Rondje Nederland in twee weken?

Re: Rondje Nederland in twee weken?

Berichtdoor ErikH » 06 Jun 2019, 22:19

Het stuk tussen Leidschendam en de Parksluizen is inderdaad geen zak aan. Gemiste kans voor gemeente Den Haag, Rijswijk en Delft. Leidschendam probeert er tenminste nog iets van te maken. Den Haag heeft het geprobeerd een jachthaven te maken, maar daar zou ik voor m'n verdriet niet willen overnachten. Maar dat soort stukken kom je op elke route die je neemt wel tegen. Zo vind ik het stuk tussen Alphen a/d Rijn en de Noord ook geen zak aan, maar vaart beter door dan de andere route.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Rondje Nederland in twee weken?

Berichtdoor WD40 » 07 Jun 2019, 11:12

Heel leuk om hier jullie ervaringen te mogen lezen. Dan denk ik dat onze route vanaf Amsterdam de volgende wordt: Kostverlorenvaart - Westeinderplassen - Braassemermeer - Alphen - Gouda en dan de Hollandse Ijssel op naar Rotterdam. Het lijkt er niet op dat we op de Amstel raken via het Oosterdok met een kruiphoogte van 2.85m. Met name de brug aan de Anthonissluis met 2.95 DVH lijkt me erg krap. In ieder geval hebben we nog nooit eerder geprobeerd om met maar 10cm over onder zo'n lange brug te varen. Dan gaan we toch maar eerst even een kijkje nemen met de fiets als we in Amsterdam zijn, maar ik betwijfel of dat gaat lukken.

Aangezien we in de piek van de vakantieperiode varen (begin augustus), zou het dan nodig zijn om reeds enkele dagen voordien een aanlegplaats in een jachthaven te bespreken in de regio van de Randstad? Niet dat we elke dag een ligplaats in een haven nodig hebben, maar om de paar dagen wil je toch eens wat ruimer sanitair en water bunkeren.
WD40
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 04 Jun 2019, 19:33
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten