Rondje Ijssel en randmeren.

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor elrenegado » 31 Jul 2020, 13:11

Dan wel het ongetwijfeld drukker zijn, dan hebben alle regio's nog vakantie volgens mij.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor kajoe » 31 Jul 2020, 14:07

tja en dan even via de ketel terug maar dan kom je weer voor de reevesluis te liggen hoe dan ook als je e randmeren o wil moet je door dat bouwwerk heen alleen moet je dan ook nog door de roggebotsluis met nog meer kans op vertraging ,of j moet wieltjes hebben of zo hard aan dat je erover heen vliegt .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Guerto » 01 Aug 2020, 15:35

Wij hebben in dezelfde periode ook de randmeren gedaan. Vanuit Friesland naar Kampen (bovenhaven) en daarna via het Reevediep de Randmeren op. De drukte viel mij in deze periode mee, geen chaos van nieuwe onervaren watersporters. In de bekende plaatsen (in ons geval dus Kampen, maar ook Harderwijk, Spakenburg en Amersfoort) was het wel zaak op tijd binnen te komen. Eind van de middag was er weinig kans meer op een plekje, soms was het zelfs tegen tweeën al vol.

We hebben ook twee nachten aan eilandjes gelegen in de randmeren, o.a. Knarland bij Harderwijk. Daar was 's middags nog wel plek en opvallend genoeg vertrok tegen zes uur ook nog weer een deel, ik denk op zoek naar een jachthaven of de vaste ligplaats. Bij de nieuwe Reevesluis hadden wij het geluk dat de doorvaart voor onze kant openstond toen we daar aankwamen, dus geen wachttijd daar voor ons.
Op de terugweg naar Friesland ook nog Giethoorn aangedaan, daar lag de passantenhaven ook al vroeg vol, maar was wel goed te doen met afstand houden en zo. In het dorp zelf was bijna niet te wezen zo druk. Weer terug in Friesland kon je op het PM-kanaal tussen Sneek en Grou bijna over de boten lopen zo druk.

Nog even over de randmeren: we hebben dit jaar eindelijk het rondje een keer af kunnen maken. We zijn van Amersfoort, via het Gooimeer, IJmeer en het Markermeer naar de Blocq van Kuffeler gevaren. Er was niet al te veel wind en met onze Doerak heel goed te doen. Via de Lage Vaart zijn we daags erna door Flevoland naar Dronten gevaren. Leuke tocht, ooit de Hoge Vaart gevaren met grijs weer, dat was toen vooral saai, de lage Vaart kwam veel vriendelijker over. Prima jachthaven in Dronten, hier zelfs nog 100 Liter GTL kunnen tanken. En ik was niet de enige, heb meerdere boten bij de pomp zien liggen.
Mooi dat je zo elk jaar weer een stukje verder komt. Volgend jaar willen we graag bij Muiden naar binnen en de Vecht op. Kijken of dat gaat lukken.

Groet,
Geert
Doerak 950 AK >Theodoor<
Guerto
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 18 Jan 2012, 11:02
Woonplaats: Burgum
ligplaats: Burgum
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Popeye » 01 Aug 2020, 17:12

Guerto schreef:Volgend jaar willen we graag bij Muiden naar binnen en de Vecht op. Kijken of dat gaat lukken.


Zolang er genoeg water staat en het torretje blijft brommen moet dat geen probleem zijn! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Addink12 » 28 Jan 2021, 19:41

Hé elrenegado, zie ik jou nu in de Motorboot magazine staan???
Addink12
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 17 Apr 2014, 19:15
ligplaats:
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Hooveld960 » 29 Jan 2021, 18:09

Elrenegado is weinig actief de laatste tijd....
Boot nog in je bezit? Ik heb hem afgelopen zomer te koop zien staan.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor kajoe » 30 Jan 2021, 14:55

mits je door de stad utrecht kan vanwege de kruiphoogte is het een mooi vaarwater .
jaren geleden er weer eens doorgekomen met het bootje maar toen viel het op dat het er overal vol gebouwd werd .
mijn laatste keer daarvoor dat ik over de vecht van muiden naar breukelen voer zag het er toch veel aangenamer uit .
wij konden niet door utrecht en moesten de keersluis door bij Breukelen.
voor ons was het altijd mooi varen van gouda over de ijssel naar nieuwengein .
en nu met ons bootje over de slootjes waar we vroeger nooit konden komen wegens grote .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor WD40 » 16 Jun 2021, 18:55

Dit jaar plannen we weer een rondje Ijssel, Randmeren, Amsterdam, Vecht, Utrecht. Nu leek het ons misschien wel wat om deze keer via de Amstel, Drecht, Oude Rijn (Alphen, Woerden) naar Utrecht te varen ipv via de Vecht.
Wij zijn echter helemaal niet bekend met deze regio. Zou dat wat kunnen zijn (en met 12 en 14 jarigen aan boord)?
Is er verder iemand bekend met de Tolhuissluizen tussen de Drecht en Amstel-Drecht kanaal? Op de vaarkaart staat een vaste doorvaarhoogte van 1m, maar op foto’s is helemaal geen brug te zien. Onze kruiphoogte is 2,8m.
WD40
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 04 Jun 2019, 19:33
ligplaats:
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor kajoe » 16 Jun 2021, 20:58

nou wij konden niet met onze 225 via de oude rijn naar Utrecht van uit woerden maar je weet maar nooit dat was al een aantal jaren geleden leek ons een mooie route aar helaas.
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Kwokko » 16 Jun 2021, 23:31

WD40 schreef:Is er verder iemand bekend met de Tolhuissluizen tussen de Drecht en Amstel-Drecht kanaal? Op de vaarkaart staat een vaste doorvaarhoogte van 1m, maar op foto’s is helemaal geen brug te zien. Onze kruiphoogte is 2,8m.

Als je effe op Google earth kijkt,zie je dat er ook een jacht in de sluis ligt.
Die 1 m klopt wel,maar bij mij op de app staat dat deze BB is.(BeweegBaar)
En de volgende brug is ook BB.
Even een abo nemen op de http://www.vaarkaartnederland.nl/ app.
Kwokko
 

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten