Diepte Vecht???

Diepte Vecht???

Berichtdoor bas » 19 Jul 2018, 19:35

Ik ben door de lokale padvinders gevraagd om hun vletjes vanaf Krimpen naar Zeewolde te varen met een bootje van de zaak.

Nou zou ik er voor mezelf graag ook nog iets van een vakantiegevoel aan over houden dus ik dacht bij Nigtevecht de Vecht op te schieten en dan door naar Muiden te varen.
En dan komt nu mijn vraag: Diepgang is 1.60 (denken we :mrgreen: ), en met die diepgang stuurt iedere routeplanner me over Weesp of over Amsterdam. Als ik op de kaart kijk dan staat er op de Vecht 2.40 water vanaf Nigtevecht en dan moet het m.i. toch wel kunnen.
Is er misschien iemand bekend op dit stukje water die me wellicht uitsluitsel kan geven?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Diepte Vecht???

Berichtdoor Thiemen » 19 Jul 2018, 20:45

Mag geen probleem zijn op de Vecht, volgens mij is het stuk waar je bij Muiden naar buiten vaart nog het ondiepste stuk..
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: Diepte Vecht???

Berichtdoor Klaver vier » 19 Jul 2018, 21:59

Tot vorig jaar zijn ze de vecht aan het uitdiepen geweest,moet prima gaan er vaart ook een hele grote rondvaartboot en die zou vast wel heel diep steken.
Voorheen hadden wij een schottelboot die stak 1,45 meter en nooit ook maar iets gemerkt van ondiepte.
Succes
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Diepte Vecht???

Berichtdoor quichot » 20 Jul 2018, 16:24

Ik heb daar heel vaak gevaren, en ook gezwommen. In de vaargeul kan je absoluut niet staan. Zeker 2,40mtr diep. Mijn zwager voer daar met de Saeftinghe (prachtschip, ex rws, ex rp, google maar 's. http://www.dienstvaartuig.nl/politie/hi ... inghe.html) met 1,80 diepgang moeiteloos doorheen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639


Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten