Haringvlietdam

Haringvlietdam

Berichtdoor Willem » 04 Dec 2013, 20:27

Bericht door Willem » ma 23 jul 2012, 16:28

Op 30 juni zijn wij vertrokken richting Haringvlietdam vanuit de haven van Scheveningen waar vermeld stond dat vanwege een defect aan de brug in de Haringvlietdam deze op gezette tijden omhoog zal gaan. Wij hebben een hoogte van 16 meter.
Eenmaal aangekomen bij de brug bleek hij helemaal niet te draaien. We besloten de volgende dag buitenom naar de Roompot te gaan zeilen.
S’morgens opgestaan vanwege het tij vroeg vertrokken. Eenmaal buitengaats bleek er een behoorlijke onstuimige zee te staan en wij het onverantwoord vonden om door te gaan en besloten terug te gaan.

Eenmaal terug zochten wij een plekje aan het remmingswerk waar je 24 uur mag vertoeven maar daar bleek de wind daar zo hard op te staan en dat er geen mogelijkheid aanwezig was om de stootwillen tussen boot en remmingswerk te zetten vervolgens zochten wij een plekje aan de andere kant van het remmingswerk waar meerdere schepen lagen die ook niet onder de brug door konden en terug gekeerd zijn van de zee.

Eenmaal daar aangelegd begon de brug/sluiswachter door de omroep installatie te roepen dat het verboden was daar waar wij lagen te recreëren. Wij waren niet aan het recreëren wij hadden een veilig plek gevonden. Op zee hadden wij niets te zoeken aan de andere kant van het remmingswerk konden wij niet aanleggen we wilden graag verder naar het Haringvliet maar de brug was defect. De brugwachter via de marifoon hem op de hoogte gesteld waarom wij daar lagen. Daar had hij niets mee te maken wij moesten daar weg punt uit. Na herhaalde oproep van deze man besloten wij het te proberen met behulp van medewatersporters. Eenmaal aan de andere kant aangekomen werd onze boot door de harde wind onder het remmingswerk geblazen dit kwam omdat er geen enkel mogelijkheid is om de stootwillen te gebruiken. De zeereling kraakte erover en is licht verbogen en een paar deuken in de stootrand ik raakte bekneld tussen boot en remmingswerk na deze poging vonden wij het genoeg en besloten terug te gaan we hebben immers ons best gedaan.

Eenmaal terug begon onmiddellijk de brugwachter weer te roepen het is daar verboden……….
Heb hem op hoogte gesteld van onze poging en schade maar hij bleef roepen……. Hij begon te twijfelen aan mijn schipperskunst en ik bood hem aan dat hij het dan maar moest gaan doen en dan zonder schade. Daar ging hij niet op in. Verder rade hij aan het nummer 0800 8002 te bellen dan zal ik dat ook doen. Heb dit nummer gebeld en het gebeuren verteld.
Deze vriendelijke man verwees mij naar het bijgaande schadeformulier en het thuis in te vullen. Dit heb ik de brugwachter gemeld en hij antwoord dan moet ik ook wel bellen. Even later stuurde hij de politie op ons af ook die vermaanden ons daar weg te gaan.

Dat hebben wij, evenals de andere boot eigenaren niet gedaan.

Na 14.00 uur zat de dienst van de brugwachter erop maar even langs komen op de hoogte stellen zat er kennelijk niet in. Helaas…
Hoe wij over deze man denken en zijn inschatting vermogen over onze positie laat zich niet moeilijk raden.

De volgende ochtend zijn wij vroeg vertrokken, niet naar de Zeeland delta de lol was er af.

Dit bovenstaande gebeuren heeft op onze vakantie een domper bezorgd en het imago van RWS een behoorlijke deuk heeft opgelopen.
Willem
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 09:24
Woonplaats: Zuidlaren
ligplaats:
info:

Re: Haringvlietdam

Berichtdoor Jan Huibers » 04 Dec 2013, 20:29

Berichtdoor Jan Huibers » ma 23 jul 2012, 16:48

Ik ben blij dat ik dat niet meegemaakt heb.... Pfff zeg..

Ik kan je alleen aanraden jezelf nooit meer van een veilige plek te laten praten door een pisneus die vanuit zijn warme hokje en vooral niet gehinderd door enige vorm van kennis of ervaring jou zomaar het slechte weer insturen wil.

Als je toch verdr@@@ van een veilig plekje laat praten en daar komt dan schade van (ben je al ziek van) en dan verteld die pisneus je ook dattie twijfelt aan je schipperskunst... Ik zou em echt uit z'n hok sleuren en kielhalen en daarna met zijn harses de reerailing weer recht slaan... Daarom zeg ik: blij dat ik het niet meemaakte.... Ik ben al erg kortaangebonden zeg maar en dan nog zo behandeld worden...

Ik zeg: die betreffende man zijn functie uit i.v.m. disfunctioneren en zelfmoordadviezen geven..
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Haringvlietdam

Berichtdoor henkvd » 04 Dec 2013, 20:31

Bericht door ... » ma 23 jul 2012, 22:07

RWS is een uitermate logge rijksinstantie die zijn eigen regels en wetten totaal niet op orde heeft.
Zeer spijtig dat zo'n halve hampel (hem een hele noemen is teveel eer) jullie vakantie verknalt.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Haringvlietdam

Berichtdoor Onrust » 04 Dec 2013, 20:32

Bericht door Onrust » di 24 jul 2012, 17:29

Jan Huibers schreef:Ik zeg: die betreffende man zijn functie uit i.v.m. disfunctioneren en zelfmoordadviezen geven..




Je kan die kerel natuurlijk eventjes meenemen op zee en "per ongeluk" overboord kieperen. Grote kans dat ie nooit meer klaagt over "wild" recreeeren.

De sukkel.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: Haringvlietdam

Berichtdoor Rob Art » 04 Dec 2013, 20:34

Bericht door Rob Art » di 24 jul 2012, 20:42

Willem schreef:
Even later stuurde hij de politie op ons af ook die vermaanden ons daar weg te gaan.



Dat begrijp ik al helemaal niet van deze mannen. Die kunnen de regel "Goed zeemansschap" ook, die was voor jullie nu van toepassing om aan de juiste kant van het remming werk te gaan leggen en niet naar buiten te gaan met deze omstandigheden.
Hadden de heren geen betere oplossing?

Sterkte gewenst met de schade afhandeling.
Succes Groetjes Robert, Barkas Delta.
Twitter: @Scheepsspotter
Gebruikers-avatar
Rob Art
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 18:45
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Westeinderplassen
info: Barkas 1100 (Vroegh & Alblas)


Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten