Emmerich am rhein

Emmerich am rhein

Berichtdoor Blacktoppie » 04 Aug 2020, 17:46

momenteel op vakantie en liggen nu in het gat van moorlag aan het pannerdensch kanaal, mooi plekje neus in het zand en de kids lekker zwemmen.

Planning is om morgen weer verder te gaan. Idee was om tolkamer aan te doen maar toen zei een vriend dat ik ook een stukje door kon varen naar emmerich(kan je toch zeggen dat je in duitsland ben geweest) las iets over een jachthaven(niet al te beste verhalen) en iets van een stads haven...

Daarna word het waal afzakken en bij nijmegen naar binnen en via kraayenberg(makkelijk naar de jumbo) of mook naar boven de maas op. Dat is allemaal bekend terrein.

Iemand ervaring met emmerich en of tolkamer.

Arco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Emmerich am rhein

Berichtdoor Popeye » 04 Aug 2020, 20:14

Dacht eerst ook dat het het gat van Moorlach was. Staat geloof ik zo op de ANWB-waterkaart, maar schijnt grindgat De Loowaard te heten. Gat van Moorlach ligt een eindje stroomafwaarts van Arnhem.

Waarom trouwens stroomopwaarts varen naar Tolkamer of Emmerich?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Emmerich am rhein

Berichtdoor Blacktoppie » 04 Aug 2020, 20:24

Popeye schreef:Dacht eerst ook dat het het gat van Moorlach was. Staat geloof ik zo op de ANWB-waterkaart, maar schijnt grindgat De Loowaard te heten. Gat van Moorlach ligt een eindje stroomafwaarts van Arnhem.

Waarom trouwens stroomopwaarts varen naar Tolkamer of Emmerich?

Groet, Jack.


Staat zo op de waterkaart idd.

Stroomopwaarts omdat ik er nog nooit geweest ben, pannerdensch kanaal trouwens ook niet.. tot nog toe altijd de ijssel op geschoten of af gekomen... maas altijd via de biesbos of woudrichem

Maar als er hier niks te zien is is het zonde van mn tijd en schiet ik net zo lief gelijk de waal op naar beneden
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Emmerich am rhein

Berichtdoor redmiller » 04 Aug 2020, 21:03

Emmerich kan ik je niet vertellen, wel dat de Maasplassen erg leuk zijn!

De zuid-Willemsvaart viel me dan weer een beetje tegen, veel tijd zie je net niets omdat de kanten omhoog lopen en de dorpen zijn mwah... Veghel is het haventje wel grappig. Centrum is gezellig iemand heeft van een paar oude fabriekshallen een heel hippe tent gemaakt. maar het water stinkt er best.

Aan de Maasplassen is de grote hegplas heel leuk. Je kunt daar ook overnachten naast het plaatsje Thorn, wat de moeite waard is om rond te wandelen. Het dorpje is niet heel groot en dat maakt het met kinderen ook te doen.
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Emmerich am rhein

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Aug 2020, 09:46

Bij Tolkamer (Plas de Bijland) rekening houden met wier, heel veel wier! Ik ben er deze reis 2x geweest en je wilt m'n track niet zien.

Emmerich plas ken ik niet, wel de "stadshaven", is niet meer dan een ponton waar je met 2-3 boten kunt liggen (zeg 10m klasse), ligt tegen een stadspark aan; je mag er volgens mij gewoon overnachten en volgens mij is er ook water/electra. Wij hebben er op de heenreis een uurtje gelegen voor lunch en een technisch probleem.

Verderop liggen Rees (RO), Reeser Schanz (LO), beiden aan een plas en Wesel. Rees is niet veel te beleven, alleen het oude rivierfront is wel aardig. Rees RO ligt vrij ver (ca 3-4km) van het stadje, LO kun je overdag met een pontje naar de overkant. Wesel is een fraaie haven, gunstig gelegen tov stadje (met gezellige winkelstraat, diverse terrasjes, eiscafés en supermarkten) en met eigen restaurant.

Houd rekening met VB plicht in Duitsland en de lage waterstand van de Rijn op dit moment waardoor sommige havens op dit moment niet aan te lopen zijn.
Wij komen net van de Lahn af en ik heb de hele planning voor de terugreis aan moeten passen, want de geplande havens als Oberwinter en Bad Honnef zijn op dit moment onbruikbaar met onze 1m10. Rijn stond eerder deze week ca 1m25 lager dan normaal.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Emmerich am rhein

Berichtdoor Blacktoppie » 05 Aug 2020, 10:36

Vaarbewijs is aan boord dat komt goed. Heb besloten om het niet te doen. Kids willen zwemmen dus dan is wier niet lekker. Net de waal op gedraaid en nu lekker voor de stroom cruisen.

@ redmiller.. je hebt er behoorlijk de gang in :lol:
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Emmerich am rhein

Berichtdoor redmiller » 05 Aug 2020, 21:04

Behoorlijk! Ik kon steeds mee met een vrachtschip, tja dan is het kiezen of delen :P
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Emmerich am rhein

Berichtdoor redmiller » 05 Aug 2020, 21:04

*twee keer zelfde post*
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:


Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten