De Rijn op richting Koblenz

De Rijn op richting Koblenz

Berichtdoor R.C.Grootveld » 20 Mei 2019, 14:31

Heeft iemand ervaring met de Rijn richting Koblenz ?

Ik weet dat ik de stroom tegen heb en dat er veel beroepsvaart zit .... :)

Ben dan ook meer geinteresseerd in algemene ervaringen, havens, interessante resp. minder interesante stukken etc.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: De Rijn op richting Koblenz

Berichtdoor broekie » 20 Mei 2019, 16:00

Ik heb geen ervaring maar ken wel mensen die dit gedaan hebben.
Wat ik weet is dat er bepaalde stukken zijn waarvoor je certificaten nodig hebt als je langer ben dan 15 meter.
Er zijn cursussen daarvoor. Misschien kun je een cursusboek bemachtigen en daar de specifieke belangrijke zaken uithalen.

Zelf wil ik weleens een rondje Maas, Moezel, Rijn maken.
Ik zou denk ik met meerdere schepen gaan waarvan er een ervaring heeft.
De mensen die ik ken doen dat met de KNMC.
Ook daar kun je misschien informatie halen. Daar zijn er zeker met certificaten.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: De Rijn op richting Koblenz

Berichtdoor R.C.Grootveld » 20 Mei 2019, 16:38

Dank, je bedoelt waarschijnlijk het zg Rijnpatent, heb je nodig boven de 15m en dat ben ik gelukkig niet; dus wat dat betreft.

Rondje Maas-Moezel-Rijn staat bij ons ook nog op de planning, maar zal nog even moeten wachten.
Ik heb al moeite om 5 weken weg te mogen, laat staan 2 maanden .....
We zijn er ooit wel aan begonnen, maar strandden in Charleville wegens geblokkeerde sluis.
Afgelopen 2 jaar grotendeels onmogelijk agv watergebrek
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: De Rijn op richting Koblenz

Berichtdoor RuudM » 20 Mei 2019, 18:04

Rob,