Reisverslag Schiedam Nieuwe Haven - Rotterdamse Jachthaven

Reisverslag Schiedam Nieuwe Haven - Rotterdamse Jachthaven

Berichtdoor Fabian » 21 Aug 2017, 20:22

Gisteren na een tijdje zoeken en passen en meten zijn we uitgekomen bij de Mazzel,
Een Ten Broeke van z'n 9.5 Meter lang met een Vetus M414 33PK in de bak, ook hebben we er een Seabo met een Evinrude BBM erbij, het is in dit geval niet een boot geworden met een achterkajuit omdat we meer tegens dan voors hadden bij dat type boot, we hebben nu iets waar wij heel goed mee uit de voeten kunnen en blij mee zijn ;)
En natuurlijk wat extra werk erbij :oops: belangrijkste is een schoonmaak beurt aan de buitenzijde incl. een verfbeurt. aan de binnenzijde gaan we ook wat aanpassingen doen en kijken of we het geheel wat lichter kunnen krijgen. ook het de 12v en 220v moet worden aangepakt en nog wat andere klussen maar daar gaan we tijd aanbesteden als hij vanaf oktober op de kant staat.
Daarnaast zit ook te denken om afscheid te nemen van de gas optie in de boot, en mochten we dat niet doen dan gaan al die slangen eruit die er nu inzitten.

Na aankoop in de ochtend besloten hem in de middag over te varen naar zijn nieuwe haven, voornaamste reden om dit zo snal te doen was is dat ik iemand had die mee kon.
dus van Schiedam Nieuwe Haven naar de Rotterdamse Jachthaven.

Afstand zo'n 9KM
Bruggen 14 (direct passeerbaar) en 10 waar Bediening bij nodig was.
kanttekening: beide nog nooit gevaren in iets anders dan een rubberboot, dus mooie uitdaging, daarnaast ben ik me wel heel veel aan het inlezen op de stof van het vaarbewijs aangezien ik wel op de hoogte wil zijn van veelvorkomende borden en tekens en regels die op het water gebruikt worden.

Van te voren had ik als de vaarkaart app op mijn telefoons gezet en daarbij de routeplanner gebruikt, wat prima werkt in dit geval, de route kon je ook op een pdf afdrukken waar alle info over de bruggen stond wat erg handig is om bij de hand te hebben.
Toen werd het tijd om te vertrekken, boot in z'n achteuit zijn box uit, draai maken en stil gaan liggen om de bijboot van het dak af te halen en achter de boot te hangen in het water, er zitten davids op de boot maar moet eerst eens uitzoeken hoe die boot daar in te hangen.
Nadat alles gereed was de havendienst gebeld of ze de eerste brug konden openen, en daar moesten we ruim 10 min wachten, beetje lopen klooien om bij de kant weg te blijven tijdens het wachten wat niet echt een success was dus op een gegeven moment lagen we tegen de kant.. nadat de brugwachter kwam konden we door de eerste brug de langehaven in richting Overschie..
De rest van de reis in een lekker rustig tempo gedaan en vaak moeten stil liggen voor de vele bruggen, al met al je leert wel een hoop in korte tijd..
paar foto's van de reis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na alle bruggen gehad te hebben kwam de nieuwe thuishaven in zicht, dat gaf wel een goed gevoel om eerlijk te zijn, dus alleen nog even zijn nieuwe box in wat lukte in een keer met de vingersteiger aan de andere kant van het stuur dus geen zicht op, na het aanmeren en vastleggen werden we welkom geheten door de havenmeester en mijn vrouw.

Nog wat foto's van de boot op zijn nieuwe plek:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn nu bezig om alles uit te zoeken wat achter is gebleven op de boot, wat bruikbaar is blijft wat niet gaat weg en verder kijk ik in elk gaatje en hoekje van de boot om me de boot zo snel mogenlijk eigen te maken, ik ga waarschijnlijk nog een project topic aanmaken als het grote werk gaat gebeuren.
Er zullen nog genoeg vragen gaan komen en ik zal er zeker ook een paar hier op het forum gaan stellen.

tot zover mijn verslag en vuurdoop :roll:
Gebruikers-avatar
Fabian
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 26 Jul 2017, 20:00
Woonplaats: Rijswijk
ligplaats: Jachthaven Rotterdam
info:

Re: Reisverslag Schiedam Nieuwe Haven - Rotterdamse Jachthav

Berichtdoor Roelof » 22 Aug 2017, 07:38

Een leuke boot Fabian, gefeliciteerd.
Succes met het klussen en veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Reisverslag Schiedam Nieuwe Haven - Rotterdamse Jachthav

Berichtdoor Marcel010 » 01 Sep 2017, 21:30

Leuk Fabian, mooie boot!
En we liggen in dezelfde haven, een hele fijne haven.
Wij liggen 1 of 2 steigers terug, het laatste plaatsje aan de kopse kant (op de buitenkant na)

wit/blauwe Ten Broeke met de naam Eldimara.

Zal je wel eens spreken :)
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Reisverslag Schiedam Nieuwe Haven - Rotterdamse Jachthav

Berichtdoor Fabian » 01 Sep 2017, 21:42

Heb je al zien liggen :) daarnaast ben je een beetje schuldig aan de keuze van de haven :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Fabian
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 26 Jul 2017, 20:00
Woonplaats: Rijswijk
ligplaats: Jachthaven Rotterdam
info:

Re: Reisverslag Schiedam Nieuwe Haven - Rotterdamse Jachthav

Berichtdoor zoran » 02 Sep 2017, 17:59

ik zag vandaag een Mazzel, liggen in Zaan bocht
gr,
Zoran
zoran
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 23 Mei 2015, 16:48
ligplaats: Zaandam
info:


Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten