Afscheid nemen bestaat niet

Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor Marie Christina » 29 Aug 2022, 10:33

Beste allemaal,

Ik weet het, het is geen Schiphol. Je hoeft je vertrek niet aan te kondigen.
Maar dergelijke opmerkingen lees je ook niet als je je voorstelt en het lijkt me wel zo netjes.

Gezien de laatste ontwikkelingen is elke lol, vreugde zo je wilt, in dit forum voor mij verdwenen.
Ik zet een punt achter de ( inderdaad niet uit volwassenheid uitblinkende) "discussie, maar de 'gesptekspartner' .
zuigt nog even door.
En dat is niet"eens een keertje" maar keer op keer.

"Maar", zul je zeggen "je laat je toch door één man niet wegjagen?
Jawel. Dat doe ik wel.
Genoeg andere fora waar ik niet op hoef te letten op wat ik zeg.
Waar ik niet bang hoef te zijn afgebrand te worden na een poging iemand te helpen.
Teer hartje?
Neuh, na 30 jaar varen en inmiddels 7 jaar onderwijs zit er wel wat eelt op mijn ziel.
Maar na vele vele jaren krabben asn dat laagje is het iemand gelukt erdoorheen te komen.
Gefeliciteerd aan hem.
Hij heeft gewonnen.

Dank aan allen waarmee ik hier wel prettig geforumd heb.
Het is welletjes.

Ik geef hierbij het vertreksein.

Groet
Menno
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor heuvels » 29 Aug 2022, 11:50

Moeilijke overweging van moderator Henk. Kans dat het forum leegloopt door bepaalde trollen hun gang te laten gaan, al plaatsen ze tussendoor wel veel nuttige informatie. Henk kan de trollen waarschuwen, al of niet tijdelijk blokkeren of gewoon niets doen, er komt meestal een moment dat het nodig is om in te grijpen.

Ik beheer ook een forum, waar bepaalde querulanten regelmatig op lange tenen trappen. Als ze voor de rest niets toevoegen aan het forum is de keuze gemakkelijk, gewoon blokkeren. Maar bij één was het moeilijk, plaatste heel veel mooie informatie maar kraakte de bijdragen van andere forumleden af. Zonde om te blokkeren dus ben ik in gesprek gegaan. Daarna ging het al een stuk beter. Desondanks haakten de allerlangste tenen toch van lieverlee af.

Advies aan Wolf1: Wees wat minder impulsief met plaatsen van je reacties op bijdragen van anderen, lees ze even na voordat je op "versturen" klikt. Dat helpt, tenzij het je bedoeling is om mensen echt te kwetsen...

In het gebruikerspaneel bestaat trouwens de mogelijkheid om bepaalde forumleden als "vijand" te markeren, dan worden hun berichten weg gefilterd.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor sinty » 29 Aug 2022, 12:03

Toch is het jammer dat dit zover gaat Ik denk dat veel mensen met veel stress zitten door deze rare wereld , en zich over elk klein dingetje enorm druk maken . Als iets je niet bevalt is het toch het simpelst om dan niet te reageren? Die vrijheid hebben we nog. Maak je niet zo druk en geniet van de dingen die er nog zijn. Druk maken is verloren energie Wolf is al geruime tijd op het forum actief. Iedereen weet dat hij kort en krachtig is Maar dat mag toch zeker wel ? We zijn niet allemaal hetzelfde gelukkig. Anders is er helemaal niks meer aan
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor Yep » 29 Aug 2022, 12:15

Grotendeels eensch.
Maar, we zitten met z'n allen 'om tafel' en lullen over bootje gerelateerde zaken.

Stel dat we feitelijk om tafel zaten, dan word je die ene brombeer die continue iedereen afkat (understatement) toch uiteindelijk zat?
Dan zeg je toch ook 'doe effe normaal of ga anders elders zitten?'

Hier is het niet anders, wse zitten allemaal 'aan tafel'.
Geef je mening of oplossing, stel een vraag maar houdt het leuk en gezellig.

PS: Hoop toch echt dat MC zijn beslissing heroverweegt.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor sinty » 29 Aug 2022, 12:21

Maar echt letterlijk om de tafel zitten we niet Moet er ook niet aan denken iedere dag me tafel vol mensen maar zonder gekheid wees blij dat we dit hebben nog het forum en laat gewoon ieder in zijn waarde En ik weet zeker dat dit topic weer veel mensen trekt die er ook wel om moeten lachen deze discussies Trek het allemaal niet te veel aan en maak plezier en geniet. Daar gaat het toch allemaal om
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor Yep » 29 Aug 2022, 12:31

sinty schreef:en laat gewoon ieder in zijn waarde


En dat is nou net het probleem.....
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor sinty » 29 Aug 2022, 12:47

Iedereen in zijn waarde laten is het belangrijkste ben ik helemaal mee eens . Maar zeg nou eerlijk. Iedereen weet hoe wolf reageert. Dan kun je ook denken. Deze man heeft veel kennis en wordt ook weleens moe na al die jaren van advies geven en in de hoek gedrukt worden om de manier waarop hij antwoordt laat hem dan ook in zijn waarde dan is er niets aan de hand. Er zijn er meerdere geweest die na een avondje flink borrelen regelmatig een antwoordt gaven wat nergens op sloeg daar hoor je niemand over. Mijn advies is niet druk maken om deze onbenullige dingen. Er zijn ergere dingen in de wereld waar het merendeel niets tegen doet
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor stefan » 29 Aug 2022, 13:37

Niet alleen op de Veluwe, maar ook in andere delen van Nederland is de wolf terug.
Gromt wel, bijt niet. (eet soms een schaapje op, dat dan weer wel...:-) )

Dat is hier net zo. Onderwerpen en reacties hoef je niet te lezen, niemand verplicht je daartoe. Niet iedereen is sociaal even vaardig of heeft een beroep waarin dat aangeleerd is. Dus ieder vogeltje zingt zoals 'ie gebekt is.

Voor mij is de leidraad op de 2 fora waar ik actief ben altijd om zaken niet persoonlijk te laten worden en te blijven praten over de inhoud. Daarom zit ik op een forum, om het inhoudelijk over onze hobby te hebben. Niet om persoonlijke vetes en toestanden uit te vechten, dat doe ik dagelijks al genoeg in mijn werk.

MC, slaap er eens een nachtje over, of een weekje, en kijk rustig hoe het gaat, zou mijn 2 cents zijn.
stefan
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor Oeverloos » 29 Aug 2022, 14:26

Erg jammer.

Misschien wil je er nog eens over nadenken?

Bedankt voor je gewaardeerde duizenden bijdragen,
alle tijd en moeite.

Mvrg. Oeverloos
Oeverloos
 
Berichten: 648
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor broekie » 29 Aug 2022, 15:33

Jammer. Zit op de veerboot op Terschelling. Varen zo terug naar Harlingen. Kwam nog langs je werkplek op dit mooie eiland. Dacht de laatste dagen nog aan je toen ik hier rond fietste. Groet Hans
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten