Pagina 4 van 12

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2019, 10:36
door Popeye
:oops:
Marie Christina schreef:Daarom moet je het ook niet aanbieden, maar achter in een documentenmapje doen .
Niks zeggen.
Dan is het aan de beambte om ermee te doen wat hij wenst.
Dat heeft mij tijdens binnenlandse vluchten toch wel een paar keer door de controles geholpen.
Kreeg ik mijn paspoort terug, meestal met roebels er nog in en na grondige checks een stempeltje, maar ook menigmaal zonder roebels, een vlúchtige check en een stempeltje. ;)

Wanneer je er je leven mee kunt redden, begrijpelijk! In alle andere gevallen zou ik er nog even over moeten nadenken.

Groet, Jack.

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2019, 11:06
door Marie Christina
Leven redden wellicht niet, maar als je na 3 maanden in Siberische wateren gebaggerd hebt en je gaat naar huis is het bijna hetzelfde. ;)

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2019, 11:22
door Arthur
In mijn geval scheelde het vroeger de hele truck lossen en weer laden en 2 dagen oponthoud, of voor elke stempel wat schuiven en binnen een halve dag de grens over.

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2019, 11:39
door Marie Christina
Wij kwamen met de Geopotes 15 ooit Murmansk binnen waar we diep op de rivier het anker erin moesten gooien in afwachting van de inklaring.
Dat heeft 5 dagen geduurd.
Er "miste nog een handtekening op de vergunning. En die persoon zat op zijn vakantieadres aan de Zwarte Zee...."
Uhu..
Maar goed na vijf dagen wegwezen en baggeren.

Aan het einde van de klus zaten er collega's aan boord waarvan sommigen al een week of vijf, zes te lang aan boord zaten.
Die hadden allang met verlof moeten zijn
Maar zij konden t.g.v. beginnende ijsvorming en sneeuw niet op locatie van boord.
.

De vluchten vanuit Murmansk waren al geboekt op de dag van aankomst in Murmansk.
Een zondag.
We hadden de mannen er al op voorbereid dat het best wel eens een teleurstelling kon gaan worden.
De reactie van hen....
Wel laten we het samenvatten als een dreiging met Oudt Hollandsch muiten.

We lagen om een uur of negen 's ochtends voor anker.
De kapitein, de uitvoerder en iemand van de Russische tak van kantoor gaan samen de wal op en om 13 uur s'middags stappen de heren op het aflosbootje naar de wal.
Ruim op tijd om de vlucht van laat die middag te halen.
Op een zondag.
In Rusland....

Rarara wat is er in die uurtjes gebeurd??

Maar ik ben het eens met Jack dat het een gevaarlijk spelletje kan zijn.
Koorddansen.
Even de verkeerde beambte die niet corrupt is of die promotie maakt wanneer hij een "rijke" westerling aangeeft wegens poging tot omkoping en je bent de lul.

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2019, 16:22
door Popeye
Marie Christina schreef:Maar ik ben het eens met Jack dat het een gevaarlijk spelletje kan zijn.
Koorddansen.
Even de verkeerde beambte die niet corrupt is of die promotie maakt wanneer hij een "rijke" westerling aangeeft wegens poging tot omkoping en je bent de lul.


Het gaat er mij om dat je meehelpt een verwerpelijk systeem in stand te houden!

Groet, Jack.

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2019, 22:52
door Marie Christina
Heel nobel streven om daar niet aan mee te willen werken.
Totdat je koffer bijvoorbeeld al op weg is naar het vliegtuig, jij door de zoveelste controle moet en net dat ene stempeltje mist.
Of de beambte met je paspoort verdwijnt, "just for checking" en niet meer terug komt.
Dan sta je daar met "Je reet in de workmate geklemp", zoals de onvolprezen Tegenpartij ooit zei.
(Voorbeelden, niet meegemaakt.)

En dan?
Hoe verwerpelijk ook, zo werkt het systeem.
En je hebt er maar aan mee te werken.
Ze creëren gewoon een situatie waarin je niet anders kan.

Edit: ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en zie ik dat ik in herhaling val.
Het zit me na al die jaren kennelijk nog steeds hoog. :mrgreen:

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 08 Nov 2019, 15:48
door Rob Art
pascall schreef:Nieuw en tevens groter steunzeil,


Pascal, heb je ook al eens overwogen om een stabilizer systeem aan boord te monteren? Kennissen van mij die ook veel op zee zitten met en 38ft jacht, hebben daar hele goeie ervaringen mee.

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 08 Nov 2019, 23:32
door pascall
Jazeker, maar je bent zo 35000 euro lichter plus de ruimte voor het inbouwen, hydroliek op de motor, enz, kortom een dure, en complexe klus.
Daarbij is een goed steunzijl vele malen goedkoper en dat werkt ook goed, is niet storing gevoelig en heeft geen onderhoud nodig.
En inderdaad, zo'n stabilisatie systeem werkt ongelooflijk goed, scheelt enorm in het slingeren van het schip.

Mvg,

Pascal

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2019, 11:00
door Yep
Las laatst ook nog over een gyro systeem, zo'n draaiende bol, cardanisch opgehangen.
Maar ook dat is een ruimtevreter en weegt veul.
Dit soort apparatuur is leuk bij nieuwbouw maar achteraf is een ramp.
Ik vertrouw maar op m'n kimkielen waarvan de werking overigens beperkt is ;-)

Re: Rusland

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2019, 11:52
door Amersfow
Ik heb het vreemd zo'n tocht met een motorboot te doen. Een zeilboot is toch veel meer voor de hand liggend?