Marifoon

Re: Marifoon

Berichtdoor aadbloem » 12 Mei 2020, 14:41

Kwokko schreef:Ik heb het niet zo op met dat gejat.

Oeps, ik wist niet dat dat zo gevoelig ligt. En waarom hier? Het kwam eerder 2x ter sprake in deze topic, marifoon met of zonder certificaat en alleen om te luisteren. Vandaar....
aadbloem
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 12 Mei 2020, 15:03

aadbloem schreef:Het kwam eerder 2x ter sprake in deze topic, marifoon met of zonder certificaat en alleen om te luisteren. Vandaar....

Hoe vandaar?
Wat is het toch vreemd dat mensen naderhand de zaak anders uitleggen ,dan dat het in feite is.

Jij kwam met de melding dat een marifoon toestel NIET werkte ,als er geen ATIS CODE in is aangebracht.
Waarop ik dat even teckelde,dat het niet uitmaakte.

Recreatie die er van jou erop volgde had helemaal niks te maken met het uitluisteren,maar de reageerden weergeven vermanend toegesproken waarom deze geen marifoon certificaat had,en hoe hij er wel over diende te beschikken.

Nu wordt het zo gedraaid ,dat het alleen om uitluisteren ging.
En ik het dus nu heb verprutst.
Terwijl jezelf de factor bent die meende een vermaning jegens derden te moeten doen.
Vind je dat zelf niet vreemd?

Ik heb al vele oevërloze discussies hier voorbij zien komen,voordat ik mijn hier aanmelde.
Maar schijnbaar moeten er altijd mensen zijn,die anderen te menen moeten corrigeren omdat ze dat zelf nou zo graag vinden om te doen,terwijl het niets met de essentie van het onderwerp te maken heeft.
Ik corrigeerde doodnormaal jou uitspraak dat een handheld ,dus wel werkt ,ook al zit er geen ATIS CODE in.
Niet meer en niet minder.
Je had ook de correctie aan kunnen nemen, maar nee,je koos voor een vermaning.

Triest ,in en intriest. :(
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor R.C.Grootveld » 12 Mei 2020, 15:25

Kwokko schreef:Ik heb het niet zo op met dat gejat.

Over triest gesproken . . . . . :mrgreen:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Amersfow » 12 Mei 2020, 15:27

Ik heb geen marifoon omdat 1) ik nog geen certificaat heb, 2) het jaarlijks 42 euro kost en 3) als er een marifoon gemonteerd is er altijd iemand met min basis certificaat aan boord moet zijn. Dan kan ik mijn kinderen dus niet meer alleen laten varen. Heb het ding overigens nooit gemist.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor bas » 12 Mei 2020, 15:59

Een discussie dat je hem niet "aanzet" ga je niet winnen.

Zodra je een marifoon aan boord hebt ben je ook verplicht hem te gebruiken. D.w.z. verplicht uitluisteren op het betreffende kanaal met een antwoordplicht als je wordt aangeroepen.
Volgens mij heeft de wetgever op die manier elke vorm van discussie ondervangen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor aadbloem » 12 Mei 2020, 17:56

Kwokko schreef:Ik heb het niet zo op met dat gejat.

Maar het is toch wel triest als je over “gejat” begint als je het het hebt over de kosten van het certificaat of je zendmachtiging? Jammer dat je in deze topic over jatwerk klaagt, waar gewoon gesproken werd over uitluisteren met een marifoon porto of het wel of niet hebben van een certificaat ivm haven Antwerpen werd gesproken?
aadbloem
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 12 Mei 2020, 19:20

Even iets rechtzetten:
elrenegado schreef:Het mag feitelijk niet, Maar ik doe het al jaren omdat ik er steeds maar niet toe kom om dat certificaat te gaan behalen.
En in geval van ECHTE nood kan je alsnog een oproep doen.

aadbloem schreef:Een handheld zonder ATIS kan dat nog? Als je een nieuwe handheld koopt dan start hij niet verder totdat je je ATIS code hebt ingevoerd toch?

Kwokko schreef:Waar je deze info vandaan hebt,weet ik niet,maar het klopt in ieder geval niet.
Ik heb zelf een Cobra HH350 FLT EU ,en die werkt gewoon zonder ATIS.
Om e.e.a. te programmeren hangt natuurlijk wel af van het hebben van een marifooncertificaat,en die heb ik niet.
Dus kan ik er ook geen code in programmeren.

aadbloem schreef:Ik snap alleen niet waarom schippers marifoon porto's kopen zonder even de moeite te doen om het certificaat te halen.
Zo moeilijk is dat toch niet meer tegenwoordig?? Er zijn prima online cursusjes en oefenexamens. Het boekje een paar avondjes lezen kan ook al genoeg zijn.


Hallo @aadbloem,

Enige vorm van zelfreflectie heb je ook al niet.
Wie heeft hier het draadje "gekaapt" met jou bovenstaande relaas?
Ik niet in ieder geval.
Jij moest zo nodig met een vermanende preek komen,dat "schippers doe in het bezit van een marifoon,over een marifooncertificaat dienden te beschikken.
Daar achteraan kwam nog een hele meute van adviezen waar en hoe ik dat kon halen.
Dat deed je in het eerste bericht waarop jij reageerde toch ook niet?
Waarom dan wel op mijn bericht waarin stond , "want die heb ik niet".
Dat had je ook kunnen nalaten?
Niemand had toch om zo'n "vermanende preek" gevraagd?

Daarom moet je mij niet betichten van het kapen van dit draadje,maar moet je eens bij jezelf te rade gaan,waarom heb ik zo gereageerd.
Op een actie volgt een reactie,maar schijnbaar ben je niet gediend van reacties die je niet welgevallig zijn.
Maar als jij je ongemakkelijk voelt bij het woord "gejat" wil ik daar ook wel een diplomatieke benaming aan geven hoor?
Wat vind je van "wederrechtelijk toe-eigenen van gelden" ? :lol:
Maar of het daar anders van wordt, dat betwijfel ik ten zeerste.

En op mijn eerlijke oprechte mening die ik heb,wordt een hoop stennis gemaakt,en op dioe van een ander,die het al jaren zo doet,maar er niet aan toe komt,wordt dat schijnbaar normaal gevonden.
En nu moet als klap op de vuurpijl het woord "gejat" nog even gebruikt worden als vervuiler van dit draadje.
Tja. :oops: :( :twisted:

Kan de beheerder deze postings even in een ander draadje plaatsen?
Kunnen we daar weer verder gaan met een oeverloze discussie waarom de één wel over een certificaat beschikt cq beschikken wil,en de ander niet.
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor aadbloem » 12 Mei 2020, 20:12

Kwokko schreef:Ik heb het niet zo op met dat gejat.

Wederrechtelijk toe eigenen van gelden? Heeft u al aangifte gedaan bij justitie?
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die uw reacties "triest" vind. Jammer dat u deze topic zo enorm vervuilt om uw illegale gebruik van Marifonie goed te praten en ja u bent niet de enige maar het daadwerkelijke probleem is dat u dit jatwerk vindt. U betaalt waarschijnlijk ook niet voor uw rijbewijs elke 5 jaar? Ook jatwerk??
aadbloem
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Yep » 12 Mei 2020, 21:55

Ook maar enige vorm van zelfreflectie is 'heer' Kwokko vreemd.
En het woord 'bescheidenheid' kent hij ook niet.
Bepaald geen aanwinst.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Georges » 13 Mei 2020, 07:44

bron : https://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaa ... uitrusting

Binnenwateren: uitgezonderd Gemeenschappelijke Maas en Brussel-Schelde
Pleziervaartuig
(uitgezonderd: wedstrijdroeiboot en trainingsroeiboot, kano en kajak, zeilplank, surfplank, opblaasbaar bootje niet geschikt om met motor te worden voortbewogen, vlot, klein schip met romplengte<2,5m)
Reddingsmiddelen: reddingsgordel (of kussen of vest) voor iedere opvarende; personen op waterscooters moeten een reddingsgordel dragen.
Nautische instrumenten: marifoon voor motorschepen langer dan 7 m.
Uitrustingsmaterieel (behalve voor waterscooters): anker of dreg, pomp of hoosvat, reserve voortstuwingsmiddel, 2 touwen minstens gelijk aan de lengte van het vaartuig, blusapparaat voor motorjachten.
Pleziervaartuigen met een lengte vanaf 2,5m waarvan de eigenaar een band met België heeft moeten geregistreerd worden.

Er is sprake van een band met België als:

het pleziervaartuig voor meer dan 50% in eigendom is van Belgen of personen die officieel in België wonen of;
het pleziervaartuig voor minstens 50% in eigendom is van een rechtspersoon ingeschreven in de KBO of;
een combinatie van bovenstaande.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten