Van Culemborg naar Hoogezand

Re: Van Culemborg naar Hoogezand

Berichtdoor bas » 12 Aug 2019, 15:46

2 projecten! Petje af....ik hou het voorlopig bij 1 :lol:

Maar veel plezier ermee, en uiteraard beterschap!
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Van Culemborg naar Hoogezand

Berichtdoor Roelof » 12 Aug 2019, 20:00

Iedereen bedankt voor de reacties.

De blessure is een combinatie van kwetsuren. Enerzijds ontstaan door jaren lang een verkeerde houding te hebben; voorover gebukt lopen , aan tafel / bureau altijd voorover hangend en steunen op m'n armen enz.
Dit gaat goed komen met momenteel fysiotherapie en bewegingstherapie. Tot nu toe goede resultaten :D
Dingen welke ik al jaaaaren niet gedaan heb zoals zwemmen en fietsen werken bevorderend voor herstel, sinds kort een abonnement voor het zwembad en een fiets gekocht (woon / werk = 5 km maar ik ben lui en geeft de voorkeur aan het gemak van de auto :oops: )
Het rugprobleem is versterkt door een misstap waardoor er een spier in het bovenbeen gescheurd is. Opgeteld is het een beetje een puinhoop maar herstel is gaande en gelukkig geen blijvende gevolgen :D

bas schreef:2 projecten! Petje af....ik hou het voorlopig bij 1 :lol:

Maar veel plezier ermee, en uiteraard beterschap!


't Ja, iedereen kent het gezegde: Koop een boot en werk je dood.
Hier wil ik aan toevoegen: Koop 2 boten en werk je naar de kloten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Deze boot beschouw ik niet als een project. Natuurlijk moeten we er tijd in steken en gaat de Swin daardoor iets langer duren. Voor ons is het belangrijk dat we bezig zijn in onze vrije tijd om het einddoel te bereiken met de Swin en in tussentijd kunnen we ook ontspannen op het water zijn met de "nieuwe" boot.

Vr. Groet,
Roelof

Straks weer verder met het reisverslag.....
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Van Culemborg naar Hoogezand

Berichtdoor Roelof » 12 Aug 2019, 21:21

29 Juli (dag 3) Vertrek uit Culemborg, geen kaart :?

Allebei goed geslapen, de harde kussens zijn verzacht door er een dikke schapenwollendeken op te leggen. Zoals gewoonlijk ben ik als eerste wakker. Eerst een karretje opgehaald zodat de honden aan wal konden komen en na thuiskomst lekkere koffie gezet.
Voor vertrek nogmaals de motor, diesel- en watertank nagelopen.
Tijdens de reis voorbereiding thuis heb ik vrij laat de waterkaarten ontvangen. Reis voorbereiding grotendeels gemaakt vanaf het WWW en de app "Vaarkaart Nederland". Tot mijn verrassing bleek er een verkeerde papieren kaart te zijn geleverd, de Biesbosch ipv het gedeelte Rijn thv Culemborg.
Voor mij de eerste keer dat ik met een digitale kaart vaar maar eerlijk gezegd is het tijdens de hele reis bevallen hoewel ik papieren kaarten toch aan boord wil hebben (conservatief als ik ben :oops: )

Om 12.10 alle trossen los onder het toeziend oog van 3 buren. Het achteruit varen en direct een haakse bocht naar SB ging wonderbaarlijk goed (3x een bemoedigend thumbs up :D )
Bestemming: We zien wel waar we een passantenhaven vinden aan het einde van de dag.

Haven Culemborg:
water op de steiger: 50 ct / ca 100 ltr.
stroom: op de steiger, inworp van 50 ct, afhankelijk van het verbruik
Goed en schoen sanitair, douches: 50 ct / ca 6 min.

Op de Rijn nagenoeg geen stroming, mooie vergezichten met oude steenfabrieken op de oevers.
Afbeelding

Afbeelding

Om 13.30 uur het Amsterdam - Rijn kanaal gepasseerd, iets gas bijgegeven om zeker te zijn dat we ander scheepvaartverkeer niet zouden hinderen. Een speed-cruiser werd gemaand om zijn snelheid te minderen, werd geklokt op 40 kmh.
Geschut in sluis Amerongen.
Dat werd voor het eerst afmeren aan SB, geen pretje zonder boegschroef :mrgreen: maar al doende leert men en er was (wacht) tijd genoeg .

Om 17.10 uur afgemeerd in jachthaven Vada in Wageningen.
Eerst de honden laten zwemmen en daarna de omgeving verkent.

Weer: zonnig / 27 C
motoruren: 265,2
gevaren afstand; 35,2 km

Wordt vervolgt.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Van Culemborg naar Hoogezand

Berichtdoor Roelof » 25 Aug 2019, 19:03

Eventjes afwezig geweest maar de vakantie gaat door.

30 Juli (dag 4) We ronden de Pannerdense Kop / Ons eerste blauwe bord

De jachthaven is relatief klein van opzet. Het sanitair is goed en er is een leuk terras met uitzicht op de Rijn, hier hebben we de avond doorgebracht.
's Ochtends zonder haast opgestaan, koffie gezet en de honden uitgelaten.
Vertrokken om 10.40 uur.

Met een rustig gangetje van ruim 8 km / uur bij 1850 rpm opgestoomd naar sluis Driel. SuzeAnne voelt zich bij deze snelheid lekker en we hebben geen haast. Bij sluis Driel moeten we wachten omdat er wordt afgeschut, er liggen een aantal jachten te wachten welke ons eerder hadden ingehaald :mrgreen: Nadat een containerschip de sluis is ingevaren mogen wij met z'n allen aansluiten.

We passeren Arnhem met de kleurrijke woonboten aan BB
Afbeelding

en de strandjes tussen de kribben aan SB
Afbeelding

(Foto's van Google, omdat ik de vaarkaart op mijn telefoon heb staan heb ik vergeten om zelf foto's te maken :oops: :oops: :oops: )

's Middags ronden we de "Pannerdense Kop" . Eerst een stukje stroomopwaarts gevaren om zicht te hebben op alle verkeer op de Rijn én de IJssel, op de Rijn rond gegaan en zo aan SB zijde de IJssel op. Het is duidelijk dat de stuwen op de Rijn gesloten zijn en al het water via de IJssel naar het IJsselmeer wordt geleid. Zodra we op de IJssel zijn neemt de snelheid toe tot ruim 14 km / uur :shock: ;)

Kort nadat we op de IJssel varen komt een opvarend vrachtschip ons tegemoet. Zodra hij ons ziet draait hij het blauwe bord met wit knipperlicht aan (zijn) SB zijde. Oversteken dus en aan de "verkeerde wal" verder stroomafwaarts tot we elkaar zijn gepasseerd met een vriendelijke handgroet van de schipper.
Voor ons de eerste keer omdat we tot nu toe nooit op rivieren gevaren hadden. Een leuke ervaring welke nog vaker herhaald zal worden.

Tegen het einde van de middag afgemeerd in de jachthaven van Olburgen.

Weer: zonnig, ca 24 graden. Tegen het einde van de middag bewolking met af en toe een spatje regen (de ruitenwisser werkt :D )
Motoruren: 270,5 uur
Gevaren afstand: 47,6 km

Vr. Groet,
Roelof
(wordt vervolgt)
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Van Culemborg naar Hoogezand

Berichtdoor Davidos » 29 Aug 2019, 20:52

Leuk bootje, en leuk verslag!

Wanneer komt het vervolg?

Groet,
Davidos
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Van Culemborg naar Hoogezand

Berichtdoor varg » 30 Aug 2019, 10:16

Hou vol Roelof...we wachten met smart op verdere avonturen! Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten