje Dordrecht, Muiden, Ketelmeer, Arnhem

Re: Vaartips rondje Dordrecht, Muiden, Ketelmeer, Arnhem

Berichtdoor kajoe » 02 Aug 2021, 09:35

ach op tij varen was voor ons vroeger een must bv van Rotterdam naar Amsterdam met 3.50 diepgang moest je zorgen datje op het hoogste tij punt bij klaphek (vlak voor de brug vn vreeswijk)was om er voorbij te komen over de ondiepte heen .en zo waren er wel meer plekken waar je over hoogtij moest zijn altijd een heel gereken met de tij tafels ,zelfde op zeeland anders lag je behoorlijk olie te verstoken voor niets .
met mijn bootje nu probeer ik er een beetje op te varen als het zo uitkomt .
toen ik nog een passagiers schip had hielden we helemaal geen rekening met het getij klapje meer of minder en we kwamen er altijd .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Vaartips rondje Dordrecht, Muiden, Ketelmeer, Arnhem

Berichtdoor Roadrunnertoao » 05 Aug 2021, 12:20

Als ik ergens geen rekening mee houd op de rivieren is het wel het getij . . . .
Op de rivieren waar we het hier over hebben, is de invloed daarvan in de praktijk dermate beperkt dat ik daar geen rekening mee ga houden (is mijn ervaring)


Het ging mij meer om het uitzoeken. Ik wist niet eens dat er zover stroomopwaarts getijden waren op de Lek.
Morgen zie ik wel hoe het gaat. Ik ga er, proberen, een klein beetje rekening mee te houden.
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Vaartips rondje Dordrecht, Muiden, Ketelmeer, Arnhem

Berichtdoor pascall » 05 Aug 2021, 14:58

Als je een stroomatlas aanschaf wordt het gelijk duidelijk. Ook zeer belangrijk bij een wind tegen stoom situatie, het verschil tussen op je kop staan (verzuipen) of relax tuffen.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vaartips rondje Dordrecht, Muiden, Ketelmeer, Arnhem

Berichtdoor heuvels » 05 Aug 2021, 16:59

Zouden de stuwen op de Beneden Rijn al weer gesloten zijn? Dat maakt voor de stroom nest wel veel uit lijkt mij
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Vaartips rondje Dordrecht, Muiden, Ketelmeer, Arnhem

Berichtdoor Roadrunnertoao » 05 Aug 2021, 20:15

Zouden de stuwen op de Beneden Rijn al weer gesloten zijn? Dat maakt voor de stroom nest wel veel uit lijkt mij


Eerlijk gezegd geen idee. Pas geleden zag ik van iemand hier op het forum dat ie er onderdoor is gevaren, maar of dat nu ook nog kan?
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Vaartips rondje Dordrecht, Muiden, Ketelmeer, Arnhem

Berichtdoor Boekanier » 06 Aug 2021, 13:09

Gisteren video op Yoitube gekeken van de Vloggende bestemming ook uit Dordt (Valkkruiser), die zijn over de Lek gevaren en lagen woensdag bij Eiland van Maurik. Het is dus goed te doen.

Wij zijn ook door de stuwen gevaren toen we met vakantie waren (was op 4-7), in het filmpje hierboven beschreven varen ze door de sluis, hij is nu dus dicht.

https://www.youtube.com/watch?v=5rpL91qO5vY

@roadrunner ik heb je pb beantwoord maar hij blijft in Postvak uit staan dus ik weet niet of je deze nu hebt ontvangen..
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten