Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor antonh » 16 Aug 2017, 18:17

R.C.Grootveld schreef:Tja, moet je die wel hebben, want wie heeft er een blusser als het voor de wet niet hoeft? Niemand toch?
Het hoeft niet, dus doe ik het ook niet; net als met een marifoon, hoeft ook niet; dus waarom zouden we het doen.

Maar goed, blijf gewoon rustig varen op het B.L.Tijdenskanaal liggen Rhederbrug en Veelerveen zonder marifoon en/of brandblusser, want het hoeft immers niet.

Ik geniet op mijn manier, tussen de 3000 Tonners op de Merwede of de 30000 Tonners in de Antwerpse haven.
Met marifoon en 3 brandblussers, inderdaad het hoeft niet* (Antwerpen daargelaten), maar ik heb ze toch maar aan boord.
Voor je het weet heb je een paar blauwe petten hangen die er op controleren.

Hoewel:
Ik heb een CE gebouwd schip en volgens mij is een brandblusser dan wel verplicht




Ik reageer niet zo veel meer moor op "CE" Grootveld moet het toch wel even.

Wat is Grootveld lekker groot he.
Laat hem AUB op de Merwede en in Antwerpen blijven.
Dan houden wij hier onze rust op de kleine kanalen.
3 Brandblussers en een marifoon...................... Wauw.
En ook nog een CE-schip!
Een blusser vind ik persoonlijk een vaststuk voor op de boot.
Maar wat moeten we met een marifoon als je toch geen bereik hebt?
Blijf aub op je Merwede en in Antwerpen.
Je zult hier toch wel niet kunnen varen met je CE schip.
Veel plezier.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Gruttepier » 16 Aug 2017, 18:35

Een brandblusser kan je leven redden en is daarom een uitermate belangrijk middel om aan boord te hebben, maar ook thuis of in de auto (en dan niet in de kofferbak)
Wil je je zo weinig mogelijk zorgen maken over de houdbaarheid is het aanschaffen van een blusdeken aan te raden, gaat niet over zijn datum, beschermt je tegen opslaande vlammen en is uitermate effectief voor de meeste brandhaarden. Ook perfect als lasdeken.
Als particulier ben je niet verplicht tot herkeuring van een blusmiddel en zal je er ook geen bekeuring voor krijgen bij controle, hooguit een advies om deze te vervangen.
Maar heel fijn je krijgt geen boete, je zit toch met een blusser aan boord waar de houdbaarheid van is overschreden, echter heb je ook nog een verzekering en die stelt wel eisen. En verzekeraars doen alles om onder uitbetalingen te komen en bij een brand, en dan is het achteraf balen als je boot is afgebrand, in het ergste geval is er ook nog persoonlijk leed omdat dat stomme ding niet meer werkte.. die paar tientjes :? :? :? :?

Overigens is met poederblussers het tikken op de grond bedoeld om de blusstof los te houden, dit om te voorkomen dat er bluspoeder op de bodem blijft. Dit spul wil nog eens samenklonteren op de bodem. Heeft niks met keuren te maken en is aan te raden bij elke poederblusser om dit dikwijls even te doen, niet hard gewoon een tik met de onderkant tegen de grond.
Gruttepier
 

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 16 Aug 2017, 22:26

antonh schreef:Je zult hier toch wel niet kunnen varen met je CE schip.

Misschien wil ik dat ook niet (meer) :D
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 16 Aug 2017, 22:33

antonh schreef:Je zult hier toch wel niet kunnen varen met je CE schip.

Misschien wil ik dat ook niet (meer) :D

Maar eigenlijk had ik me voorgenomen niet meer te reageren om reacties
- waarbij de indruk wordt gewekt, dat de 'schipper' het allemaal niet zo nauw neemt met de veiligheid
- waarbij de indruk wordt gewekt, dat de 'schipper' tegen alles is wat geld kost
- waarbij de indruk wordt gewekt, dat de 'schipper' tegen alles is waarvan hij/zij het nut niet van in ziet
- waarbij de indruk wordt gewekt, dat de 'schipper' tegen alles is wat van 'bovenaf' wordt opgelegd
- waarin de poster kreten gebruikt als "Roverheid", "Ze in Den Haag", "Mijn belastingcenten" etc.
- van een 'Maak je niet druk, vrijheid blijheid' strekking
- met een 'Je hebt er toch geen last van'

Maar dit moest er toch even uit :twisted:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Popeye » 17 Aug 2017, 07:54

Ik stelde alleen de vraag of ik in Frankrijk, al dan niet ten onrechte een bekeuring heb gehad voor het aan boord hebben van een brandblusser waarvan de keuringsdatum verstreken is!

De vraag was dus niet: "Vind je dat iedereen een brandblusser aan boord moet hebben?!" :roll:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Marie Christina » 17 Aug 2017, 09:12

En het antwoord op de vraag lijkt te zijn: "Ja! "
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Marie Christina » 17 Aug 2017, 09:13

De eerste vraag, bedoel ik daarmee.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Gruttepier » 17 Aug 2017, 09:56

Popeye schreef:Ik stelde alleen de vraag of ik in Frankrijk, al dan niet ten onrechte een bekeuring heb gehad voor het aan boord hebben van een brandblusser waarvan de keuringsdatum verstreken is!

De vraag was dus niet: "Vind je dat iedereen een brandblusser aan boord moet hebben?!" :roll:

Groet, Jack.


Omdat het jouw vraag is mogen anderen er niet over discusseren??
Gruttepier
 

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 17 Aug 2017, 13:35

Popeye schreef:Ik stelde alleen de vraag of ik in Frankrijk, al dan niet ten onrechte een bekeuring heb gehad voor het aan boord hebben van een brandblusser waarvan de keuringsdatum verstreken is!

Sorry, maar je had kunnen weten dat dit een dermate Frans juridisch aspect is, dat de kans dat je hierop een adequaat antwoord zou krijgen als nul bestempeld kan worden.

Want wie is er op de hoogte van de exacte Franse regelgeving op dit vlak?

Dit soort vragen kun je beter bij je advocaat of je rechtsbijstandverzekering neerleggen.

En dat discussies vaak een andere wending nemen ... what else is new?
Als dat niet het geval zou zijn, denk ik dat het heel stil wordt op de meeste fora.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Brandblusser verplicht in Frankrijk?

Berichtdoor Noordvaarder » 17 Aug 2017, 13:49

R.C.Grootveld schreef: Want wie is er op de hoogte van de exacte Franse regelgeving op dit vlak?

Nou dat had de ANWB ook kunnen zijn.
Maar ja,daar is eerst de redactie van de Waterkampioen en ProMotor samengevoegd(Briek eruit,en alles ging naar Jan Kruidhof),om ze vervolgens alle beiden de deur uit te doen.Dus de expertise is op dat gebeid ook al ver te zoeken bij deze organisatie.
Ik vraag me zo onderhand ook al een poosje af,waar ik inmiddels 43 jaar lid van ben geweest.
Van een organisatie waar ik het zo langzamerhand allemaal zelf mag gaan uitzoeken,en aan hun mijn bevindingen door mag spelen?
Want zie het antwoord van deze organisatie aan Popeye.
Die slaat toch nergens op?
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten