Frankrijk 2021

Frankrijk 2021

Berichtdoor Popeye » 27 Apr 2021, 11:35

De VNF heeft kennelijk een nieuwe site. Geen verbetering naar mijn mening! Ik kan daar niks meer vinden over vignetten of stremmingen. Of is heel Frankrijk dicht voor de buitenlandse watersporter in verband met corona?
Wie weet meer?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor stefan » 28 Apr 2021, 07:03

Dit gezien ? https://www.mer.gouv.fr/coronavirus-cov ... e-nautique

Hier in Maastricht liggen nog een heel aantal boten te wachten om verder naar het zuiden te kunnen...
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor aadbloem » 28 Apr 2021, 10:37

Popeye schreef:De VNF heeft kennelijk een nieuwe site. Geen verbetering naar mijn mening! Ik kan daar niks meer vinden over vignetten of stremmingen. Of is heel Frankrijk dicht voor de buitenlandse watersporter in verband met corona?
Wie weet meer?
Groet, Jack.

De VNF site is inderdaad nieuw maar alle informatie is nog steeds te vinden. Het is even wennen maar het is er wel.
Alle gebruikelijke waterwegen zijn open, canal des Ardennes gaat op 1/5 weer open. wel is het zo dat voor de recreatievaarder/plaisancier alles op aanvraag gaat via het 0800 nummer.
Echter Frankrijk op zich is nog wel gesloten voor niet ingezetenen, op 2 mei komt Macron met meer nieuws over o.a. het toerisme naar Frankrijk.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Apr 2021, 11:43

Op een Duits forum gelezen:
Varen op zich geen probleem, alleen moet je ivm avondklok vanaf 19:00 aan boord van je boord blijven en mag je niet verder dan 10km van je boot gaan wandelen, fietsen etc.
Of en in hoeverre dit klopt weet ik niet.

Wij houden het ook in de gaten ivm ons plan deze zomer (Rijn > Mosel > Saar > Marne-Rijn Kanaal > Rijn), maar ik denk dat we die gaan skippen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor Popeye » 28 Apr 2021, 16:28

aadbloem schreef:De VNF site is inderdaad nieuw maar alle informatie is nog steeds te vinden. Het is even wennen maar het is er wel.
Alle gebruikelijke waterwegen zijn open, canal des Ardennes gaat op 1/5 weer open. wel is het zo dat voor de recreatievaarder/plaisancier alles op aanvraag gaat via het 0800 nummer.
Echter Frankrijk op zich is nog wel gesloten voor niet ingezetenen, op 2 mei komt Macron met meer nieuws over o.a. het toerisme naar Frankrijk.

Moet ik kennelijk wat beter zoeken!
Canal des Ardennes open? Sluis is herstelt dus, of kun je tot de sluizen trap?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor aadbloem » 28 Apr 2021, 22:15

Popeye schreef:Moet ik kennelijk wat beter zoeken!
Canal des Ardennes open? Sluis is herstelt dus, of kun je tot de sluizen trap?
Groet, Jack.

De ingestorte sluis nummer 21 (Neuville Day) van de sluizentrap is compleet vervangen. Stortwerk, heel mooi beton. Nu de rest van de sluizen nog opknappen voordat de volgende instort.....
Dat betekent dat je het canal weer in zijn geheel kan varen richting de Aisne of de Marne. VNF geeft elke vrijdag een nieuw overzicht stremmingen/storingen uit op een bepaald url maar ik zie nu dat er een probleem is. De website is gehackt staat er op http://www.vnf.fr:

VNF a détecté une intrusion sur son réseau informatique. Pour préserver les intérêts de tous, l’ensemble des services numériques et notamment les avisbat sont momentanément indisponibles.

Zodra de website weer werkt zoek ik het url op en plaats het hier.

Verder is het natuurlijk nog niet bekend wanneer Frankrijk open gaat voor toerisme en wat de voorwaarden worden PCR-test, vaccinatiepaspoort e.d. ???
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor Popeye » 29 Apr 2021, 08:58

Fijn dat Ardennenkanaal weer geheel bevaarbaar is. Bij een door droogte gestremde Maas een goed alternatief waar ik in 2017 ook gebruik van gemaakt heb.
Nu hopen dat belemmeringen door corona opgeheven worden!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor kajoe » 29 Apr 2021, 09:27

nou dat is fijn dat we er weer langs kunnen ,de laatste keer door Frankrijk konen we plots daar niet meer langs volgens de sluis bediening nou dan maar over Reims en dus gedaan in Reims konden we niet verder 2 sluizen verde op had een schip fikse schade gevaren en was de sluis een dikke 14 dagen of langer gesperd dus terug richting parijs en dan door naar Nancy en over de marne maar we kwamen meerdere vakantie gangers tegen met het verhaal dat de Marne ook wel meerdere weken dicht zou zijn dus in de telefoon geklommen en de uitkomst was terug richting gent de laatste vier weken hebben we maar in ons eigenlandje vermaakt .
en nu als alles mee werkt gaan we volgend jaar maar dan via canal du nevernais en hoe daar heen en daarna verder blijft nog een verrassing
dit alles als de fransen willen mee werken wij kwamen vroeger ook voor verassingen te staan bij plotselinge stemmingen maar met 36 meter kom je niet even keren en dan hele vele kilometers overstuur terug gaan was geen vrijwel geen doen zeker als je geladen was .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor Popeye » 29 Apr 2021, 10:43

Popeye schreef:Fijn dat Ardennenkanaal weer geheel bevaarbaar is. Bij een door droogte gestremde Maas een goed alternatief waar ik in 2017 ook gebruik van gemaakt heb.
Nu hopen dat belemmeringen door corona opgeheven worden!

Groet, Jack.

Ik lees net dat een coronapaspoort verplicht wordt voor bezoek aan het buitenland. Blijven we toch lekker hier!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Frankrijk 2021

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Apr 2021, 11:58

Popeye schreef:Ik lees net dat een coronapaspoort verplicht wordt voor bezoek aan het buitenland. Blijven we toch lekker hier!

Zou een goede ontwikkeling zijn, waar heb je dat gelezen?
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten