Situatie Marne-Rijnkanaal

Re: Situatie Marne-Rijnkanaal

Berichtdoor Wolf1 » 06 Jul 2023, 10:10

aadbloem schreef:Kajoe ik ben het niet geweest van snel aan de schutstang duwen maar ik kan je wel vertellen dat wij al jaren proberen alleen te schutten. We schutten dan zonder lijnen, zowel opvaart als afvaart en dan vele sluizen snel achter elkaar. Je kan me dan niet eens bijhouden als je als volgende zou schutten. Het is een kwestie van invaren, schutstang duwen, achteruit varen tot bij de deuren. Wachten op de tsunami, klapje vooruit, klapje achteruit beide om op de plaats te blijven en in mijn geval klapje met de boeg- en hekschroef om van die vieze muren te blijven en we schutten fris en fruitig vele sluizen snel.
:-)

Zou het toch veel simpatieker vinden als je me toch gewoon mee laat schutten, zal dan wel voorin gaan liggen en de stang voor je bedienen !
Komt me nochal egoistsch over te moeten wachten voor iemand die bang is dat z'n ballen vuil worden.
Ook gezien de waterproblematiek in Frankrijk wacht ik wel even tot je er ook in ligt. (ben op vakantie, weet je)
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Situatie Marne-Rijnkanaal

Berichtdoor Popeye » 06 Jul 2023, 10:59

Wel vervelend wanneer dat ene bootje twee blijken te zijn en je van achter in de sluis naar voren moet en vlak achter de deuren, (in de opvaart) in je eentje, daarom voor en achter moet vastmaken en de achteropkomende schepen niet even willen wachten met invaren tot je vast ligt! :(

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Situatie Marne-Rijnkanaal

Berichtdoor Wolf1 » 06 Jul 2023, 12:38

Popeye schreef:Wel vervelend wanneer dat ene bootje twee blijken te zijn en je van achter in de sluis naar voren moet en vlak achter de deuren, (in de opvaart) in je eentje, daarom voor en achter moet vastmaken en de achteropkomende schepen niet even willen wachten met invaren tot je vast ligt! :(
Groet, Jack.

Buiten dat ik totaal niet begrijp wat je schrijft.
Zo te zien, geen enkele ervaring in dit gebied, schoenmaker blijf bij je leest.

Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Situatie Marne-Rijnkanaal

Berichtdoor kajoe » 06 Jul 2023, 15:23

nu uiteraard niet meer aan de orde ,maar vroeger met die 36 meter bak had je nog wel eens dat er jacht mensen kwamen vragen of zij niet eerst mochten schutten ,met van dat wij al weer ver weg waren als wij er door waren
wij waren langzamer dan hun meenden zij ,met de mededeling dat als ik moest wachten op 2 bootjes die door de sluis gingen dat het door het invaren vast maken en weer uitvaren zij de dubbele tijd kwijt waren dan mijn schip (toen met passagiers diepgang op de hak 1.20/1.30 ) maar goed vaak werden wij als zijnde beroeps geschut en die hadden en hebben nog steeds voorrang bij het schutten op de Franse kanalen dit word geregeld door de VNF mensen, heel vaak rijden die dan mee en bedienen handmatig de sluisjes dat deden ze toen en gebeurd nu nog steeds .
die gasten laten dan de jachten gewoon uren wachten om eerst die spits te laten passeren ,ook de vaartijd is op veel trajecten zo dat de beroeps van af 6/7 uur kan beginnen met begeleiding ,en de recreant pas om 9 uur .
dan zetten ze de lichten er op .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Situatie Marne-Rijnkanaal

Berichtdoor Popeye » 06 Jul 2023, 18:00

Wolf1 schreef:Buiten dat ik totaal niet begrijp wat je schrijft.
Zo te zien, geen enkele ervaring in dit gebied, schoenmaker blijf bij je leest.

Gr. Wolf1


Ik begrijp ook niet wat jij hier schrijft, maar ik deelde een vervelende ervaring met watersporters waar ik ook op wachtte, een boel moeite voor moest doen om ze mee te kunnen laten schutten en kreeg geen enkele medewerking en een grote bek van hen. Dat was in een sluis op het Ardenenkanaal! Dan bedenk je je een volgende keer wel twee keer, en ik lig ook graag los achter in de sluis! Ook de achterop komende schepen hebben vakantie en hoeven de trein niet te halen! Ze lagen dan ook aangemeerd aan de aanlegplaats een paar kilometer na de sluis toen ik ze weer inhaalde!

Groet, Jack
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten