Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 10 Aug 2017, 14:27

Georges schreef:Ik vraag me alleen af wat iemand die geen 15 tot 30 euro wil uitgeven bezield om een boot te kopen :?

Ik denk dat het niet zozeer een geld kwestie, maar een principe kwestie is.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Georges » 10 Aug 2017, 14:45

Popeye schreef:Wat een opmerking!


Ja maar wel terecht vind ik, ik heb in het verleden reeds je website en je boot bewonderd, je hebt zelfs een eigenhandig gemaakte houtkachel aan boord van je houten scheepje...
Klaarblijkelijk ben je niet onhandig en bovendien nogal nauwgezet wanneer je iets maakt en de afwerking is er dan ook naar.
Maar wanneer het dan op basic veiligheid aankomt blijf je jezelf voor de gek houden (vind ik dan) , en is een uitgave die zo klein en tegelijkertijd het hele verschil tussen verlies van al je werk en mogelijk het redden ervan, net teveel gevraagd
Alle sympathie voor mensen die niet klakkeloos de meute volgen en wat dwars zijn tegenover teveel regels van bovenaf, maar ik ga daarin niet zover dat ik mijn in mijn eigen vingers snijd wat veiligheid betreft, ik ga dan eerder nog meer voorzien wanneer het voor mezelf verstandig lijkt. Precies daarom heb ik 2 brandblussers en een branddeken aan boord en ja ook 2 x VHF en ATIS en radar enz. , gewoon omdat ik me er goed mee voel en het bij mijn vaargebied past.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Marie Christina » 10 Aug 2017, 17:12

Helemaal waar.
Maar als ik dan zie wat de "keuring" inhoudt. ..
Vorig jaar mijn blussers laten keuren bij iemand van de brandweer.
De man had ook een gecertificeerd keuringsbedrijf.
Schud, Schud.
Kijk kijk.
Sticker erop.
Klaar.

Omdat mijn dochter ook bij de brandweer zit was het gratis.
Maar op het stickertje na kan ik dit ook.
En dat scheelt me wel 2 tientjes de blusser.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 10 Aug 2017, 18:34

Marie Christina schreef:Maar als ik dan zie wat de "keuring" inhoudt. ..
Vorig jaar mijn blussers laten keuren bij iemand van de brandweer.
De man had ook een gecertificeerd keuringsbedrijf.
Schud, Schud.
Kijk kijk.
Sticker erop.
Klaar.

Ik keur ze zelf: Schud-schud en kijken op het metertje.
Hoor ik wat klotsen en staat het metertje in het groene vlak? Dan plak ik er een virtuele sticker op :D
Daar ga ik dus geen 2-tientjes voor neerleggen.

Heb genoeg met die dingen gewerkt om te weten, dat keuringen voor dit soort blussers (2L AFFF) niet verder gaan dan dat.
Die dingen doen het in geval van nood echt wel, het probleem zit meestal in het verkeerd er mee omgaan.
Zag gister nog een YouTube filmpje waarbij iemand een in lichterlaaie staande motorkruiser te lijf ging met een 2L blussertje op 5m afstand :o
Ik zou daar mijn blusser niet eens meer voor pakken, want dat is zinloos.

En bij controle: Ach, dan zie ik dan wel weer, hoe groot is de kans daarop, wat zou de boete kunnen zijn en wat heb ik bespaard door ze niet om de 2jaar te laten keuren.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Aug 2017, 19:21

Georges schreef:
Ja maar wel terecht vind ik, ik heb in het verleden reeds je website en je boot bewonderd, je hebt zelfs een eigenhandig gemaakte houtkachel aan boord van je houten scheepje...

Ik vind je opmerking naar Popeye niet terecht,want schijnbaar lees je weer eens een thread niet,zoals zo vaak.
Had je dat wel gedaan,dan had je kunnen lezen dat Popeye wel degelijk een brandblusser aan boord had,maar dat de geldigheid van de keuringsdatum daarvan verlopen was.En dat was de vraag van deze thread.

Schijnbaar moeten weer anderen er een marifoon bijhalen.
Je zal maar op het B.L.Tijdenskanaal liggen Rhederbrug en Veelerveen, er breekt brand uit aan boord.
Nou dan kun je roepen wat je wilt voor je marifoon,maar je kunt dan beter een blusser pakken,dan dat je met je marifoon probeert contact te maken met de wal,want Voor je het weet is boot en marifoon afgefikt,als je geen blusser hebt,maar wel een marifoon. :mrgreen: :mrgreen:
Met een brandblusser kun je branden blussen,met een marifoon gaat dat nu nog niet.
De marifoon waarmee dat wel kan,daarmee zijn ze steeds in de eerste ontwikkelfase.
Tot op heden komt er alleen geluid uit,maar geen schuim of poeder om branden te blussen. :lol: :lol: :lol:
Noordvaarder
 

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Georges » 10 Aug 2017, 19:26

Noordvaarder schreef:Ik vind je opmerking naar Popeye niet terecht,want schijnbaar lees je weer eens een thread niet,zoals zo vaak.


uw praat interesseert me al langer niet .
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Marie Christina » 10 Aug 2017, 19:36

*verwijderd door mezelf*
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Popeye » 10 Aug 2017, 21:12

De vraag blijft, is het in Frankrijk verplicht om een blusser aan boord te hebben, en kun je er dus voor bekeurd worden. De overheid in Nederland acht het op niet vaarbewijsplichtige schepen niet nodig.

Georges wel!

Wie ik moet geloven is tot en met 2020 niet interessant, want ik heb een in Frankrijk gekocht blussertje van 1 kg waar ik tot dan mee toe kan.
Op mijn vraag aan een van de agenten of het een 1, of een 2 kg blussertje moest zijn haalde hij min of meer zijn schouders op. 1 was goed en 2 was ook goed.
Zo belangrijk is het dus dat je de juiste blusser aan boord hebt! :roll:

Ik denk dat ik mijn vraag maar eens bij de ANWB ga stellen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Popeye » 10 Aug 2017, 21:20

Marie Christina schreef:Maar als ik dan zie wat de "keuring" inhoudt. ..
Vorig jaar mijn blussers laten keuren bij iemand van de brandweer.
De man had ook een gecertificeerd keuringsbedrijf.
Schud, Schud.
Kijk kijk.
Sticker erop.
Klaar.


De man die bij mij keurde hield de blusser altijd op de kop, en gaf een paar tikken met een rubber hamer.
Zo,n hamer heb ik ook. :D

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 10 Aug 2017, 21:46

Noordvaarder schreef:maar je kunt dan beter een blusser pakken

Tja, moet je die wel hebben, want wie heeft er een blusser als het voor de wet niet hoeft? Niemand toch?
Het hoeft niet, dus doe ik het ook niet; net als met een marifoon, hoeft ook niet; dus waarom zouden we het doen.

Maar goed, blijf gewoon rustig varen op het B.L.Tijdenskanaal liggen Rhederbrug en Veelerveen zonder marifoon en/of brandblusser, want het hoeft immers niet.

Ik geniet op mijn manier, tussen de 3000 Tonners op de Merwede of de 30000 Tonners in de Antwerpse haven.
Met marifoon en 3 brandblussers, inderdaad het hoeft niet* (Antwerpen daargelaten), maar ik heb ze toch maar aan boord.
Voor je het weet heb je een paar blauwe petten hangen die er op controleren.

Hoewel:
Ik heb een CE gebouwd schip en volgens mij is een brandblusser dan wel verplicht
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten