Breedte Nieuwe Wetering bij Nieuwersluis

Re: Breedte Nieuwe Wetering bij Nieuwersluis

Berichtdoor Onze tobbe » 15 Aug 2016, 16:36

.
Laatst gewijzigd door Onze tobbe op 23 Okt 2016, 19:16, in totaal 2 keer gewijzigd.
Onze tobbe
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 Aug 2016, 16:39
ligplaats:
info:

Re: Breedte Nieuwe Wetering bij Nieuwersluis

Berichtdoor kajoe » 15 Aug 2016, 16:38

tja het is een beetje jammer dat in nederland nog op vele plaatsen niet met peilschalen op de bruggen word gewerkt ,,maar soms nog uitgaande van het nap en word het nog wel eens rekenen ,ook moet men dan goed de terplekke heersende waterstanden weten .
je komt al op verscheidene plekken digitale hoogte aanduidingen tegen ,en dat is een genot.
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Breedte Nieuwe Wetering bij Nieuwersluis

Berichtdoor JerryR » 16 Aug 2016, 12:36

De brug en het sluisje

Afbeelding
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Breedte Nieuwe Wetering bij Nieuwersluis

Berichtdoor Ed. » 14 Aug 2017, 23:27

Juli 2017 Nieuwersluis doorgevaren.
Vanwege alle twijfels in de berichten of de sluis ook echt 3.40 m. is hebben we de plaatselijke rondvaartschipper even aangehouden.
Deze bevestigde de breedte van 3.40m, "moet kunnen!" riep hij.
Aangezien wij te boek staan met onze platbodem met 3,37m en zelf 3,35 hebben opgemeten, toch een spannend momentje.
Het paste echter als een kurk in een fles (zonder dat we klem kwamen te zitten).
Er kon nog maar net een landvast tussen om de scheen nog wat bescherming te bieden.
Een polyester bootje met deze breedte zou ik er niet doorheen willen varen, als je hem netjes wilt houden tenminste.
Na dit openstaande sluisje volgt er nog een smalle sloot van enkele honderden meters met woonboten waarna het ARK pas volgt.

Ed
Ed.
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 Aug 2017, 22:58
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Breedte Nieuwe Wetering bij Nieuwersluis

Berichtdoor Klaver vier » 15 Aug 2017, 09:44

Nooit geweten dat daar een rondvaart boot doorheen gaat.
Dat is dan waarschijnlijk de rondvaart boot op de vecht,die komt er alleen langs niet door.
Ik ben er toen één keer doorgegaan en nooit weer,het blijft link als je het amsterdam rijnkanaal op moet en niets ziet.
Bij maarsen zit ook zo'n rot doorvaartje,als je daar van de vecht naar het ark gaat en de pech hebt dat er één van de andere kant komt kan je achteruit terug.
Dit is weer zo' voorbeeld waar op klein water de marifoon wel erg handig is,al moet de tegenpartij er uiteraard ook één hebben,ik vindt dat een must op het ark,maar er denken helaas veel mensen nog anders over en die brengen mij dan in verlegenheid,en ik kan dan onnodig achteruit terug.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Vaartips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten