nieuwe digitale vaarvignet België

nieuwe digitale vaarvignet België

Berichtdoor quichot » 12 Jul 2020, 08:26

Kreeg begin dit jaar een brief van de Dienst dat ze de zelfklevende vignetten afgeschaft hadden. In plaats daarvan koop je nu on line een digitaal vignet.
Op zich handig denk je dan, maar nu blijkt dat voor mij ruim drie keer zo duur uit te pakken, omdat in het nieuwe stelsel het tarief per meter scheepslengte berekend wordt.
Iemand hier dezelfde ervaring?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: nieuwe digitale vaarvignet België

Berichtdoor kajoe » 12 Jul 2020, 09:58

tja ook een brief gehad digitaal dan ,maar goed als we weer naar Frankrijk gaan dan door het waalse gedeelte als het even kan dus geen vaar rechten .
tja die Vlamingen maar graaien .
een kleine herinnering erg lang geleden moest ik is het Albert kanaal op en dus bij de eerste sluis betalen op dat moment geen frankjes aan boord en dus of het met een pasje kon ja dat kon ,hun in de weer en zo dus gedaan maar nu een dikke 45 jaar later zit ik nog steeds op de afschrijving te wachten .een andere keer via gent naar Parijs geheel gratis en de verdere reizen hebben we ook nooit een cent uitgegeven aan vaar rechten even als toen in Frankrijk dat waren betere tijden nu met die jacht vignetten word het aardig duur en de vaar service loopt hard achteruit .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: nieuwe digitale vaarvignet België

Berichtdoor quichot » 12 Jul 2020, 12:01

In het Antwerpse had je geen vignet nodig, dus ik me een paar jaar terug netjes melden bij Wintham. Nee, vignetten waren op, probeer volgende sluis! Enfin, zo ging dat bij iedere sluis, heel het Vlaams gewest door, tot ik in Wallonië was. Graag of niet denk ik dan.
Hoe dat nu gaat met dat digitale vignet weet ik nog niet.

Overigens was ik juist heel tevreden met de service de laatste paar keren. Zowel Schotense Vaart als Leuvense Vaart werden zeer vlot centraal bediend. Bij eerste brug vragen ze vriendelijk waar je denkt te stoppen die dag, en dan zie je verder overal de lichtjes op rood/groen springen als je aan komt varen. Lukt dat even niet dan wordt je keurig opgeroepen met de reden waarom.
Uiteraard wordt het op prijs gesteld als jij op jouw beurt even meldt dat je plannen veranderd zijn.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: nieuwe digitale vaarvignet België

Berichtdoor Wolf1 » 12 Jul 2020, 18:35

quichot schreef: maar nu blijkt dat voor mij ruim drie keer zo duur uit te pakken, omdat in het nieuwe stelsel het tarief per meter scheepslengte berekend wordt.
Iemand hier dezelfde ervaring?

Als je de dagprijs rekent voor een schip van 10m van 3 jaar terug en deze vergelijkt met de dagprijs van nu, is dit het 10 voudige !
Ben Hollander dus blijf wel in Wallonie, weet niet waar het aan ligt maar kom ook bijna geen schepen meer tegen in Vlaanderen.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: nieuwe digitale vaarvignet België

Berichtdoor Popeye » 13 Jul 2020, 18:49

En Wallonië wordt wel weer onderhouden door de Vlamingen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........


Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten