Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Klaver vier » 10 Aug 2017, 22:20

Bij ons aan boord zitten twee brandblussers één bij de in of uitgang en één bij het gasstel en de geiser,toevallig vorige week gekeken en voor het laatst gekeurd in 2014.
Ik had er eigenlijk nooit naar gekeken
Maartoen ik ging kijken om ze te laten keuren of hervullen,kwam ik allemaal bedrijven tegen die me meteen onder kontrakt wilde nemen
Dat wil ik helemaal niet ik wil ze gewoon weer goed hebben en niks geen kontrakt,gewoon vullen en klaar
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Gruttepier » 11 Aug 2017, 07:16

Wat een gezever over een brandblusser die bij de Action tegenwoordig nog geen 10 euro meer kost.
Een soort van koppigheid en valse expertises lees ik bij sommigen, gelukkig zijn er harde eisen mbt blusmiddelen en zijn de keuringseisen terecht.
Halon is al sinds eind 2003 verboden, 14 jaar na dato zou ik me daar niet meer blind op vertrouwen als je boot in beginnend brandstadium is.
En virtuele onofficiële keuringsstickers die boven de door de fabrikant geplakte sticker gaan :roll: uitermate discutable..
Gruttepier
 

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Popeye » 11 Aug 2017, 08:42

Ik neem aan dat iedereen die veiligheid hoog in het vaandel heeft staan ook niet zonder zwemvest aan dek komt.
Op binnenvaartschepen tegenwoordig verplicht. 1300 euro boete bij overtreding, volgens een binnenvaartschipper die ik sprak in Frankrijk. Tijdens het schutten op de Moezel in Frankrijk voor pleziervaart inmiddels ook verplicht. Op de Rhone was dat al langer het geval.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor kajoe » 11 Aug 2017, 09:28

ik weet niet wat voor een soort brandweer dat was die op die manier van schudden de blusser goedkeurde. Hier werden ze gekeurd door een bedrijf en die haalde de afsluitingen er af controleerde de poeder of die niet was gaan klonteren ,en de drukcilinder en dergelijke evenzo de schuimstraal blussers .en op gewicht ook nog .uiteindelijk stickertje er op .
in mijn tijd bij de marine controleerden we vrijwel ieder halfjaar alle brandblussers alle soorten dat deden we zelf intern, foute co2 blussers gingen naar de rijkswerf om gevuld te worden poeder deden we zelf , ook de toen nog gangbare tetra blussers deden we niet zelf .

kleine bij komstigheid was dat de poeder voor de blussers ook gebruikt kon worden als watervaste houtlijm even oplossen in wat water dan als het op dikte was kon je het gebruiken maar je moest wel wat zuur gebruiken als droging en harder ,naam van het zuur weet ik niet meer maar het was groen en we haalde altijd een paar liter op de rijkswerf in de mastenmakerij ,die gebruikte het ook .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Marie Christina » 11 Aug 2017, 21:24

kajoe schreef: Hier werden ze gekeurd door een bedrijf en die haalde de afsluitingen er af controleerde de poeder of die niet was gaan klonteren ,en de drukcilinder en dergelijke evenzo de schuimstraal blussers .

Moet je wel een blusser hebben met losse CO2 patronen, Kajoe.
Deze stonden vast onder druk.

Geloof mij maar, dat was een prima brandweerman.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 12 Aug 2017, 11:09

Eens, en dat geldt voor veel blussers in de 'amateur sector', staan vaak permanent onder druk.
Die kun je dus alleen maar 'keuren' door ze te wegen, naar het metertje te kijken en (bij poeder) los te kloppen.
Wat zou je er anders aan kunnen doen om ze te keuren.

Bij grotere blussers is dat wat anders, die hebben meestal aparte drukpatronen die je moet activeren (CO2 blussers uitgezonderd)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Marie Christina » 12 Aug 2017, 12:05

Ik kreeg nog de tip om de blusser een poosje in een pan goed warm water te zetten.
Loopt de meter op dan weet je dat de meter ook nog goed werkt.
Overigens staan blussers in de professionele sector soms ook permanent onder druk.
Zoals de blusser in de sloep of de MOB boot.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Popeye » 16 Aug 2017, 16:45

Een gedeelte van de reactie van een expert van de ANWB: "Verder is ons niet bekend dat er een verplichting geldt voor het aanwezig hebben van een gekeurde brandblusser. Indien de mogelijkheid bestaat zou u kunnen overwegen om contact op te nemen met instantie die op de boete vermeld staat om informatie te vergaren. Indien u daar niet uitkomt kunt overwegen, indien de mogeleijkheid nog bestaat, eventueel bezwaar aan te tekenen tegen de opgelegde boete."

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Marie Christina » 16 Aug 2017, 16:54

Wat ik dus al dacht: het rood wit blauw had rechtop moeten staan...... :x
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Noordvaarder » 16 Aug 2017, 16:55

Een beetje vreemde reactie van de ANWB vind ik het.
Bij hun niet bekend,dat men een gekeurde brandblusser bij zich dient te hebben,maar schijnbaar nemen ze ook niet de moeite,om er achter te komen,wat dan wel verplicht is,want ze gevenals advies,dat je zelf contact dient op te nemen met de instantie die je de boete heeft gegeven.
En dan?
Dan wil de ANWB graag even weten hoe dat afloopt?
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten