Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor pascall » 16 Dec 2017, 17:47

Arthur schreef:Arthur, het betreft een barkas 11.00 meter, bootje is 22 jaar oud en zelf gebouwd.

Mooie stevige boot Pascall, met deze boot kun je makkelijk naar Kreta varen kan op 4 manieren, het duurt even maar dan heb je ook wat.


Dank u wel, Griekenland is altijd nog een van de wensen die hopelijk een keer in vervulling gaat, probleem is, ik heb er zoveel! :D
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor Yep » 16 Dec 2017, 17:52

Me2.
Rijn, Donau, Zwarte Zee, Bosporus, Griekenland, Italië, Sardinië, Corsica, binnendoor Frankrijk terug ;-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor pascall » 16 Dec 2017, 18:30

Yep schreef:Me2.
Rijn, Donau, Zwarte Zee, Bosporus, Griekenland, Italië, Sardinië, Corsica, binnendoor Frankrijk terug ;-)


Niet doen, sssssttt.........
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor pascall » 16 Dec 2017, 18:41

Dag 4,

8.30uur los, en dat is laat voor onze begrippen, maar eerst spoedberaad gehad.
Conclusie, Engeland is pace, het wordt richting het noorden ,het ene lagedrukgebied na het ander teistert het gebied rond England.
De oversteek is niet zo’n probleem, daar is altijd wel een gaatje voor te vinden, maar dan……… .
Ons keuze blijkt achteraf de juiste zijn geweest, maar later hier meer over.
We hebben nog geen haast ,want ook voor de Duitse bocht zijn de weersverwachtingen op korte termijn niet gunstig, dus gaan we op rustig tempo naar boven.
Op het Amsterdam-Rijnkanaal verhogen we het toerental naar 1600 PRM, normaal 1500, dat brengt ons op een snelheid van dik 13km per uur, het AR kanaal kan je maar gehad hebben.
De spijker gaat er in om 13.30 uur, en wel bij Durgerdam, een van ons favoriete ankerplekjes richting het noorden.
Het is best weer en genieten nu van de rust, de onzekerheid is voorbij, we hebben nu een doel!

Afbeelding

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor Arthur » 16 Dec 2017, 20:22

Yep schreef:Me2.
Rijn, Donau, Zwarte Zee, Bosporus, Griekenland, Italië, Sardinië, Corsica, binnendoor Frankrijk terug ;-)

Of terug door canal du midi en dan langs de kust richting noorden, of helemaal buitenom om Gibraltar en dan langs de kust naar boven, de 5e optie terug vanaf het vaste land op een dieplader. :mrgreen:
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor Yep » 16 Dec 2017, 20:31

Frankrijk binnendoor.
Om Gibraltar heen lijkt me wat minder.
En geen dieplader.
Is overigens ook onbetaalbaar.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor pascall » 17 Dec 2017, 21:06

Dag 5,

Na een rustige nacht op ons anker gaan we om 4.00 uur in de ochtend ankerop.
Ik (wij) ben(zijn )altijd vroeg op pad, heerlijk die rust op het water, doorgaans lig je op tijd stil en is de kans groot dat je een mooi plekje heb om te liggen.
Ook heb je nog alle tijd om het een of ander te bekijken of een fietstocht te maken,.
Vrouw lief komt meestal wat uurtjes later bovenwater, maar kan zich hier geheel in vinden.
Het is blad stil, dat hebben we hier wel eens anders meegemaakt, meestal gaat het er hier ruig aan toe.
Van de 11 keer dat we naar Scandinavië zijn gevaren zijn de meest ruige omstandigheden op het IJsselmeer geweest.
De piloot doet onvermoeibaar zijn best, om 8.00uur varen we weeral de sluis uit bij Enkhuizen, waar we alleen in de kolk lagen.

Afbeelding

We koersen op Stavoren aan , de klok slaat 10.00uur dat we de sluis van Stavoren uitvaren, gaan bakboord uit, om even water en dieselolie te tanken, 196 liter, de tank is afgetopt, verbruik 5.8 liter per uur.
Om 12.00 uur meren we af aan het eiland Langehoekspolle, daar genieten we van het mooie weer.
Er staat een mooi briesje , en dat is voldoende om met ons bijbootje te zeilen, zo komen we de dag door.
We zien een gunstige ontwikkeling wat het weer betreft in de Duitse Bocht, daar komt een rustige periode aan, een gaatje, waar we gebruik van willen maken.
Dat betekend dat we over vier dagen op Norderny willen liggen, om vandaar uit door de Duitse Bocht, in een keer naar het Kielerkanaal te varen.
Als de kans zich voor doet moet je gaan, meestal zijn het maar erg korte periodes dat het rustig is.
We hoeven ons nu nog niet te haasten, als we over drie dagen in Delfzijl liggen is het goed.


Afbeelding

Afbeelding

Mvg,

Pascal.
Laatst gewijzigd door pascall op 18 Dec 2017, 20:22, in totaal 5 keer gewijzigd.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor Roelof » 17 Dec 2017, 21:13

Een goed begin van een mooi reisverslag :D , ik blijf het volgen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Dec 2017, 14:18

pascall schreef:Om 12.00 uur meren we af aan het eiland Meuzen, daar genieten we van het mooie weer.
Mvg,
Pascal.

Een mooi verslag om te lezen,en te zien waar men zoal naar toe reist.

Maar waar ligt het eiland Meuzen?
Ik denk ergens circa anderhalf uur varen vanaf Stavoren.
Nooit van gehoord namelijk en niet te vinden op het www.
Noordvaarder
 

Re: Vakantie 2017, Engeland of Denemarken?

Berichtdoor stefan » 18 Dec 2017, 18:07

Leuk verhaal Pascal!
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten