Is Rotterdam vrij te bevaren?

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 24 Jun 2019, 22:40

ErikH schreef:Hoeveel ongelukken gebeuren er nu jaarlijks door het ontbreken van een marifoon?

Dat weet je niet en is ook nauwelijks te meten, net zo goed als dat je niet weet hoeveel gevaarlijke situaties er voorkomen hadden kunnen worden met zo'n ding.
Eerlijk gezegd schaar ik dit soort stellingen onder dezelfde noemer als stellingen dat het Y2K probleem enorm is opgeblazen, er is immers niets gebeurd.

ErikH schreef:En moeten we dat nu verplicht gaan stellen voor een sloep/kano/Zodiacje/Spitfire/surfplank die het plaatselijke recreatieplasje niet af komt?

Nee, zoals eerder gesteld, niet voor dat soort wateren. Maar de grote rivieren en/of blokgebieden is een ander verhaal en dan kom je met de BPR Bijlage 9 wateren een heel eind.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor Leverg » 25 Jun 2019, 00:31

De havens zelf invaren is niet zo handig. ( kwamen we laatst achter in Amsterdam).
D,r staan voor de ingang van een "zij"haven van die grote rood wit rode borden, die hadden we gemist, want we wilden even kijken bij Feadship Amsterdam aangezien daar 2 nieuwe jachten lagen.

360 eu boete, je wordt aan de kant gezet, en vriendelijk gesprekje met 2 BOA,s gehad aan boord van de Port Authority Amsterdam boot, inclusief alle formaliteiten.
Afbeelding
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor Roelof » 25 Jun 2019, 07:07

....Toegegeven, op de Nieuwe Maas met motorpech dan dank je je de hemel met zo'n ding.

....


:o :shock: Wouw,
Dan heb je wel een groot bereik zeg :mrgreen:

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor bas » 25 Jun 2019, 08:08

Buiten dat een marifoon handig is voor jezelf is het de helft van de tijd ook handig voor een ander als je er 1 aan boord hebt.(En goed gebruikt).
Als je jezelf in de nesten werkt door niet uit te luisteren zoals in het voorbeeld van de sluis is rottig genoeg maar tegelijkertijd sleep je een ander ook mee dezelfde situatie in door je eigen gedrag.
Daarbij is m.i. een vts maar beperkt functioneel als met een deel van het verkeer niet valt te communiceren.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor quichot » 25 Jun 2019, 08:55

ErikH schreef: En moeten we dat nu verplicht gaan stellen voor een sloep/kano/Zodiacje/Spitfire/surfplank die het plaatselijke recreatieplasje niet af komt?

Voordat we te ver afdrijven van Rotterdam: dat suggereert ook niemand, en dat wil denk ik ook niemand. Vandaar ook mijn bedenkingen tegen het Belgische model: voor alles wat langer is dan 7 meter verplicht.
En uiteraard moet er altijd ruimte blijven voor eigen verantwoordelijkheid. Maar als je een systeem optuigt met meld- en uitluisterplicht, die sectoren dus, werkt dat alleen als iederéén even aangeeft - en iederéén van elkaar weet - wat de bedoeling is. Daarom zou ik dat ook willen koppelen aan opheffing van dat examen voor recreanten op het binnenwater. Liever dat je even kan aangeven wat je gaat doen, dan begrijpen hoe de theoretische en technische ins en outs van marifonie inelkaar steken.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Jun 2019, 10:01

quichot schreef:Daarom zou ik dat ook willen koppelen aan opheffing van dat examen voor recreanten op het binnenwater. Liever dat je even kan aangeven wat je gaat doen, dan begrijpen hoe de theoretische en technische ins en outs van marifonie inelkaar steken.

Dat het huidige 'examen' niet bepaald praktijk gericht is, ben ik helemaal met je eens, maar om het nu af te schaffen.
Voor je het weet krijg je apen die een truukje kennen, maar zich niet bewust zijn van wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn.
En dat zijn de gevaarlijkste mensen op deze wereld en daar hebben we er (in alle lagen en sectoren) al veel te veel van.

Watersport doe je voor je plezier, maar laat dat plezier aub niet vergallen door lui die niet weten waar ze mee bezig zijn.

En die 'eigen verantwoordelijkheid' is helaas in de praktijk vaak ver te zoeken, vooral als we die echt moeten nemen.
Dus moet hij, hoe jammer het ook is, maar worden afgedwongen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor Marie Christina » 25 Jun 2019, 10:40

Is het een idee om niet voor de 100.000e keer in de marifondiscussie te belanden?
Just suggesting.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Jun 2019, 12:20

Ach, wat maakt het uit?
Ik zie zat vragen voorbij komen, waarbij mijn reactie is: RTFM
Toch ga ik/gaan we daar ook gewoon op in....

Soi ... ;)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor quichot » 25 Jun 2019, 18:44

Dat hele examen is ooit ingevoerd vanwege het feit dat de marifoon wettelijk gezien een zendinstallatie is. In ons communicatietijdperk is door de razendsnelle verovering van de ether met gsm dat hele idee van zenden een loos begrip geworden, of heeft het in ieder geval een heel andere betekenis gekregen. Wie niet te dom is om bellend een telecomshop uit te lopen kan ook met een marifoon overweg.
Daar komt dan nog 's bij, dat de praktische instructies voor verantwoord gebruik op een half A4-tje passen.
Mijn zoon heeft vorige maand dat examen (met goed gevolg) gedaan, en die liet me de vragen zien. Ik zou stráál zijn gebakt! (Golf Echo Bravo Alfa Kilo Tango, uit m'n hoofd hè!). Alles fout, op die paar vragen na die puur om het praktische gebruik gingen. Maar ik gebruik dat apparaat dan ook nog maar pas vijfendertig jaar. :mrgreen:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Is Rotterdam vrij te bevaren?

Berichtdoor bas » 25 Jun 2019, 19:11

Waarom niet gewoon onderdeel van kvb examen? Heb je dat ook gelijk getackeld.
Zo groot hoeft dat hoofdstuk vandaag de dag idd niet meer te zijn. Al is het fonetisch alfabet dan wel weer nuttig als je het mij vraagt, in het buitenland kom je niet zover met de C van Cornelis en de K van Karel.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten