Brug Elburg/Flevoland

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor aadbloem » 20 Okt 2018, 14:20

Guerto schreef:Moraal van dit verhaal: altijd bellen, er vanuit gaan dat ze je wel zien gaat niet op. Omdat er al bootjes lagen te wachten toen ik aan kwam varen ging ik er vanuit dat dit al gedaan was.
Inderdaad altijd melden, telefoon of marifoon. Afgelopen zomer liggen wij voor de Beeksebrug (ZWvaart) en de brug draait voor vier jachten uit tegengestelde richting. Ik ga er inderdaad van uit dat de brugwachter-op-afstand mij wel ziet aan het remmingwerk maar nee hoor na het vierde jacht meteen de brug weer zakken. :o Bedienpost opgeroepen en als antwoord: Ik heb u niet gezien en u heeft zich niet gemeld. Gelukkig na ruim 5 minuten opnieuw een draai, even verkeer doorlaten en dan draai ik voor u zo zei de brugwachter. :D
Kortom, altijd melden sluizen, bruggen al dan niet op afstand bediend, altijd melden.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor Popeye » 20 Okt 2018, 15:23

aadbloem schreef:Kortom, altijd melden sluizen, bruggen al dan niet op afstand bediend, altijd melden.

Wanneer je goed leest zie je dat ik mij allebei de keren gemeld heb!

Groet Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor WillemB » 20 Okt 2018, 19:02

Wij hebben de laatste tijd met dat altijd oproepen juist wat minder plezierige ervaringen.
Zowel in Amsterdam (bruggen) als recentelijk bij de sluis in Enkhuizen kregen we na een oproep uiterst onvriendelijk te horen dat het niet de bedoeling is dat iedereen zomaar gaat oproepen, dat ze ons echt wel gezien hebben en dat we gewoon moeten afwachten tot het licht groen wordt.
WillemB
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 21 Dec 2016, 11:31
ligplaats: Monnickendam
info:

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor Klaver vier » 20 Okt 2018, 19:13

Altijd aanroepen is natuurlijk ook een beetje onzin,de wachtsteiger ligt vol dan ga je natuurlijk niet oproepen,dan gaat hij echt wel open hoor,de brugwachter zit echt niet te wachten dat er tien oproepen komen,dan wordt hij stapelgek
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor WillemB » 20 Okt 2018, 19:31

Ja natuurlijk, maar in mijn voorbeelden waren wij de enigen!
WillemB
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 21 Dec 2016, 11:31
ligplaats: Monnickendam
info:

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor aadbloem » 20 Okt 2018, 22:20

Klaver vier schreef:Altijd aanroepen is natuurlijk ook een beetje onzin,de wachtsteiger ligt vol dan ga je natuurlijk niet oproepen,dan gaat hij echt wel open hoor,de brugwachter zit echt niet te wachten dat er tien oproepen komen,dan wordt hij stapelgek
Gr René ( klaver vier)

Ik blijf erbij, altijd aanmelden. Niet alleen om het aanmelden zelf maar ook om de sluismeester te laten weten dat ook jij in de wacht ben en uitluistert. Nog nooit meegemaakt dat een een sluis daar verkeerd op reageerde. Marifoonprotocol weetje, voor beiden. Varen doe je samen en de sluismeester regelt het verkeer. Het zou mooi zijn als in Nederland marifoon ook verplicht zou zijn net als in België.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor Gruttepier » 21 Okt 2018, 06:46

Ja joh nog meer verplichtingen, we kunnen niet zonder regeltjes natuurlijk.
Gruttepier
 

Re: Brug Elburg/Flevoland

Berichtdoor kajoe » 21 Okt 2018, 12:39

als je je correct meld zonder al die poespas van ph huppeldeflup ,maar naam soort boot richting en zo dan heb ik nog nooit mee gemaakt dat een brug of sluis bedienaar vreemd reageert.
maar ja ook zij zijn maar mensen ,en ja ze hebben met meer zaken rekening te houden ,en ja de zaak word van een punt bediend en ja soms zitten zij er ook alleen ,en ja dan zetten ze je in de wachtrij .
alleen het zou beter zijn dat zij even vermelden wat ze doen en hoelang de wachttijd ongeveer zal zijn ,en ja leve de afstand bedieningen en ja alles is sinds dien langer gaan duren en ja ik ben er ook niet blij mee ,maar er is op sommige plekken hoop wand dan maken ze der weer bediening ter plekke van in de zomermaanden .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten